Tjoheiii Skrevet 12. august 2023 #1 Skrevet 12. august 2023 Hvor kjøper man bluser som ikke er laget av polyester og ser billig ut?😅 vet ikke helt hvilket materiale jeg skal se etter? Et viktig kriterie er at det ikke krøller seg, jeg har småbarn og har ikke tid til å stryke klær😅 bør heller ikke være kjempedyrt! Elsker lin men utvalget er veldig lite, til tross for at det er i tiden (er jo mest linskjorter, jeg ser etter bluser som er litt mer casual). Tips? 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #2 Skrevet 12. august 2023 Jeg er også glad i lin, og ellers sverger jeg til silkebluser, men ren silke krøller. Silke med noen prosent elastan er dermed stort sett alltid ekstremt lettstelt, så det kan jeg varmt anbefale. Jeg har kjøpt mine blandingsbluser hos Cavour, men det ser ikke ut til at de har dem nå lenger. Og jeg vet at du ikke bad om husarbeidstips, men jeg klarer ikke å dy meg: Du sier at du ikke har tid til å stryke, men har du forsøkt damping? Det er meget raskt og effektivt på silke. Uansett, bruk materialsøket på Zalando og Boozt og bla gjennom. Man finner gjerne noen godbiter innimellom. Anonymkode: 3d6ba...33e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #3 Skrevet 12. august 2023 Silke, lin, bomull eller viskose 😊 Jeg sjekker alltid lappen i blusen. Eller legger inn materiale på Zalando, H&M osv. Opplever at mange forskjellige merker har gode materialer, men også mye i polyester. Second Female, Tiger of Sweden, Kaffe, H&M, Baum & Pferdgarden osv. Du kan også sjekke ut Finn, legg f.eks inn søk på viskose og dameklær, størrelse osv. Og ev. filter med at plagget er nytt og ikke brukt. Anonymkode: fd2bb...5c4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #4 Skrevet 12. august 2023 Ps: silke skal vaskes på finvask. Jeg tørker blusene på henger, da krøller det seg lite. Husk også å ta ut av vaskemaskinen med en gang det er ferdig så det ikke krøller seg. Anonymkode: fd2bb...5c4
absinthia Skrevet 13. august 2023 #5 Skrevet 13. august 2023 (endret) Jeg er veldig glad i viskose, det er forholdsvis rimelig og veldig behagelig å ha på. Unngår også kunstige materialer. Her har jeg Googlet « bluse viskose» for deg https://www.google.com/search?sca_esv=556514156&rlz=1C9BKJA_enNO805NO805&hl=nb&sxsrf=AB5stBiyWz2jas4M2VYAZ-2d0-pjQhezAw:1691928857840&q=bluse+viskose&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwij6LmUztmAAxXMQ_EDHUq8B7wQ0pQJegQIDhAB&biw=1080&bih=695&dpr=2 Endret 13. august 2023 av absinthia 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #6 Skrevet 13. august 2023 Mange som nevner viskose... Men viskose må jo strykes for å få rett passform og glatt overflate etter vask. Jeg har mye i viskose, og selv om de er vasket på finvask, med skyllemiddel, og hengt opp rett etter vask (og strukket/ristet til rett form) må det alltid glattes over. Anonymkode: a8c34...e13 2
Bacteria Skrevet 13. august 2023 #7 Skrevet 13. august 2023 Viskose er topp. Men ikke de aller billigste merkene. Det med stryking er en ulempe, men jeg har kommet over viskosebluser som ikke krøller. Har en gammel en fra Sand i en helt krøllfri, fantastisk kvalitet. Har hatt den i 30(!) år og greier ikke å skille meg av med den selv om jeg ikke bruker den. Har også en i merket Tom Tailor (kjøpt på Zalando) som ikke krøller. Vasker den på finvask 30 gr og henger på henger. Jeg bruker aldri skyllemiddel… Det er lurt å ikke bruke full sentrifugering. Som ei sier over her, henge opp med en gang. Har du mulighet til å tørke utendørs når det er litt vind, krøller også lin minimalt.
Harlekin Skrevet 14. august 2023 #8 Skrevet 14. august 2023 Jeg slår et slag for silke, kjøpt på Finn! Eller tynn ull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå