Gå til innhold

Noen som har prøvd My Heritage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hat nettopp bestilt to sett😊

Må man vente lenge på settene? Og svaret på dem?

Fant dere ut noe dere ikke visste fra før? Min onkel har drevet med slektsforskning på sin mors slekt, og han har funnet både konger, keisere og mordere bla, helt tilbake til vikingtiden. Men hvor nøyaktig det faktisk er vet man jo ikke.

En annen ting jeg tenkte litt på, er om det er dumt å "dele" dna'et sitt sånn? Gjør man det forresten?🙈

Spent på å høre andres erfaringer😄

Anonymkode: 7f5be...4b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er dumt å dele DNAet ditt.

Anonymkode: 9cc9d...1ce

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er dumt å dele DNAet ditt.

Anonymkode: 9cc9d...1ce

Enig! Kjempedumt å gi fra seg DNA.

Anonymkode: 38ac7...a2b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt det og det er skikkelig stilig! Estimatet var så nøyaktig som ned til de forskjellige fylkene (mor + far). Fant ut at jeg er 100% nordisk og stolt ekte vikingblod. Staten Norge / EU hadde satt en stopper for tjenester som MyHeritage om det skulle være så grusomt som noen skal ha det til.

Skrevet

Du gir det bort til et amerikansk selskap som aldri kommer til å slette det og som bryr seg mer om profitt enn personvern. Hva det kan brukes til i framtiden aner du ikke, men det er neppe noe du er tjent med.

Anonymkode: ede37...939

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, lærte meg en del nytt om DNA, slekt og diverse. Syntes det var spennende! Trodde jeg var en "kjedelig" nordmann/kvinne, men fikk noen overraskelser, egentlig. Tok samtidig med ei venninne som er mørk i hår og øyne, og da lærte vi i alle fall at det ikke er en = strek mellom dette og etnisitet, for jeg hadde masse innslag fra ulike mer eksotiske steder, mens hun fikk vel opp omlag 100% skandinavisk 😅

Anonymkode: f4ccb...732

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 18.42):

Du gir det bort til et amerikansk selskap som aldri kommer til å slette det og som bryr seg mer om profitt enn personvern. Hva det kan brukes til i framtiden aner du ikke, men det er neppe noe du er tjent med.

Anonymkode: ede37...939

Det er et israelsk selskap. Men ja, de er veldig fokusert på profitt. Jeg har hatt bruker der i mange år og det ringer titt og ofte selgere og skal ha meg til å betale. Synes ikke det er verdt det, men de har faktisk en enorm database som er nyttig for slektsforskning.

Skrevet

Jeg fant ut at jeg har en annen far og to halvsøsken…

Anonymkode: 37f1b...94c

Skrevet

Jeg sendte inn for noen år siden. Spennende med etnisitet og får stadig mail om nye matcher. Er litt sånn "hobbyslektsforsker"og koser meg med det. Men - sitter også nå på en hemmelighet om utroskap i nær familie, og håper og ber om at de som blir mest såret over dette er døde før flere finner ut av det. Skulle gjerne ha sagt noe, men hensyn til uskyldige teller mer. Jeg lurer på hva dere som er skeptiske til undersøkelse av dna/MyHeritage er redde for, sånn helt konkret?

Anonymkode: a2551...91e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sendte inn for noen år siden. Spennende med etnisitet og får stadig mail om nye matcher. Er litt sånn "hobbyslektsforsker"og koser meg med det. Men - sitter også nå på en hemmelighet om utroskap i nær familie, og håper og ber om at de som blir mest såret over dette er døde før flere finner ut av det. Skulle gjerne ha sagt noe, men hensyn til uskyldige teller mer. Jeg lurer på hva dere som er skeptiske til undersøkelse av dna/MyHeritage er redde for, sånn helt konkret?

Anonymkode: a2551...91e

Har man noens DNA, kan det brukes til enormt mye galt. Man kan bli uskyldig dømt for ting, familieproblemer, DNAet kan bli solgt, all informasjon om deg kan bli hacket osv.

Anonymkode: bee6b...547

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...