AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #1 Del Skrevet 12. august 2023 Som tittelen sier lurer jeg på om jeg skal prøve å få barn nå, eller om jeg bør vente til jeg har fast jobb. Jeg er en 30 år gammel kvinne som lenge har ønsket å få barn og nå har mannen min endelig sagt at han også føler seg klar. Likevel er jeg usikker på om det kan være lurt å vente til jeg eventuelt får fast stilling. Jobber som lærer og der er det vanlig å gå noen år etter ferdig utdanning før man får det. Har jobbet i et par år og har nå en midlertidig stilling for dette skoleåret. Muligheten for fast ansettelse der jeg jobber nå er nok til stede, men aner jo ikke nå om jeg vil få det eller ikke. Jeg tror ikke jeg vil ha noe problem med å få jobb et annet sted, dersom jeg ikke får fast ansettelse der jeg jobber nå, men det kan sannsynligvis være en utfordring å få jobb med en gang om jeg er ferdig med permisjon en gang midt i skoleåret (og er jo ikke som at man bare kan bestemme seg for å bli gravid akkurat den måneden det passer best). Mannen min har fast jobb og jeg har jobbet lenge nok til å ha rett på foreldrepenger. Hva tenker dere? Anonymkode: f651f...c13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #2 Del Skrevet 12. august 2023 Jeg hadde fått barn. En ting er alder, en annen ting er at man risikerer at det aldri passer. Om skolen du jobber ikke ansetter deg i fast stilling fordi du blir gravid - når du allerede har jobbet der og vist hva du er god for! - da tenker jeg det er en arbeidsplass det uansett kan bli vanskelig å jobbe når dere senere får barn, da viljen ikke er der til fleksibilitet fra ledelsen, i tillegg til at det er en form for diskriminering. Sett igang med å lage barn Anonymkode: 78dac...775 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #3 Del Skrevet 13. august 2023 Hadde bare prøvd å få barn! Såpass mangel på lærere enkelte steder, så jobb vil du få uansett 😄 Anonymkode: c4cbc...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #4 Del Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Som tittelen sier lurer jeg på om jeg skal prøve å få barn nå, eller om jeg bør vente til jeg har fast jobb. Jeg er en 30 år gammel kvinne som lenge har ønsket å få barn og nå har mannen min endelig sagt at han også føler seg klar. Likevel er jeg usikker på om det kan være lurt å vente til jeg eventuelt får fast stilling. Jobber som lærer og der er det vanlig å gå noen år etter ferdig utdanning før man får det. Har jobbet i et par år og har nå en midlertidig stilling for dette skoleåret. Muligheten for fast ansettelse der jeg jobber nå er nok til stede, men aner jo ikke nå om jeg vil få det eller ikke. Jeg tror ikke jeg vil ha noe problem med å få jobb et annet sted, dersom jeg ikke får fast ansettelse der jeg jobber nå, men det kan sannsynligvis være en utfordring å få jobb med en gang om jeg er ferdig med permisjon en gang midt i skoleåret (og er jo ikke som at man bare kan bestemme seg for å bli gravid akkurat den måneden det passer best). Mannen min har fast jobb og jeg har jobbet lenge nok til å ha rett på foreldrepenger. Hva tenker dere? Anonymkode: f651f...c13 Kjør på! ikke alle blir gravide på første forsøk, kanskje dere må prøve et til to år før det klaffer, så bare sett i gang. Samtidig bør du gjøre deg uunnværlig på jobben med å fordype deg i noen spesialemner som retter seg mot barn med særlige behov, evt sosiale medier og skadelig seksuell atferd blant barn som er et nisjefelst skolene mangler stor kompetanse på. Du vil få fast jobb rimelig raskt. Anonymkode: 5adca...3d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #5 Del Skrevet 13. august 2023 Nå er barnearbeid forbudt, så du har egentlig ikke noe valg. Anonymkode: 7b40a...5fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #6 Del Skrevet 13. august 2023 Få barn, plutselig er det for sent. Lærerstilling vil du alltid få. Anonymkode: 71b33...ff5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #7 Del Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå er barnearbeid forbudt, så du har egentlig ikke noe valg. Anonymkode: 7b40a...5fd 😄Hun er nok ikke norsklærer. Anonymkode: 1bd9c...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #8 Del Skrevet 13. august 2023 Har ikke fast jobb enda, lektor. Eldste er 8 år og yngste er 5. Hatt vikariater omtrent hele tiden, så lærerjobb får man, men fast kan bli å vente lenge på. Fikk eldste mellom de to siste årene i studiene. Anonymkode: 29a3c...206 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #9 Del Skrevet 13. august 2023 Takk for svar! Blir nok prøvestart en gang i løpet av høsten Anonymkode: f651f...c13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 13. august 2023 #10 Del Skrevet 13. august 2023 Been there, done that. Det ordnet seg med fast jobb til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 13. august 2023 #11 Del Skrevet 13. august 2023 Man trenger ikke fast jobb for å bli en god mor. Jobben kan uansett komme senere! Jeg fikk mitt første barn uten å ha jobb i det hele tatt. Mannen student og jeg arbeidsledig. Klarte oss helt fint ❤️ Etter hvert fikk jeg tatt litt mer utdannelse, og fikk fast jobb. Nr.2 kom rett etter den faste jobben, og jeg følte egentlig ikke at det var så mye bedre enn den første gangen. Bedre råd selvsagt, men ikke mer lykkelig eller at alt var så mye bedre. Med tanke på alderen din ville jeg absolutt ha kjørt på nå med prøving! Man vet ikke om det vil ta tid å få det til, og/eller om dere vil ha flere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #12 Del Skrevet 13. august 2023 Enig med de andre her. Jeg fikk barn i mitt første år med lærerstilling. Hadde ikke fast jobb og det viste seg at jeg ikke fikk fortsette der. Men da gikk jeg ut i perm og nå, et par år senere har jeg fast stilling. Anonymkode: 76f7c...ca1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #13 Del Skrevet 15. august 2023 Jeg/vi valgte å få barn selv om jeg ikke hadde (og fremdeles ikke har) fast jobb. Mannen har en stabil jobb og god inntekt. Jeg er fortsatt en vikar, men har jobbet en god del. Vi har et barn på 2 år, og er i gang med prøving på nr. 2. Skal nevnes at jeg også er i 30-årene, så det å vente utgår. Det går veldig bra med oss, altså. 🙂 Anonymkode: 4896a...16b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 15. august 2023 #14 Del Skrevet 15. august 2023 Jeg begynte å prøve da jeg kun var i vikariat. Underveis i prøvingen, som tok fryktelig lang tid, fikk jeg en fast 50% stilling og etter hvert byttet jeg jobb og fikk en fast 100% Poenget er at det er umulig å si hvor lang tid det vil ta eller hva som vil skje underveis. Så mitt forslag er å sette i gang 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå