AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #1 Skrevet 12. august 2023 Lurer på om noen har fått erstatning etter mobbing på skolen over mange år? Hvordan går man frem og få vurdert spørsmål om erstatning? Anonymkode: ec0a7...ad8
Paneera Skrevet 27. september 2023 #2 Skrevet 27. september 2023 Jeg står i prosessen nå, bare at jeg i tillegg har et (hoved)krav som omhandler svikt fra barnevern. Det jeg gjorde ang. mobbingen var først å innhente elevmappa. Videre gikk jeg gjennom denne og sendte et brev til skolen. Brevet ble sendt til oppvekstkontoret, som jeg hadde flere møter med. Etter ca ett år sendte jeg inn et krav i en sikker melding til kommunen. Jeg skrev punktvis hva jeg søkte erstatning for, og utdypet så dette. Innen en mnd kom kommunen med et "foreløpig" svar. Inntil da hadde jeg fått advokat på saken og jeg søkte så, og fikk innvilget, fritt rettsråd. Kommunen erkjente ikke ansvarsgrunnlaget, men advokaten min var nådeløs i kritikken mot kommunen. Kommunen gikk så med på å dekke sakkyndig, og lengre har jeg ikke kommet. Jeg er på vent for å komme til sakkyndig. Den sakkyndige rapporten kan danne grunnlag for at kommunen vil inngå et forlik (bli enige i mekling) eller så kan min advokat ta ut stevning. Da blir det rettssak. Det er en lang prosess, men her er hvordan jeg har gått frem. Masse lykke til! ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå