AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:25 #381 Skrevet torsdag kl. 13:25 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det kan jo hende at sexarbeidere ser nytten av å opparbeide seg pensjonspoeng og trygderettigheter, akkurat som veldig mange andre ser denne nytten. Anonymkode: 18cbc...a7c Som sagt er det så og si ingen som betaler skatt av det i land hvor det er fullstendig lovlig med både kjøp og salg. Som Tyskland, Nederland, Danmark, osv. Anonymkode: ba897...0fe
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:01 #382 Skrevet torsdag kl. 14:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): De som driver med dette på fulltid bare for å skuffe inn penger blir helt ødelagt mentalt, ikke bra. Jeg har aldri vært i den type miljøer. Jeg er revisor av yrke, så startet med dette under utdannelsen. Fant ut at dette var noe jeg kunne like, ettersom jeg liker å ha sex for sexens skyld. Etterpå er jeg tilfreds 😊 Så har man muligheten til å veksle mellom flere menn man har møtt endel ganger, slipper å lete etter ny hver gang. man vil ha sex. Alle menn har sine preferanser, som gjør det veldig spennende. Anonymkode: 53dc2...338 Jaja, slike som dere finner alltid en god forklaring på på måten dere lever på. Likevel, dere holder det hemmellig for alt og alle. Har man en gang vært prostituert, som dere er, vil det alltid være der som en mørk og dyster hemmelighet. Fremtidige partnere får vel aldri vite om det tenker jeg.... Anonymkode: 708e7...36f 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:55 #383 Skrevet torsdag kl. 17:55 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jaja, slike som dere finner alltid en god forklaring på på måten dere lever på. Likevel, dere holder det hemmellig for alt og alle. Har man en gang vært prostituert, som dere er, vil det alltid være der som en mørk og dyster hemmelighet. Fremtidige partnere får vel aldri vite om det tenker jeg.... Anonymkode: 708e7...36f Min partner har ingenting med min fortid å gjøre Anonymkode: 53dc2...338 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:03 #384 Skrevet torsdag kl. 18:03 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jaja, slike som dere finner alltid en god forklaring på på måten dere lever på. Likevel, dere holder det hemmellig for alt og alle. Har man en gang vært prostituert, som dere er, vil det alltid være der som en mørk og dyster hemmelighet. Fremtidige partnere får vel aldri vite om det tenker jeg.... Anonymkode: 708e7...36f Jeg er gift, og jeg har vært åpen med mannen min om fortiden helt fra starten. Han har ingen problemer med det. Anonymkode: 0280e...6a4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:05 #385 Skrevet torsdag kl. 18:05 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De som driver med dette på fulltid bare for å skuffe inn penger blir helt ødelagt mentalt, ikke bra. Jeg har aldri vært i den type miljøer. Jeg er revisor av yrke, så startet med dette under utdannelsen. Fant ut at dette var noe jeg kunne like, ettersom jeg liker å ha sex for sexens skyld. Etterpå er jeg tilfreds 😊 Så har man muligheten til å veksle mellom flere menn man har møtt endel ganger, slipper å lete etter ny hver gang. man vil ha sex. Alle menn har sine preferanser, som gjør det veldig spennende. Anonymkode: 53dc2...338 Ja, jeg kjenner meg mye igjen i det du skriver. Jeg solgte også sex mens jeg studerte, først og fremst fordi jeg hadde stor apetitt på sex, og jeg syntes dette var en spennende måte å treffe menn på. Så var det en fin bonus at jeg tjente bra på det, men det var aldri det som var hovedmotivasjonen min. Jeg solgte sex fordi jeg syntes det var spennende, deilig og gøy. Anonymkode: 0280e...6a4 2
Victoria93 Skrevet søndag kl. 05:55 #386 Skrevet søndag kl. 05:55 AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 15.11): Jeg har kun god erfaring med den hobbyen, startet på lite nivå som student. 1-2 gang pr mnd, nå 10år etter så skjer det når jeg er single og har rette uken 😉. Da er jeg såpass lysten at det passer meg bra, har kontakt med faste menn. Flere av disse er langt over gjennomsnittsmenn... Mener det må bli lovlig, får aldri stoppet dette. Anonymkode: 53dc2...338 Jeg synes du er tøff som gjør dette, jeg. Kan jeg spørre hvor gammel du er, og hvor gammel du var da du startet? 1
Vegar Beideren Skrevet søndag kl. 06:17 #387 Skrevet søndag kl. 06:17 AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 14.40): Det er jo lov å selge sex i Norge, derfor må det jo være lov å skrive om sin erfaring uten at det blir slettet? Det har lyse sider også, derfor viktig å få frem dette. Som student i 20åra merket jeg at det var vanskelig få deltidsjobb som ga noe særlig lønn, samtidig skal man studere på heltid. Slitsomt og krevende, da valgte jeg prøve meg på dette. Spenning og det ukjente var også noe som drev meg dit, det å ha sex med noen ukjente å samtidig få god økonomi tilbake. Dette fungerte bra, gjorde det 1 gang i uken, hadde kontakt med andre norske eskorter som ble helt hektet på pengene og hadde mange hver uke...disse ble lei og slitne mentalt. Mens jeg var den mer fornuftige som fant ut hva som passet for meg uten å bli grådig, siden jeg er glad i sex måtte jeg hatt en sexpartner. Det ville ikke gitt meg noen inntekt. Så kombinasjonen av sex og en "lønn" passet meg utmerket, treffene var ikke så lange. De fleste ønsker seg jo en kjappis, så er de fornøyde . Du kan også velge hvem du vil møte, etterhvert har man silt ut menn og har en gruppe med faste man kan rotere på. Når man leverer så vil disse ha deg igjen...og igjen Noen av disse har også gitt meg sinnsykt bra sexopplevelser. Aldri følt meg utnyttet og brukt, er jo heller jeg som utnytter de 😅. De fleste mennene er i forhold, gjerne gift. Helt vanlige menn! Trenger å få seg noe siden kona har stoppet sexen i mange mndr, for noen år. For det er ofte kona som skal bestemme når de skal ha sex. Hun må jo ha lyst, om mannen har lyst er ikke så viktig. Så man blir jo litt psykolog for noen, de har ofte noe på hjertet om forholdet sitt. Kanskje prøvd terapi, uten hell som regel. De fleste i et forhold klarer jo ikke kommunisere med hverandre. Husk at din mann, bror, onkel, pappa, bestefar, politimann, legen....alle disse er blant de som bruker eskorter. Alle! Dette er pga sexbehov, for noen bare å ha noen å prate med. Jeg har også møtt kvinner som ønsket å møte noen av samme kjønn, fordi det er en ukomplisert måte å møtes på. For å utforske seg. Selv om jeg er ferdig som student og jobber fulltid så driver jeg enda på noen ganger pr mnd, møter andre etter lysten min I dag kan alt kjøpes, så ser ikke noe galt i å drive med dette. Anonymkode: bc60c...8dc Hei. Kudos til deg som forteller dette. Prostitusjon er en fantastisk helt topp så lenge det er frivillig og ingen blir tvunget til noe de ikke vil. Det gir unge kvinner og menn mulighet til å tjene en ekstra slant. Du må jobbe temmelig mye lenger i kassa på Kiwi for å tjene en tusenlapp enn det du må på lakenet. Dessverre har det å betale for seksuelle handlinger blitt kriminalisert og uglesett. Dette er jo verdens eldste valuta. Det har foregått over hele verden i alle tider. Jeg kunne selv gjerne tenkt med å hjelpe en ung kvinne litt økonomisk i bytte mot en hyggelig time eller to, men jeg vil selvsagt ikke bryte loven. Derfor har jeg ikke benyttet meg av denne muligheten etter den dumme sexkjøpsloven kom. Man tør jo nesten ikke ta imot en BJ fra en haiker lenger en gang, i frykt for at det skal regnes som ulovlig. Min bønn til politikerne. Reverser sexkjøpsloven så studenter og lavtlønnede kan få mulighet til å spe på inntekten litt. Bruk heller ressurser på å ta bakmenn i trafikking og hallikvirksomhet. 1
jabx Skrevet søndag kl. 08:03 #388 Skrevet søndag kl. 08:03 Vegar Beideren skrev (1 time siden): Dessverre har det å betale for seksuelle handlinger blitt kriminalisert og uglesett. Dette er jo verdens eldste valuta. Det har foregått over hele verden i alle tider. Dette er ikke et gyldig argument. Bare fordi noe har foregått lenge, så betyr ikke det at det er riktig. Slaveri har også foregått over hele verden til alle tider. Betyr det at slaveri er greit? 1
Vegar Beideren Skrevet søndag kl. 08:07 #389 Skrevet søndag kl. 08:07 jabx skrev (2 minutter siden): Dette er ikke et gyldig argument. Bare fordi noe har foregått lenge, så betyr ikke det at det er riktig. Slaveri har også foregått over hele verden til alle tider. Betyr det at slaveri er greit? Før var skateboard ulovlig i Norge. Folk som likte å stå skateboard fikk ikke lov. Det var ulovlig. Samme med segway. Mange ønsker å selge sex. Noen ser på det som en jobb. Andre tenner på det. Noen tenker de kan tjenes noen kroner på noe de allikevel liker. Hvorfor skal de ikke få lov? 1 1
jabx Skrevet søndag kl. 09:00 #390 Skrevet søndag kl. 09:00 Vegar Beideren skrev (51 minutter siden): Før var skateboard ulovlig i Norge. Folk som likte å stå skateboard fikk ikke lov. Det var ulovlig. Samme med segway. Mange ønsker å selge sex. Noen ser på det som en jobb. Andre tenner på det. Noen tenker de kan tjenes noen kroner på noe de allikevel liker. Hvorfor skal de ikke få lov? Jeg har ikke sagt noe om hva som skal være lov. Jeg påpekte at argumentet ditt ikke er gyldig og ikke sier noe om det bør være lov eller ikke.
Vegar Beideren Skrevet søndag kl. 09:11 #391 Skrevet søndag kl. 09:11 jabx skrev (11 minutter siden): Jeg har ikke sagt noe om hva som skal være lov. Jeg påpekte at argumentet ditt ikke er gyldig og ikke sier noe om det bør være lov eller ikke. Det kan du mene. Helt i orden.
jabx Skrevet søndag kl. 11:19 #392 Skrevet søndag kl. 11:19 Vegar Beideren skrev (2 timer siden): Det kan du mene. Helt i orden. Da mener du altså at slaveri er greit, siden det alltid har forekommet i menneskets historie? For det var argumentet ditt om prostitusjon. Det handler egentlig ikke om hva jeg mener, men om argumentene dine er gyldige. Jeg er ikke engang nødvendigvis uenig i at prostitusjon burde vært legalisert. Men prøv i det minste å bruke gyldige argumenter.
Vegar Beideren Skrevet søndag kl. 14:16 #393 Skrevet søndag kl. 14:16 jabx skrev (2 timer siden): Da mener du altså at slaveri er greit, siden det alltid har forekommet i menneskets historie? For det var argumentet ditt om prostitusjon. Det handler egentlig ikke om hva jeg mener, men om argumentene dine er gyldige. Jeg er ikke engang nødvendigvis uenig i at prostitusjon burde vært legalisert. Men prøv i det minste å bruke gyldige argumenter. Den store forskjellen her er jo at slaveri skjer mot noens vilje. At noen blir tvunget. Jeg påpekte jo nettopp dette med å slå ned på bakmenn og hallikvirksomhet. De som frivillig ønsker å selge sex, kan ikke sammenlignes med folk som blir tvunget til å være slaver.
AnonymBruker Skrevet i går, 06:13 #394 Skrevet i går, 06:13 Vegar Beideren skrev (15 timer siden): Den store forskjellen her er jo at slaveri skjer mot noens vilje. At noen blir tvunget. Jeg påpekte jo nettopp dette med å slå ned på bakmenn og hallikvirksomhet. De som frivillig ønsker å selge sex, kan ikke sammenlignes med folk som blir tvunget til å være slaver. Jeg er helt enig med deg. Jeg solgte sex helt frivillig og trivdes med det, og det er en del jenter som gjør det samme. Det hadde vært mye bedre å la oss som velger det selv få holde på, og så kan politiet konsentrere seg om de drittsekkene som tvinger noen til det. Anonymkode: 0280e...6a4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:24 #395 Skrevet i går, 06:24 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er helt enig med deg. Jeg solgte sex helt frivillig og trivdes med det, og det er en del jenter som gjør det samme. Det hadde vært mye bedre å la oss som velger det selv få holde på, og så kan politiet konsentrere seg om de drittsekkene som tvinger noen til det. Anonymkode: 0280e...6a4 Når det ikke er lov å kjøpe blir det enda mer risiko for de som selger under tvang. Anonymkode: 53dc2...338 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:27 #396 Skrevet i går, 07:27 Dette er en diskusjon med mange nyanser. Først: Hva er tvang? Det helt åpenbare er kidnapping, trafficking, tvangsneddoping, voldtekt og press til prostitusjon mot trusler om vold eller å ikke få narkotika. Like åpenbart er press til prostitusjon som følge av trusler mot familie, påført gjeld eller annen maktesløshet. De som er på flukt fra krig, naturkatastrofer eller er alene som følge av at familien er utslettet eller i fengsel eller ikke har kommet ut av et stengt land, er også under tvang: De må ha penger for å leve, men finner ingen utvei. Og så er det de som må velge en inntekt, men som har få valgmuligheter: Penger fra det offentlige, noen enkle manuelle jobber (rengjøring) - eller å selge seksuelle tjenester. Hva vil det være: Et frivillig valg, eller tvang? Et valg mellom to onder, eller ikke? Og så kan man fortsetter å gradere på en slik skala. Man kommer fort i en situasjon der en fattigdomstilværelse (som man kan være i, f.eks. fordi språkproblemer og manglende utdannelse reduserer jobb- og inntektsmulighetene) gjør at prostitisjon blir et alternativ. Et alternativ som man aldri hadde valgt i en annen situasjon, men som man velger "frivillig" siden livet er blitt slik det er blitt. Og deretter: Man gifter seg med en norsk mann, blir siden skilt, lever egentlig i en trygg og ren leilighet, med et visst finansielt grunnlag, men likevel ikke godt nok til å gi eventuelle barn det man ønsker, eller nok til å gjøre dem man vil (for noen: å kunne besøke landet man kommer fra og familie der, og se representativt ut når man møter dem). Vi er nå i grenselandet mellom frivillighet og en slags tvang, der tvangen kommer av ens eget ønske om en standard på høyere nivå. Og man kan fortsette å gradere... Helt til man kommer dit at man selger seksuelle tjenester for å tjene mye og kunne ha et høyt forbruk. På et sted på skalaen er tvangen borte, selv om den kanskje var der i begynnelsen. Noen av eksemplene over finner man på alle thai-salongene. - En time massasje koster stort sett 700 kr. - Mange som jobber der kan ikke massere, men de kliner på litt olje og stryker med hendene og håper kunden ikke er der i en hel time - og at kunden vil ha mer. - En oljerunk koster det samme som timen, prisen er nå jevnt over 700 kr kan man lese - for noe som tar under et halvt minutt. Skattefritt. Massasjeprisen registreres på kassa, pengene for "ekstra" går utenom. - Da er det ikke rart at det fort blir sånn at massøsen blir sur hvis kunden ikke vil ha "ekstra", eller at massøsen prøver å komme til "ekstra" veldig fort - for etterpå vet hun jo at kunden kommer til å gå, selv om det er mye igjen av timen. - Regulær sex, i praksis et 0,5 til1 minutts samleie, innbringer 1500-2000 kr svart - i tillegg til massasjeprisen. Man kan mene mye om dette markedet, men det man ikke kan lukke øynene for, er mekanismene som gjør dette fristende for de som jobber i salongene. Mediedekningen er kunnskapsløs. Det er ikke slik at menn kommer og ber om ting som massøsene sjokkeres av, det er tvert imot massøsene som driver aktivt og til dels aggressivt mersalg. Det er ikke populært å komme til de fleste thai-salonger og bare ville ha massasje. Det er å kaste bort tiden deres på mindre lønnssom business. Hvis de får fem kunder på en dag som betaler 700 kr for en "handjob", er det 3500 kr skattefritt den dagen. På seks dager er det 21000 kr, som utgjør 84000 kr på en måned. Svart. Og så kan den som vil legge til andre tjenester og leke med antall transaksjoner. Det er klart det frister noen å gjøre dette fremfor å slepe vaskebøtter nedover lange skolekorridorer på kvelds- og nattestid, til luselønn. Sånn er det. Og - nei, jeg er ikke "horekunde". Jeg vet ikke disse tingene fordi jeg oppsøker thaimassasje og kjøper sex. Jeg vet det fordi jeg jobber slik at jeg kjenner problemstillingene. Anonymkode: 86ffb...573
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #397 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er en diskusjon med mange nyanser. ………. Man kan mene mye om dette Anonymkode: 86ffb...573 Mange er jo i forhold som ikke er bra, føler det er litt tvang pga har barn sammen. Så må holde ut. Så er det pengene som gjør at noen føler seg tvunget til å selge sex, kun for pengene. Kommer mange til Norge fra andre land som jobber selvstendig å tjener store summer, trenger bare holde på noen mnd hvert år for å klare seg. Er så mange nivåer av dette, helt fra gatehorer til partygirls. Parygirls er kvinner som leies inn av kompisgjeng for sex og fest. Tjener kanskje 20-40 000kr på en kveld. Miljøer som bruker dette er gjerne finansfolk/andre pengemiljøer. Anonymkode: 53dc2...338 1
jabx Skrevet 17 timer siden #398 Skrevet 17 timer siden Vegar Beideren skrev (På 12.10.2025 den 16.16): Den store forskjellen her er jo at slaveri skjer mot noens vilje. At noen blir tvunget. Jeg påpekte jo nettopp dette med å slå ned på bakmenn og hallikvirksomhet. De som frivillig ønsker å selge sex, kan ikke sammenlignes med folk som blir tvunget til å være slaver. Poenget er at det ikke er noe argument. Mange har blitt tvunget inn i prostitusjon gjennom historien også, enten direkte, eller fordi de ikke har noen annen mulighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå