Gå til innhold

Navnet Oppenheimer på en hund/katt, er det innafor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hadde det vært krenkende?

Anonymkode: 31f24...b42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sheldon Cooper i Big Bang Theory hadde en katt med det navnet, så hvorfor kan ikke du?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor ikke, det er jo ikke som navnet til familiekatten til H.P. Lovecraft heller.

Anonymkode: f728e...7df

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Litt langt å rope da.

Skrevet

Du kan kalle kjæledyret ditt hva du vil, men det er greit å velge et navn som du enkelt kan rope, og som du ikke blir flau av å rope høyt mens du går gjennom nabolaget. 

Anonymkode: f59d9...f3d

Skrevet

For meg er det et reelt etternavn, så nei. En gren av familien min heter Oppenheimer, den delen som immigrerte til Norge har fornorsket det til Oppheim/Opheim. Flere av de blir kalt for Oppi/Oppy av vennene sine, det høres mer ut som et navn på et dyr.

Anonymkode: 2d077...ec9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For meg er det et reelt etternavn, så nei. En gren av familien min heter Oppenheimer, den delen som immigrerte til Norge har fornorsket det til Oppheim/Opheim. Flere av de blir kalt for Oppi/Oppy av vennene sine, det høres mer ut som et navn på et dyr.

Uansett er det fryktelig teit å kalle opp noen, selv et dyr, etter en mann de færreste av oss ville visst hvem var om det ikke var for populærfilmen som nylig ble gitt ut. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Uansett er det fryktelig teit å kalle opp noen, selv et dyr, etter en mann de færreste av oss ville visst hvem var om det ikke var for populærfilmen som nylig ble gitt ut. 

Hvis du ikke hadde hørt om Oppenheimer før filmen har du fulgt dårlig med. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var sting som fortalte meg om Oppenheimer. "Oppenheimer's deadly toy..."

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du ikke hadde hørt om Oppenheimer før filmen har du fulgt dårlig med. 

Hadde heller ikke det, men visste så klart om Hiroshima og Nagasaki. 

Anonymkode: c75b7...59a

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hadde du ikke hørt om Titanic før filmen ?

Anonymkode: 08c83...e70

• Liker 1
Skrevet

Man ser set samme med barnenavn etter "kule" serier.

Er så inn i helvete flaut.

Anonymkode: ea1a4...8d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde du ikke hørt om Titanic før filmen ?

Anonymkode: 08c83...e70

Hadde du hørt om Hirohito?

Anonymkode: ea1a4...8d7

Skrevet

Tror ikke katten din blir krenka altså. 

Andre folk vil bare tenke fikk katten i juli 2023 da filmen kom på kino.

Synes ikke det er fint navn på en pus da, det er for langt og klinger ikke så bra, det er ikke noe melodi i det.

Skrevet

Krenkende er det ikke, men litt langt? 

«Oppenheimer gå ned derifra!» 😂

Skrevet

Alle i Norge lærer om Oppenheimer og Manhattanprosjektet på ungdomsskolen, dette har vært pensum i 40-50 år minst… Og ja, innafor som navn på kjæledyr, hvem tenker du det skulle være krenkende for? 

Anonymkode: 925bc...3cc

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle i Norge lærer om Oppenheimer og Manhattanprosjektet på ungdomsskolen, dette har vært pensum i 40-50 år minst… Og ja, innafor som navn på kjæledyr, hvem tenker du det skulle være krenkende for? 

Man lærer om atombomben, men tror ikke mange husker navn som Oppenheimer fra ungdomskolepensumet.  Selv husker jeg også navnet til flykapteinen som slapp Hiroshima-bomben stod i min historiebok fra ungdomskolen. Hvor mange kan hans navn på stående fot?

Anonymkode: 2d484...bb8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man lærer om atombomben, men tror ikke mange husker navn som Oppenheimer fra ungdomskolepensumet.  Selv husker jeg også navnet til flykapteinen som slapp Hiroshima-bomben stod i min historiebok fra ungdomskolen. Hvor mange kan hans navn på stående fot?

Nei, jeg sier ikke at alle husker alle detaljer fra ungdomsskolen - langt ifra 😅 men å påstå at de færreste har hørt om Oppenheimer er å dra det for langt. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg sier ikke at alle husker alle detaljer fra ungdomsskolen - langt ifra 😅 men å påstå at de færreste har hørt om Oppenheimer er å dra det for langt. 

Tror du kraftig overvurderer hvem folk flest vet hvem er.  Folk flest husker svært lite fra pensumbøkene på skolen og det er veldig lite fokus på navn i historiefaget.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror du kraftig overvurderer hvem folk flest vet hvem er.  Folk flest husker svært lite fra pensumbøkene på skolen og det er veldig lite fokus på navn i historiefaget.

Ok, da får vi bare være enige om å være uenige. 😊 Tenker dette er et klassisk TP-spørsmål, og da er det slik at noen kan det og noen ikke - men «smal»  kunnskap er det ikke. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...