Gå til innhold

Bilsete til høy toåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en gutt på 2,5 år. Han er 101 cm høy og veier ca 16 kg. 

Tross høyden, er han fortsatt liten og har fortsatt babykropp, så er litt nøye på dette med bilseter. 

Hvor fort går de opp i vekt i denne perioden? Jeg har joie i spin og den går opp til 19 kg og opp til 105 cm... Må jo bytte i løpet av neste år kanskje..? 

Er alene, så har verken stor ny suv eller fet økonomi, men kan selvsagt spare til et godt bilsete... Så.. Noen tips? 

Pappaen har britax multi tech to som går opp til 25 kg, vurderer å kjøpe et likt et..? 

Anonymkode: 52158...d7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville gått for høyere grenser, Besafe Stretch eller Axkid Minikid 3 eller 4. 

Anonymkode: 1d040...3dd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ville gått for høyere grenser, Besafe Stretch eller Axkid Minikid 3 eller 4. 

Anonymkode: 1d040...3dd

De så veldig fine ut, takk for tipset! 

Skrevet

Britax max way plus, besafe stretch, axkid Miniikid 1, 3 eller 4. Axkid One(isofix). Klippan century Eller opti. 

Mange stoler som passer lenge enda,men ikke så mange med isofix, da isofix festene har en max belastning.

• Liker 1
Skrevet

Axkid One er jeg fornøyd med.

Anonymkode: 6065f...07f

Skrevet
Myml1 skrev (1 minutt siden):

Britax max way plus, besafe stretch, axkid Miniikid 1, 3 eller 4. Axkid One(isofix). Klippan century Eller opti. 

Mange stoler som passer lenge enda,men ikke så mange med isofix, da isofix festene har en max belastning.

Ja nemlig.. Det er isofix greiene også ja.... Hadde jeg helt glemt. 

Jeg har en gammel Toyota rav fra 2007 og det er ikke særlig mye plass i den bilen, så får se litt hvilke av de bilsetene som kan passe sønnen min og bilen samtidig 😅 takk ❤️❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Axkid One er jeg fornøyd med.

Går ikke den kun opp til 23 kg? Er den stanga foran i veien for barnas ben? Ser for meg at den ikke vil bli populær her :)

Skrevet

Axkid one! Vi har høye barn og det er et fint sete med isofix😊

Anonymkode: dc857...ab2

• Liker 1
Skrevet

Ser ut som axkid minikid 3 er et fint sete, virker som det blir god benplass også😊 da er det bare å spare ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Går ikke den kun opp til 23 kg? Er den stanga foran i veien for barnas ben? Ser for meg at den ikke vil bli populær her :)

Den går til 23 kilo ja. 

Nei, den er ikke i veien :) Bedre med den stangen enn en hel plate som noen stoler har 😊 Her har både 2 åring, 3 åring og 6 åring brukt den. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den går til 23 kilo ja. 

Nei, den er ikke i veien :) Bedre med den stangen enn en hel plate som noen stoler har 😊 Her har både 2 åring, 3 åring og 6 åring brukt den. 

Åja sånn ja 😊 ja høres ut som den har fungert bra da😍

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åja sånn ja 😊 ja høres ut som den har fungert bra da😍

Det jeg liker best er at man kan regulere beinplassen og hellingen 😊 Har brukt den nå fra barnet var 6 mnd (er 2 nå). 6 åringen liker også stolen godt og har brukt den flere ganger😊 Vi har prøvd Minikid men den likte jeg ikke like godt, barnet hang veldig med hodet og har hørt flere har det problemet med Minikid… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det jeg liker best er at man kan regulere beinplassen og hellingen 😊 Har brukt den nå fra barnet var 6 mnd (er 2 nå). 6 åringen liker også stolen godt og har brukt den flere ganger😊 Vi har prøvd Minikid men den likte jeg ikke like godt, barnet hang veldig med hodet og har hørt flere har det problemet med Minikid… 

Minikidene er veldig forskjellige, derfor unnlate jeg å vente Miniikid 2,den har vært den som har mest klager på seg

Skrevet

Axkid one. 5 åringen vår har god plass i den. Broren på 8 år får faktisk også plass (men sitter forovervendt i vanlig beltestol til vanlig, bare prøvde den for gøy)

Anonymkode: 56dce...37a

Skrevet

5 åringen vår er forøvrig omtrent samme målene 

Anonymkode: 56dce...37a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...