AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #1 Skrevet 12. august 2023 Jeg ønsker å kjøpe et spill på Nintendo switch som nå kun finnes i digital versjon. Vil spillet bli lagret på min bruker eller på den fysiske konsollen? Altså - kan jeg spille det på andre enheter enn den jeg laster det ned på? Anonymkode: a8a55...44e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #2 Skrevet 12. august 2023 Begge deler, spillet er knyttet til din bruker og du kan ikke gi det bort til andre eller kopiere det. Anonymkode: 08a1f...23a 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #3 Skrevet 12. august 2023 Man leier kun spill hos Nintendo. Ryker maskinen, må du kjøpe dem på nytt, om du ikke har den fysiske brikken. Anonymkode: 24ddc...065
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #4 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Begge deler, spillet er knyttet til din bruker og du kan ikke gi det bort til andre eller kopiere det. Anonymkode: 08a1f...23a Nei, men om jeg spiller på min datters konsoll med min bruker, kan jeg da spille det på min egen senere? AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Man leier kun spill hos Nintendo. Ryker maskinen, må du kjøpe dem på nytt, om du ikke har den fysiske brikken. Anonymkode: 24ddc...065 Det finnes ikke fysisk (lenger). Det betyr at jeg må kjøpe et spill for hver konsoll jeg spiller på? Anonymkode: a8a55...44e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #5 Skrevet 12. august 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Man leier kun spill hos Nintendo. Ryker maskinen, må du kjøpe dem på nytt, om du ikke har den fysiske brikken. Anonymkode: 24ddc...065 Det var sånn før, men det er en stund siden nå. Ikke noe problem å logge inn på kontoen og laste ned på en ny maskin nå. Anonymkode: c9a50...4e3 2
newman01 Skrevet 13. august 2023 #6 Skrevet 13. august 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Man leier kun spill hos Nintendo. Ryker maskinen, må du kjøpe dem på nytt, om du ikke har den fysiske brikken. Anonymkode: 24ddc...065 Neida, det må du ikke. Du kan laste ned spillet så mange ganger du vil. Du kan tilogmed bytte konsoll. 2
Macro Skrevet 13. august 2023 #7 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Man leier kun spill hos Nintendo. Ryker maskinen, må du kjøpe dem på nytt, om du ikke har den fysiske brikken. Anonymkode: 24ddc...065 Dette er bare tull og vås. Digitale spill er det vanliste, fysiske spill er utdatert for lenge siden. Dette gjelder alle plattformer. For å sikre at man har spillet til evig tid så bør man kjøpe det digitalt for da er det tilknyttet kontoen.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #8 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Man leier kun spill hos Nintendo. Ryker maskinen, må du kjøpe dem på nytt, om du ikke har den fysiske brikken. Anonymkode: 24ddc...065 Haha nei Anonymkode: 36bbb...d99 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #9 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg ønsker å kjøpe et spill på Nintendo switch som nå kun finnes i digital versjon. Vil spillet bli lagret på min bruker eller på den fysiske konsollen? Altså - kan jeg spille det på andre enheter enn den jeg laster det ned på? Anonymkode: a8a55...44e AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei, men om jeg spiller på min datters konsoll med min bruker, kan jeg da spille det på min egen senere? Det finnes ikke fysisk (lenger). Det betyr at jeg må kjøpe et spill for hver konsoll jeg spiller på? Anonymkode: a8a55...44e Begge deler Spillet er knyttet til din bruker, og du må laste det ned på en switch for å spille det. Du kan laste det ned på alle switcher din bruker er på. Men selve spillfilen din - det du gjør i spillet, framgangen din - vil være lokal. Om du ikke har Nintendo online og spillet støtter skylagring. Da kan du laste ned det du har gjort på den ene switchen på den andre når du starter opp spillet der. Du vil få spørsmål om du vil laste ned den nyere spillfilen. Er også mulig å flytte spillfilen mellom to switcher, men det er litt mer plundrete. Har gjort det med en pokemon save selv, fordi akkurat pokemon ikke støtter skylagring. Anonymkode: 27e17...133 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #10 Skrevet 13. august 2023 Sorry for avsporing: jeg synes det er så vanskelig å kjøpe spill til switch, de er svindyre og man vet ikke hva man får. Har kjøpt noen fysiske da jeg har muligheten til å selge dem videre om vi ikke liker dem. Skikkelig skuffa over oppsettet på et av dem, man har en øy man samler ressurser og gjør oppdrag på, en relativt liten øy. Da de andre brukerne av konsollen ville spille samme spill, var det kun mulig å havne på samme øy. Om en av de andre plukker ressurser en gang om dagen, er det faktisk ikke noe igjen til oss andre. Helt elendig! Anonymkode: 09c51...028
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #11 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er også mulig å flytte spillfilen mellom to switcher, men det er litt mer plundrete. Har gjort det med en pokemon save selv, fordi akkurat pokemon ikke støtter skylagring. Anonymkode: 27e17...133 Altså å flytte spillfilen manuelt, via filbehandler og Bluetooth direkte mellom to switcher. Men selve spillet, det kan du om så slette fra switchen om du har for lite plass f.eks. Vil du spille det igjen er det bare å gå inn på e-shop’en med din bruker og laste det ned igjen Anonymkode: 27e17...133 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #12 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sorry for avsporing: jeg synes det er så vanskelig å kjøpe spill til switch, de er svindyre og man vet ikke hva man får. Har kjøpt noen fysiske da jeg har muligheten til å selge dem videre om vi ikke liker dem. Skikkelig skuffa over oppsettet på et av dem, man har en øy man samler ressurser og gjør oppdrag på, en relativt liten øy. Da de andre brukerne av konsollen ville spille samme spill, var det kun mulig å havne på samme øy. Om en av de andre plukker ressurser en gang om dagen, er det faktisk ikke noe igjen til oss andre. Helt elendig! Anonymkode: 09c51...028 Du har spilt Animal Crossing Det er med vilje, da de ønsker at akkurat det spillet skal være en delt opplevelse. Husk at det er utviklet for det japanske markedet først og fremst, og der har en annen kultur og ønsker omkring spill. Ellers vil jeg tipse om nettsiden dekudeals.com Genialt for oss som kjøper digitale spill. Mye lettere å søke i enn e-shop’en uansett, og setter en opp ønskeliste kan en få melding når spill er på salg. Ikke betale full pris for spill på årevis Mange spill har forresten gratis demoer. Alltid lurt å Google og lese om spill før en kjøper, uansett hvilken plattform en spiller på. Med Nintendo sine egne spill vet du i hvert fall at de fungerer og er velpolerte på lanseringstidspunktet. Anonymkode: 27e17...133 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #13 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Begge deler, spillet er knyttet til din bruker og du kan ikke gi det bort til andre eller kopiere det. Anonymkode: 08a1f...23a Men en kan dele spill med en annen bruker Siden en med digitale spill får med to lisenser. En lisens for selve brukeren som kjøper spillet, og en lisens for denne brukerens primary switch. Her er det snasne - på ens primary switch, der kan alle andre brukere også spille spillet! Vi to switch-spillere her i huset, og med digital spilldeling så trenger vi kun kjøpe spill en gang - selv om vi spiller på samme tid og med hverandre! Anonymkode: 27e17...133 1
Okapi Skrevet 13. august 2023 #14 Skrevet 13. august 2023 6 hours ago, Macro said: Dette er bare tull og vås. Digitale spill er det vanliste, fysiske spill er utdatert for lenge siden. Dette gjelder alle plattformer. For å sikre at man har spillet til evig tid så bør man kjøpe det digitalt for da er det tilknyttet kontoen. Det var sånn før. På både Wii, DS og 3DS var spillene låst til den fysiske dingsen du kjøpte dem på. Skulle du bytte maskin måtte du gjøre en omstendelig overføringsprosess, med begge maskinene tilgjengelig samtidig, og du kunne bare ha dem på én av dem. Ble den stjålet, ødelagt eller mistet, var du skrudd. Tror dette ble endret i løpet av levetiden til Wii U, og etterhvert fikset for 3DS også. Dette var altså samtidig som Sony hadde hatt brukerkontoer siden PSP ble lansert; Nintendo var håpløst gammeldagse og kundefiendtlige på dette, så det er ikke så rart om inntrykket har festet seg.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #15 Skrevet 13. august 2023 Okapi skrev (7 minutter siden): Det var sånn før. På både Wii, DS og 3DS var spillene låst til den fysiske dingsen du kjøpte dem på. Skulle du bytte maskin måtte du gjøre en omstendelig overføringsprosess, med begge maskinene tilgjengelig samtidig, og du kunne bare ha dem på én av dem. Ble den stjålet, ødelagt eller mistet, var du skrudd. Tror dette ble endret i løpet av levetiden til Wii U, og etterhvert fikset for 3DS også. Dette var altså samtidig som Sony hadde hatt brukerkontoer siden PSP ble lansert; Nintendo var håpløst gammeldagse og kundefiendtlige på dette, så det er ikke så rart om inntrykket har festet seg. Nintendo har alltid vært sært å forholde seg til. Anonymkode: 340d2...05b 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #16 Skrevet 13. august 2023 Okapi skrev (9 timer siden): Det var sånn før. På både Wii, DS og 3DS var spillene låst til den fysiske dingsen du kjøpte dem på. Skulle du bytte maskin måtte du gjøre en omstendelig overføringsprosess, med begge maskinene tilgjengelig samtidig, og du kunne bare ha dem på én av dem. Ble den stjålet, ødelagt eller mistet, var du skrudd. Tror dette ble endret i løpet av levetiden til Wii U, og etterhvert fikset for 3DS også. Dette var altså samtidig som Sony hadde hatt brukerkontoer siden PSP ble lansert; Nintendo var håpløst gammeldagse og kundefiendtlige på dette, så det er ikke så rart om inntrykket har festet seg. Mulig. Men det er uansett helt feil når det gjelder switch - og er svar fra noen som ikke har peiling på hva de snakker om. Anonymkode: 27e17...133
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #17 Skrevet 16. august 2023 Macro skrev (På 13.8.2023 den 8.17): Dette er bare tull og vås. Digitale spill er det vanliste, fysiske spill er utdatert for lenge siden. Dette gjelder alle plattformer. For å sikre at man har spillet til evig tid så bør man kjøpe det digitalt for da er det tilknyttet kontoen. Bare vrøvl fra ende til annen Anonymkode: 24ddc...065
Macro Skrevet 16. august 2023 #18 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bare vrøvl fra ende til annen Anonymkode: 24ddc...065 Godt du så det selv😄 bare hyggelig å hjelpe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå