Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 2,5 uker og nesten hver natt siden vi kom hjem fra sykehuset så sovner han ikke når vi legger oss. Han småsover og ammer gjennom kvelden, helt rolig.

Når vi legger oss derimot, mellom 22-00 en gang holder han det gående i mange timer 9 av 10 netter før han sovner. Noen netter sovner han 02, mens det har hendt han ikke har sovnet før 05.

Det går i mye bæsjing, amming, kaving, fising, raping.. bleieskift veldig ofte. Gråter om han blir lagt ned, men ikke kjempe mye gråt ellers. Bare kaver og er våken. Finner liksom ikke roen til å sovne. Mistenker magevondt siden det er en del luft.

Når han først sovner så våkner han hver 2-3 time for mat frem til ca. 12:00. Hadde ikke vært et stort problem hvis det ikke hadde vært for at vi har et eldre barn som våkner mellom 05:30-07:00 en gang.😅 så får veldig lite søvn. Må opp med dette barnet før barnehage/i helgene.

Ellers på dagen er han rolig og sover greit (må ha kroppskontakt eller vogn i bevegelse, men sover godt) og virker ikke å være veldig plaget med magevondt. Sover stort sett hele dagen bortsett fra når han ammes/skiftes på, men det er vel vanlig i den alderen?

Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få han til å sovne om kvelden/natten? Sover som sagt greit bare han først sovner.

Vet dere kommer til å spørre hvor far er. Far er på plattform og kan ikke avslaste/hjelpe til den neste uken.  

Andre som har hatt det sånn? Når ble det bedre? Kunne tenke meg å forskyvet søvnen hans noen timer, men det er vel ikke mulig?

Anonymkode: d8711...59a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en nyfødt baby på under 3 uker. Syntes nesten du forventer litt vel mye av den stakkars krabaten? Nei, du kan ikke forsyve søvnmønsteret til en så liten baby, de sover, spiser og bæsjer. Det går seg til. Kanskje du skulle hatt avlastning av en i familien hvis det kunne fungert? Hvis ikke må du faktisk bare stå i det. 

Anonymkode: 9bb16...736

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Sånn var min i starten og men mener det ble litt bedre (natt fra 00 ) rundt 2-3 ukers alder

Anonymkode: 70ebe...296

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er en nyfødt baby på under 3 uker. Syntes nesten du forventer litt vel mye av den stakkars krabaten? Nei, du kan ikke forsyve søvnmønsteret til en så liten baby, de sover, spiser og bæsjer. Det går seg til. Kanskje du skulle hatt avlastning av en i familien hvis det kunne fungert? Hvis ikke må du faktisk bare stå i det. 

Anonymkode: 9bb16...736

Jeg forventer vel ingenting, bare spør etter tips eller andre med samme erfaringer😊 Jeg får hjelp av foreldrene mine til å passe storesøskenet noen timer i helga så det hjelper på.😊

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sånn var min i starten og men mener det ble litt bedre (natt fra 00 ) rundt 2-3 ukers alder

Anonymkode: 70ebe...296

Åå, håper det skjer her også!! 🤞🤞 er så trett av å være trett😆

Anonymkode: d8711...59a

• Hjerte 1
Skrevet

Lille livet har bare vært to uker ute i verden 🧡 Han vet da ikke forskjell på natt og dag på lang tid enda. Gi ham nærhet og trygghet 🧡 De første månedene er alltid unntakstilstand. 

Anonymkode: 4f1df...e9a

• Liker 1
Skrevet

Barn får vel ikke døgnrytme før de er 4 mnd, så det er ikke så mye å gjøre. Du kan prøve skille på natt og dag ved å innføre ulike sovemiljø, men ikke ha store forventninger. 

Anonymkode: 3bf7a...8ca

• Liker 1
Skrevet

Det har vært sånn med mine tre barn, og for alle så løste det seg mellom 3 og 4 mnd alder. Den første tiden er ganske beinhard, spesielt når man har eldre barn også, men ikke noe man får gjort noe med dessverre.

Anonymkode: 24a49...e00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...