Gå til innhold

Fikk hjelp av jobbeveileder...ny jobb. Drittlei etter 2 uker....føler meg lurt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Avsluttet alt i går, sure miner såklart fra arbeidsgiver. Men utrolig lettet i dag!! :) Jeg får leve av oppsparte middler, så få meg en deltid via et byrå. Lagerjobb etc er enkelt å få der....

Anonymkode: 77a12...96a

Lykke til videre, og kom deg gjerne videre , langt forbi fotobransjen. Mest sannsynlig er du såpass teoretisk sterk at du lett kan komme deg gjennom en universitetsutdannelse som fører til et solid yrke. Fotografering er et utsatt håndverk der prisene til dels er såpass lave at lønns- og arbeidforhold blir vanskelige.

Det viktigste på en jobb er ikke hva  du driver med,  men hvordan miljøet er blant de  som jobber sammen.

Jeg synes egentlig det viser modenhet og god vurderingsevne når du klarer å komme deg ut av ei blindgate og avslutte en jobb som det ikke er god framtid i etter bare to uker. 

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det for oss alle på vei mot den jobben vi har lyst på. Du må stå i det og vise at du gjør en god jobb, og så kan det være gode referanser åpner opp for noe annet ved en senere anledning. Det beste du kan gjøre er å alltid gjøre så godt du kan, vær positiv og vis at du kan jobbe. 

Anonymkode: f10d6...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 13.25):

Var ledig, NAV sendte meg til jobbspesialist, som maste evig om at jeg skulle jobbe med interessen min...har lest nok advarsler om dette.

Så nå står jeg i det samme problemet, min hobby/interesse er ødelagt. Blitt gjort om til stress, tid er penger, bare jag og mas.

Bare etter 2 uker hater jeg jobben, ser jo ingen annen grunn enn å slutte. Holder aldri ut her over lang tid, oppsigelsetiden er jo egentlig 1mnd. Men håper de slipper meg før.

Aldri bland jobb og fritidsinteresser!!

Anonymkode: 77a12...96a

Det er mange som gjør hobbyen sin om til levebrød og som trives veldig godt med det! Synes det er barnslig å skylde på jobbveilederen og hevde at hen har lurt deg og ødelagt hobbyen din. Sorry, men du framstår unødvendig sytete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (På 13.8.2023 den 13.28):

Typisk jobbspesialister. Det er ikke akkurat et evidensbasert yrke, så deres innspill er ofte av den svært enkle sorten.

Jeg er i grunn enig i at man bør finne ting man er interessert i å jobbe med, men har man en knippe hobbyer som er betydningsfulle så bør man unngå å gjøre dette om til yrkesliv. Med mindre du har en helt spesiell interesse og glød for det. 

Men jeg stusser over at denne jobben var så elendig match for deg bare etter 2 uker. Du burde enda være i en "engasjert"-fase siden det har gått så kort tid, og man kan jo lure på hvorfor mistrivselen har slått inn så raskt hos deg. Var du egentlig innstilt på å få dette til å fungere, eller var du ikke det? 

Du kan jo gi det litt tid til. Men når det har blitt som det har blitt så kan det være like greit at du finner deg noe annet.

Joda, evidensbasert er akkurat hva det er. Det er ikke uten grunn NAV tok tilbake drifting av arbeidmarkedstiltak, og stillinger som jobbspesialist ble etablert ved alle NAV-kontorer. Ikke dermed sagt at alle som fikk disse stillingene tok opplæringen i Supported Emplyment (SE) på alvor, det er utrolig mange av dem som kommer ferske fra en eller annen obskur privat høgskole hvor de har betalt noen hundre høvdinger for en bachelor blottet for akademisk opplæring. Uten egen arbeidserfaring mener de å ha kompetanse til å være spesialister i arbeidslivet. Regner med at det kommer noen nedslående rapporter fra FAFO og lignende i årene som kommer, som viser hvor dårlig dette krumspringet fra NAV funket.
Men altså:
Jobbspesialister i NAV skal benytte metodikken SE. Dette omfatter individuell jobbstøtte basert på kvalitetskravene som er nedfelt i metoden som går under denne betegnelsen. Jobbspesialistene i SE skal gi personer med nedsatt arbeidsevne nødvendig, individrettet og tilrettelagt støtte og oppfølgingsbistand i tråd med prinsippene i metodikken og med ordinært arbeid som mål. Jobbspesialisten skal gi oppfølging til bruker etter ansettelse og støtte til arbeidsgiver og kolleger ved behov. Grunnleggende verdier i SE er styrking av individet, verdighet og respekt for enkeltmennesket. Metodikken har et grunnleggende menneskesyn som ser muligheter framfor begrensninger hos arbeidssøker. For å sikre kvaliteten i SE er det utviklet en kvalitetsskala. Dette er et verktøy som måler implementeringsnivået for en evidensbasert praksis.

Anonymkode: 0107e...bff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 14.26):

Hva er galt med å jobbe i garnbutikk? Syntes det er superfint. Hyggelige folk, og litt mindre stress enn mange andre butikker

Anonymkode: fd028...9c3

Hvem stopper deg i å jobbe i garnbutikk hvis du syns det er så superfint? Sånn mega skikkelig suuperduperfint, zuperofino, lix, 100, LOL! YOLO!

Kanskje enda mer superfint om du får med deg at garnbutikk ikke var greia for vedkommende, selv om du hadde følt det ville vært toppen av kransekaka?

Anonymkode: 0107e...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...