AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #1 Skrevet 12. august 2023 Kort oppsummert: Traff en dame på Tinder som jeg fikk en fin tone med. Traff hverandre én gang først, og så har vi holdt kontakten. Men er usikker på hva hun egentlig vil. Er mann. Bakgrunn: Vi har flere ting til felles. Vi har noenlunde likt verdisyn, men litt forskjellige preferanser på spesifikt parti. Vi har en felles interesse, men der vi kanskje har litt forskjellige perspektiver. Blir litt som å ha det å være på sjøen som en interesse, men der den ene liker å seile, den andre foretrekker motorbåter. Som sagt, vi traff hverandre en gang først. Så tok jeg kontakt med henne i etterkant og sendte det jeg vil kalle en "åpen melding", dvs "hei, var hyggelig å treffe deg. hvordan går det" eller noe i den dur. Hun svarte at hun hadde et mål ifm. den interessen, og at hun mente det derfor var feil tidspunkt for henne å binde seg på. Men hun ville gjerne beholde kontakten, og vi kunne jo gjøre ting ifm. den interessen. Det sa jeg ja til, selvfølgelig, så ingen problemer med det eller reagerte noe på det. Så har ting utviklet seg. Før sommeren traff vi hverandre minst én gang i uka, hvor vi både drev med interessen, samt dro på andre utflukter. Skravla gikk i ett sett. Så dro hun på ferie, langt borte. Og det var ingen utsikter til å treffes før etter sommmeren. Jeg regnet nesten med at kontakten ville dabbe av en del. Men vi har beholdt kontakten, har stort sett tekstet med hverandre daglig, lange meldinger. Så, det som har skjedd er at jeg har fått øynene opp for henne. Men jeg prøver ikke å rushe noe, det er dumt. Og det tror jeg at jeg har klart. Slenger ut et par komplimenter der det passer. Men stort sett har hun ikke sagt noe på det, som i "takk", eller rett og slett returnert noe. Vet ett tilfelle gjorde hun det, da vi kom inn på hvor "flinke" vi har vært. Jeg sa blant annet at hun var blant de jeg har hatt mest kontakt med, og mest jenvlig kontakt med, syntes det var veldig hyggelig. Da sa hun at jeg også var den hun hadde hatt kontakt med. Hun nevnte at hun ikke kommenterte alt jeg skrev, men at hun likte det og gjerne så at jeg fortsatte. Hun sa også at hun opplevde at vi var oppriktig interessert i hverandres hverdag, noe hun syntes var veldig hyggelig. Men jeg synes helt ærlig at det ikke hadde gjort noe om hun sa litt mer. Og om det fortsatt gjelder, det at hun mente det var litt feil tid for henne å binde seg, som nevnt over, vet ikke om det fortsatt gjelder eller om hun bare ikke er interessert i meg på den måten. Hva tenker dere om dette? Teller litt på knappene på om jeg skal prøve å gå for henne, eller om jeg rett og slett bør finne andre og heller bare gi henne opp på den måten. Hvor lurt er det f.eks. å oppdatere Tinder-profilen (vi har hverandre fortsatt på Tinder, men bruker andre kanaler for kontakt nå)? Kunne dét ha ødelagt noe hvis hun faktisk skulle være interessert? Hun er utpreget introvert, så kan jo være at det er årsaken til at hun tilsynelatende ikke ser ut til å ta til seg komplimenter, returnere dem osv. Bah, det er ikke lett. Joda, jeg er interessert i henne, og satser på henne om hun også vil. Men samtidig vil jeg ikke kaste bort tiden på å være forelsket i noen der det ikke er gjensidig, heller finne noen andre. Kan sikkert ha kontakt med henne, men nå som jeg er over 40 føler jeg ikke at jeg har all verdens tid å kaste bort på ulykkelige forelskelser. Det har jeg gjort før, og det kommer det ingenting godt ut av... Anonymkode: a5a8a...ee7 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #2 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): . Joda, jeg er interessert i henne, og satser på henne om hun også vil. Men samtidig vil jeg ikke kaste bort tiden på å være forelsket i noen der det ikke er gjensidig, Du hadde en intens tekst, som ville hatt godt av luft og avsnitt. Jeg tenker at du ikke har noe å tape på å be om en avklaring. Hun virker ikke mye interessert, men hvis det er en misforståelse der, så la henne rette det opp. Si de tingene jeg siterte, og at du trenger å gå videre snart. Jeg kjenner meg igjen i at det går an å bli hengende i måneder og år, i slike situasjoner med et håp. Anonymkode: 3a85b...59e 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #3 Skrevet 12. august 2023 Forresten ikke si "være forelsket" som om du allerede er det. Det lager et følelsesmessig press på henne, og det er lett å bakke ut. Anonymkode: 3a85b...59e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #4 Skrevet 12. august 2023 På en måte tenker jeg nok det kan være litt vel tidlig for en evt. avklaring. Tenker jeg bør treffe henne et par ganger først. Har ikke sett henne siden før sommeren. Men vi har som sagt hatt jevnlig kontakt, over lange meldinger, i løpet av sommeren. Hun liker meldinger over å snakke i tlf og SoMe. Det er ting ifm. interessen vi begge deler som hun har lyst til at vi gjør sammen, og vi har snakket litt løst og fast om eks. utenlandsturer, hvordan vi skal gjøre det da. Så det virker ikke som at hun er fremmed for tanken en eller annen gang hvis det passer. Så man kan godt si det er ting som trekker i begge retninger. Men jeg er samtidig usikker på om det bare renner ut i sanden, og om hun kun vil ha nok en person som hun kommer greit overens med til å gjøre den tingen med. Anonymkode: a5a8a...ee7 1
ESFP Skrevet 13. august 2023 #5 Skrevet 13. august 2023 Her har du potensiale for å kaste bort flere år. Hvis du er tøff, noe du bør trene deg på å være, så forteller du henne at du ser etter et forhold og at du liker henne godt nok til å date henne ordentlig for å se om dere kan passe sammen. Det kan gå tre veier. Hun kan si at hun ikke ser på deg på den måten, hun kan si at hun ikke helt vet hva hun vil enda og hun kan si at hun gjerne vil date deg. Hvis hun ønsker å date deg, så er det bare å sette i gang. Hvis hun ikke vil eller ikke vet hva hun vil enda, så vil jeg råde deg til å avslutte kontakten på en fin måte og starte på nytt med å lete etter en annen. Fortsetter du slik som det er nå, bruker du energien din på henne og er ikke åpen for andre om det skal komme en forbi som er klar for et forhold. 10 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #6 Skrevet 13. august 2023 Høres litt "friend zone" ut og at hun liker å ha deg dltende etter henne. Du kan prøve å se hvordan hun reagerer hvis du gjør deg litt mer kostbar hvis du klarer det uten å bli en klysete dust. Vil hun komme etter deg? Jeg tipper at 90% av sånne tilfeller hvor du nærmest konfronterer for å få en avklaring ender med avvisning. Tenker også at jenter som sier de ikke vil binde seg nå pga XYZ, egentlig sier det fordi de ikke er interessert. Anonymkode: fb563...9eb 6 1
kiloijdh Skrevet 13. august 2023 #7 Skrevet 13. august 2023 Hun virker redd for å binde seg eller redd for å få følelser
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #8 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tipper at 90% av sånne tilfeller hvor du nærmest konfronterer for å få en avklaring ender med avvisning. Enig. Derfor bør han holde forelskelsespraten unna. Men det går an å be om avklaring på en ydmyk måte, uten at det er en hard konfrontasjon. Anonymkode: 3a85b...59e 3 1
ESFP Skrevet 13. august 2023 #9 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres litt "friend zone" ut og at hun liker å ha deg dltende etter henne. Du kan prøve å se hvordan hun reagerer hvis du gjør deg litt mer kostbar hvis du klarer det uten å bli en klysete dust. Vil hun komme etter deg? Jeg tipper at 90% av sånne tilfeller hvor du nærmest konfronterer for å få en avklaring ender med avvisning. Tenker også at jenter som sier de ikke vil binde seg nå pga XYZ, egentlig sier det fordi de ikke er interessert. Anonymkode: fb563...9eb Hvorfor drive med spill der man trekker seg unna? Det er barnslig. Han er over 40 år. Han må fortelle hva han føler og tørre å risikere en avvisning. Hvis han forteller hva han føler, er ikke det en konfrontasjon. Det er kun fakta. Så får hun en mulighet til å fortelle hva hun føler. 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #10 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres litt "friend zone" ut og at hun liker å ha deg dltende etter henne. Du kan prøve å se hvordan hun reagerer hvis du gjør deg litt mer kostbar hvis du klarer det uten å bli en klysete dust. Vil hun komme etter deg? Jeg tipper at 90% av sånne tilfeller hvor du nærmest konfronterer for å få en avklaring ender med avvisning. Tenker også at jenter som sier de ikke vil binde seg nå pga XYZ, egentlig sier det fordi de ikke er interessert. Anonymkode: fb563...9eb Ja. Dette ender neppe bra. Og det høres jo ut som kvinnen allerede har gitt beskjed om at det ikke blir noe. Med en merkelig forklaring som viste til et eller annet ved denne hobbyen. Anonymkode: 6df24...05d
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #11 Skrevet 13. august 2023 Det er jo mulig at hun liker å henge med deg på interessen hennes, og ikke vil miste deg av den grunn. Eller så kan det være at hun tenker at du gjerne passer, men at hun ikke er klar enda for noe forhold. Her må du nesten se henne litt an. Er det lenge siden hun gikk ut av forrige forhold? Hvor stresset er du for å finne deg ny? Kan du bare se fram til å ha deres "tid sammen", like å være litt i livet hennes og se om det utvikler seg? Hun minner meg om meg. Jeg likte min mann, men var usikker på om jeg var klar for noe, men vi hadde denne fine tonen. Jeg hadde ting i mitt liv jeg måtte deale med, og det tok tid før jeg ble trygg på han nok til at jeg begynte å tillate meg å få følelser. Det at vi hadde denne fine tonen, og møttes og hadde det veldig fint sammen, det gjorde vel at jeg ikke kunne la han gå til slutt. Det vokste jo fram en tiltrekning, og en forelskelse der han ble en større del av mitt liv. Men jeg vet ikke.. Jeg hadde nok gitt det et halvt får til, uten at jeg lot være å snakke med andre. På den måten slipper du å "binde deg" for mye følelsemessig.l Så lenge dere begge har utbytte av hverandre, så skader det vel ikke å fortsette? Du kan bli veldig forelsket og få hjertesorg, men da må du jo stålsette deg litt på at noen kan man like godt, men likevel "slippe fri". Introvert person som trenger space,...da må du ha litt tålmodighet. Så skal du jo føle at dette beveger seg litt framover etter en stund, og at DU har det fint. Anonymkode: 0cb27...b5c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #12 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er jo mulig at hun liker å henge med deg på interessen hennes, og ikke vil miste deg av den grunn. Eller så kan det være at hun tenker at du gjerne passer, men at hun ikke er klar enda for noe forhold. Her må du nesten se henne litt an. Er det lenge siden hun gikk ut av forrige forhold? Hvor stresset er du for å finne deg ny? Kan du bare se fram til å ha deres "tid sammen", like å være litt i livet hennes og se om det utvikler seg? Hun minner meg om meg. Jeg likte min mann, men var usikker på om jeg var klar for noe, men vi hadde denne fine tonen. Jeg hadde ting i mitt liv jeg måtte deale med, og det tok tid før jeg ble trygg på han nok til at jeg begynte å tillate meg å få følelser. Det at vi hadde denne fine tonen, og møttes og hadde det veldig fint sammen, det gjorde vel at jeg ikke kunne la han gå til slutt. Det vokste jo fram en tiltrekning, og en forelskelse der han ble en større del av mitt liv. Men jeg vet ikke.. Jeg hadde nok gitt det et halvt får til, uten at jeg lot være å snakke med andre. På den måten slipper du å "binde deg" for mye følelsemessig.l Så lenge dere begge har utbytte av hverandre, så skader det vel ikke å fortsette? Du kan bli veldig forelsket og få hjertesorg, men da må du jo stålsette deg litt på at noen kan man like godt, men likevel "slippe fri". Introvert person som trenger space,...da må du ha litt tålmodighet. Så skal du jo føle at dette beveger seg litt framover etter en stund, og at DU har det fint. Anonymkode: 0cb27...b5c Vet ikke, jeg. Vi tekster nå engang sammen, da. Men det gjenstår å se når vi treffes. Jeg føler i hvert fall at jeg har tatt nok initiativ til det. Hun vet når hun har sjanse til å treffe meg. Nå synes jeg faktisk hun bør følge det opp, hvis hun vil treffe meg, da. Det er en stund siden hun gikk ut av sitt forrige forhold, ja. Hun var alene i korona-tiden, og har bodd for seg selv lenger enn det. Det er ikke sånn at jeg er stresset etter å finne en ny, men jeg vil ikke ha et forelskelses-hekt på noen som ikke er interessert i meg på den måten. Da vil jeg heller være fri til å finne noen andre. Å ha sånne hekt som jeg hadde i 20-årene, når jeg er over 40, det har jeg ikke tid til. Jeg har ikke tenkt til å presse henne på noen måte, vil at ting skal skje naturlig. Men som sagt, jeg er litt usikker på hva hun egentlig vil. Anonymkode: a5a8a...ee7 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #13 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vet ikke, jeg. Vi tekster nå engang sammen, da. Men det gjenstår å se når vi treffes. Jeg føler i hvert fall at jeg har tatt nok initiativ til det. Hun vet når hun har sjanse til å treffe meg. Nå synes jeg faktisk hun bør følge det opp, hvis hun vil treffe meg, da. Det er en stund siden hun gikk ut av sitt forrige forhold, ja. Hun var alene i korona-tiden, og har bodd for seg selv lenger enn det. Det er ikke sånn at jeg er stresset etter å finne en ny, men jeg vil ikke ha et forelskelses-hekt på noen som ikke er interessert i meg på den måten. Da vil jeg heller være fri til å finne noen andre. Å ha sånne hekt som jeg hadde i 20-årene, når jeg er over 40, det har jeg ikke tid til. Jeg har ikke tenkt til å presse henne på noen måte, vil at ting skal skje naturlig. Men som sagt, jeg er litt usikker på hva hun egentlig vil. Anonymkode: a5a8a...ee7 Er det stor aldersforskjell mellom dere? Anonymkode: 6df24...05d
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #14 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det stor aldersforskjell mellom dere? Anonymkode: 6df24...05d Nei, ikke veldig. Hun er 4 år yngre. Og det er ingenting i vår alder Anonymkode: a5a8a...ee7 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #15 Skrevet 13. august 2023 Synes det er bra du har avklart med deg selv at du ikke vil ende opp i en hekt-situasjon igjen, da! K38 Anonymkode: 141f3...41e 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #16 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Synes det er bra du har avklart med deg selv at du ikke vil ende opp i en hekt-situasjon igjen, da! K38 Anonymkode: 141f3...41e Neinei, det er brennsikkert. Har opplevd hekt tidligere, da jeg var i 20-årene. Det var ille nok da, hvem vet hvilke muligheter jeg gikk glipp av. Og nå når jeg har bikket 40, så er det helt uaktuelt. Da er tiden altfor verdifull til å havne i en sånn situasjon igjen. Anonymkode: a5a8a...ee7 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #17 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Neinei, det er brennsikkert. Har opplevd hekt tidligere, da jeg var i 20-årene. Det var ille nok da, hvem vet hvilke muligheter jeg gikk glipp av. Og nå når jeg har bikket 40, så er det helt uaktuelt. Da er tiden altfor verdifull til å havne i en sånn situasjon igjen. Anonymkode: a5a8a...ee7 Bra du innser det. Da vet du også at du har lite å tape på å være direkte med denne kvinnen. Si at du er interessert i å date henne. Om hun ikke er det samme, bør du gå videre. Anonymkode: 6df24...05d
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #18 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bra du innser det. Da vet du også at du har lite å tape på å være direkte med denne kvinnen. Si at du er interessert i å date henne. Om hun ikke er det samme, bør du gå videre. Anonymkode: 6df24...05d Det er jeg den første til å innse, selvsagt. Altså, jeg har vært på et par Tinder-dater siden jeg traff henne. Det var litt pga det hun sa ganske tidlig, at hun mente det var feil tidspunkt å binde seg på. Da var jeg heller ikke så interessert i henne på den måten. I forbindelse med den første daten jeg var på etter at jeg hadde truffet henne hadde jeg faktisk litt dårlig samvittighet. Men jeg var også på en Tinder-date etter at vi hadde truffet hverandre for siste gang før sommeren, og jeg var usikker på når/hvis jeg ville treffe henne igjen etter sommeren. Der og da hadde jeg faktisk ikke dårlig samvittighet i det hele tatt. Og av det jeg kunne se, var det ingen relasjon mellom henne og de jeg var på date med. Anonymkode: a5a8a...ee7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #19 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er jeg den første til å innse, selvsagt. Altså, jeg har vært på et par Tinder-dater siden jeg traff henne. Det var litt pga det hun sa ganske tidlig, at hun mente det var feil tidspunkt å binde seg på. Da var jeg heller ikke så interessert i henne på den måten. I forbindelse med den første daten jeg var på etter at jeg hadde truffet henne hadde jeg faktisk litt dårlig samvittighet. Men jeg var også på en Tinder-date etter at vi hadde truffet hverandre for siste gang før sommeren, og jeg var usikker på når/hvis jeg ville treffe henne igjen etter sommeren. Der og da hadde jeg faktisk ikke dårlig samvittighet i det hele tatt. Og av det jeg kunne se, var det ingen relasjon mellom henne og de jeg var på date med. Anonymkode: a5a8a...ee7 Husk at «feil tidspunkt å binde seg» er kode for «ikke interessert på den måten». Anonymkode: 6df24...05d 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #20 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Husk at «feil tidspunkt å binde seg» er kode for «ikke interessert på den måten». Anonymkode: 6df24...05d Jada, jeg har tenkt den tanken også. Jeg var i utgangspunktet forberedt på den "hyggelig å treffe deg, men følte ikke kjemien stemte helt". Og så ønske hverandre lykke til videre. Var det magefølelsen min sa meg etter første date. Det som overrasket meg med hun her var at hun ville holde kontakten i det hele tatt, noe vi har gjort de siste mnd. Nå ser det faktisk ut til at jeg får truffet henne til uka. Det som jeg ser på som et like skår i gleden er at det var fordi hun egentlig hadde andre planer, men at det ikke passet, slik at hun likevel kan treffe meg. Så ja... altså, jeg var positiv, og akter ikke å skape unødvendig friksjon. Men det er kanskje greit å holde peilerne ute ellers, ikke bare satse på henne, sånn som tingene er. Så får det evt være opp til henne å ta noe initiativ, når det tross alt er hun som er den som har sagt ting som "kortslutter" en evt prosess mot dating... Anonymkode: a5a8a...ee7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå