Gå til innhold

vertikalt eller horisontalt rekkverk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal fornye altanen oppe og må bytte ut alt pga råte på utsatt hjørne. Usikker på om jeg skal fortsette med horisontale bord eller velge vertikale. 
Hva gir minst mose i skyggesidene? Har lite (ingen) sol på vinteren og det kommer grønske i de områdene som får minst sol. Vil vertikale bord gi mer tilgang til sol? (på altanen, ikke meg ;) ) 

Skrevet

Vet ikke noe om solforhold etc, men hvis du har unger eller skal ha unger på besøk, så er nok vertikale bedre, fordi dem ikke kan klatre opp så lett..

Anonymkode: 1350f...252

• Liker 2
Skrevet

Vi har tatt samme rettningen som panelet på huset ligger.

Hvis huset er helt glatt hadde jeg tatt motsatt av husets form. Dvs. liggende hvis huset er høyre og enn bredden , stående hvis huset er lavere og enn bredden.

Anonymkode: fdced...e39

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er utsatt for råte, og du tenker vedlikehold, så er horisontalt å foretrekke. Da kan du evt bytte ut nederste planke eller to i stedet for hele rekkverket🙃 Ift solforhold tenker jeg det blir ganske likt..?

Anonymkode: cebd7...014

Skrevet

Takk for svar! :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis det er utsatt for råte, og du tenker vedlikehold, så er horisontalt å foretrekke. Da kan du evt bytte ut nederste planke eller to i stedet for hele rekkverket🙃 Ift solforhold tenker jeg det blir ganske likt..?

Anonymkode: cebd7...014

Er man bekymret for råte vil horisontalt rekkverk sørge for at vann legger seg imellom slik at man får fuktskader raskere enn ved horisontale.

Anonymkode: 0c4e4...754

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...