Gå til innhold

Har fått 1 meter med jordmasser rundt kjelleren til huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som også er grunnmuren. Vennligst se vedlagt bilde, da det er samme type jord med steiner oppi. Nettopp fra ekstremværet «hans».

Dette må selvfølgelig graves ut, men vil ta tid. Tror dere dette vil gi skader på grunnmuren? 

hva vil eventuelt være konsekvensene og tar forsikringen opprydningsarbeidet?

IMG_3757.jpeg

Anonymkode: 9a848...107

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt kontakt med forsikringselskapet og hørt først. Her inne får du nok ikke svar som er bra nok basert på det du skriver.

• Liker 4
Skrevet
Morten1 skrev (26 minutter siden):

Ville tatt kontakt med forsikringselskapet og hørt først. Her inne får du nok ikke svar som er bra nok basert på det du skriver.

Har gjort det, men saken vår er bare en i bunken. Takstmann kommer ikke før i slutten av neste uke, som vil si at jorden da har stått i over en uke. 

veldig tykt jordlag som er veldig mettet.

Anonymkode: 9a848...107

Skrevet

Her vil jeg nok anta at huset ikke kan settes opp igjen der det sto. Og helt nytt hus blir levert. Det lan jo ta endel tid nå, mtp alle som må fikse husene sine. Håper de som har fått smadra husene helt, får først hjelp. Heldigvis ikke mamge som har fått de smadret 

Anonymkode: 6c1c5...c01

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Her vil jeg nok anta at huset ikke kan settes opp igjen der det sto. Og helt nytt hus blir levert. Det lan jo ta endel tid nå, mtp alle som må fikse husene sine. Håper de som har fått smadra husene helt, får først hjelp. Heldigvis ikke mamge som har fått de smadret 

Anonymkode: 6c1c5...c01

Bilder er for å illustrere typen jord. Huset står fortsatt.

Anonymkode: 33201...3e9

• Liker 1
Skrevet

Altså du kan alltids ta en haug med bilder og engasjere en graver selv fort som fy for å fjerne massene slik at det ikke trykker på huset, men er ikke sikkert forsikringen dekker alt da. Jeg personlig ville gjort dette da jeg jobber i bygg bransjen, men det er viktig å dokumentere godt med før og etter bilder etc. Gjerne legge ut målebånd og ta bilder slik at man kan faktisk regne ut hvor mye masser som må bort. 

Men til en annen ting, hvor gammelt er huset? Hvis det er like gammel som mitt så er det rene bunker tilstander på grunnmuren, men skjønner det er ubehagelig å ha jord opp etter veggene 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...