Gå til innhold

Østre Bærum for familier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er sannsynligvis på flyttefot da mannen har fått jobb på Bekkestua i Bærum. Derfor tenker vi nå på å flytte til dette området. Samtidig vet jeg jo at det er det berømte/beryktede Bærum på godt og vondt og er litt usikker. 

Vi har tre barn og jeg hører at det er mange i østre Bærum som også har tre barn. Vi har 15 mill å kjøpe for og trenger god plass. 

De jeg kjenner som bor der (ikke så mange) er veldig fine folk. Jordnære, men advokater, leger og har sine karrierer. Er nok litt urolig for både merkepress og sosialt press, men vet ikke om jeg reelt har nok å være bekymret for??  

ALLE driver med idrett og bruker mye tid med barna sine. Egentlig bra det selvsagt, men er det rom også for oss som er hakket mer late? 

Anonymkode: edbcc...c6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen! Håper du vil trives. Her er vi stort sett som andre folk. 

• Liker 3
Skrevet

Mange hyggelige voksne med unger som ikke har lært folkeskikk. Håpløst dårlig skolemiljø med mobbing og utestengelse. Og skolene gjør ikke noe med de barna som mobber. Vi flytter snart.

Anonymkode: 226d7...445

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange hyggelige voksne med unger som ikke har lært folkeskikk. Håpløst dårlig skolemiljø med mobbing og utestengelse. Og skolene gjør ikke noe med de barna som mobber. Vi flytter snart.

Ikke hør på henne!!!

Anonymkode: b2067...c54

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ikke hør på henne!!!

Vær glad det ikke er ditt barn som mobbes. Det er mye dritt her ute blant barn og unge. Jeg forteller min versjon som er ganske trist og du mener den ikke er verdt å høre på engang? Jeg skrev også at det er mange hyggelige voksne her, men håper innlegget ditt får folk til å forstå at heller ikke alle voksne er hyggelige her. Synes kommentaren din var unødvendig når noen faktisk forteller at de ender opp med å flytte fra området som TS ber oss fortelle om. Jeg fortalte bare min erfaring som dessverre er at barnet mitt er påført traumer etter mobbing. Det er greit å være klar over dette hvis man vurderer å flytte hit med tre barn.

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så trist å høre. Håper dere får hjelp og støtte.
Statistikken viser vel likevel at det er høy trivsel i skolene i Østre Bærum. 

• Nyttig 1
Skrevet

Elsker å bo her! Mange ressurssterke folk, men vennlig og høflige. Vi ble raskt integrert og ungene liker seg godt. 

• Nyttig 1
Skrevet

Her er det ressursterke foreldre som stiller mye opp for barna sine, de er engasjerte og fritidsaktivitetene til barna er de ofte engasjert i. Samtidig som de også er engasjert i egne liv og eget virke, det krever sin mann/kvinne å fostre barn i Bærum, men er også givende, velkommen! 

Skrevet

Østre Bærum er veldig fint. Stabekk og Jar er noe av det koseligste i landet. Snarøya er litt vel poshy. Eiksmarka/Østerås har litt mer ”vanlige hus”. 

Anonymkode: f4cc3...63c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Mye materielt fokus der, litt av en boble. Om dere er opptatt av fin bil, fancy ferier og har råd til to hytter i tillegg til huset blir det nok bra, ellers hadde jeg funnet et annet sted. Du kommer jo fort dit med t-banen uansett.

Anonymkode: 7b6a2...782

• Liker 1
Skrevet

Har venner som bor på Bekkestua og de forteller om gode skoler og engasjement blant foreldrene. Mye idrett ja men også korps og andre aktiviteter. Merkepress blir hel litt hva du gjør det til.

Det du ikke får på Bekkestua er mangfold. Det er en hvit getto med svært ressurssterke mennesker.

• Liker 1
Skrevet

Snarøya er litt for poshy og finans for min smak, mens akademikerne bor på Stabekk, Jar og de andre stedene. 
Fullt på dugnader og foreldremøter får jeg inntrykk av.

Skrevet

Liker meg godt her! Både vi voksne og ungene har fått gode og nære vennskap her. Skolene er veldig gode (med gode resultater). Sjø og skog og 10 min med toget til Oslo. 

Tror de har den høyeste andelen med høyere utdanning i Norge. Altså østre Bærum og ikke hele Bærum under ett. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vær glad det ikke er ditt barn som mobbes. Det er mye dritt her ute blant barn og unge. Jeg forteller min versjon som er ganske trist og du mener den ikke er verdt å høre på engang? Jeg skrev også at det er mange hyggelige voksne her, men håper innlegget ditt får folk til å forstå at heller ikke alle voksne er hyggelige her. Synes kommentaren din var unødvendig når noen faktisk forteller at de ender opp med å flytte fra området som TS ber oss fortelle om. Jeg fortalte bare min erfaring som dessverre er at barnet mitt er påført traumer etter mobbing. Det er greit å være klar over dette hvis man vurderer å flytte hit med tre barn.

Enkelttilfeller skjer overalt og det er ikke greit å svartmale et helt område. De fleste på Bekkestua og omegn er svært fornøyd med både skoler, barnehager, fritidstilbud og miljø. Har selv fire barn som har vokst opp her og vet hva jeg snakker om

• Liker 1
Skrevet

Kunne ønske at dugnader og kjørelister var fulle her også! 

Skrevet

Østre Bærum er vel lite finans og boligspekulanter, men mye familier og foreldre i fulle jobber. Lite au-papirer får jeg inntrykk av, men mange spreke folk. 
Har en del folk i ledende stillinger, direktører, leger og advokater. 

Bor i Vestre Bærum og det er bra her også. 

• Nyttig 1
Skrevet

Mye peng, hytter, hus og ferier. 
Folk med energi til krevende jobber, å være klassekontakt, trenere og selv å jogge. Barna er i sentrum av det meste og de har vennegrupper og foreldresamlinger/fester. 

Drømmer om en sveitservilla på Stabekk. 😍

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mye peng, hytter, hus og ferier. 
Folk med energi til krevende jobber, å være klassekontakt, trenere og selv å jogge. Barna er i sentrum av det meste og de har vennegrupper og foreldresamlinger/fester. 

Drømmer om en sveitservilla på Stabekk. 😍

Denne?Sinnsyk dyr.  https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=294158814

Skrevet

Fortsatt rart at noen skal mene at Bærum er beryktet/berømt. Det bor 120.000 mennesker her. Østre Bærum er nærmest Oslo og er finest og dyrest. Ville holdt meg unna Snarøya med mindre du elsker finansfolket.  
Dyre hus ja, men engasjerte og fine folk. 

• Nyttig 1
Skrevet

Bor i vestre Bærum, jobber i østre Bærum. Fint begge steder, men som flere nevner er eet større tetthet av ressurssterke foreldre i skolekretsene i vest. Vi bor i et nabolag med kun norske og kun eneboliger, men ellers er det mye lavinntektsfamilier og kommunale boliger i vest. Jobber i området Bekkestua, og har fått veldig godt inntrykk av skoler og aktivitetstilbudet der. Både bra korps og kulturskole, populær turnklubb, håndball mm. Ja, det er mye jåleklær og dyre biler, men mange som bor der har arvet, så det er ikke alle der som har millioninntekt fordet om boligen er verdt mye. Tror dog ikke du er garantert en enebolig til maks 15 mill i det området. 

Anonymkode: 3ef47...b03

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...