Gå til innhold

Fikk hjelp av jobbeveileder...ny jobb. Drittlei etter 2 uker....føler meg lurt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er jeg nysgjerrig på hva du jobber med? Hva hobbyen er? 

Litt vanskelig å gi gode råd uten å vite hva det er. Er det kunst? Hesteridning? Keramikk? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonas95 skrev (6 minutter siden):

1 måned oppsigelse må du vel klare å jobbe før du er ute av den jobben du er drittlei av? 

Blir kjipt med 18 uker venteperiode på dagpenger

Anonymkode: 6225f...da4

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det innelegget her får jeg ikke til å stemme.  Drit lei jobben etter 2 uker med noe man egentlig liker å gjøre. Stress er det jo i de flste yrker. Har jobbet med hobbyen min et psr fanger selv. Ble ikke noe av det på fritiden for å si det sånn.  Og er nøye på at jeg ikke tar på meg opodrag for andre på det. Men det gikk da fint i åresvis å jobbe med hobby på jobb. Selv om jeg egentlig var litt lei det. Men iallefall noe jeg kunne da. 

Å bli lei egen hobby på to uker høes veldig merkelig ut

Anonymkode: fd028...9c3

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Var ledig, NAV sendte meg til jobbspesialist, som maste evig om at jeg skulle jobbe med interessen min...har lest nok advarsler om dette.

Så nå står jeg i det samme problemet, min hobby/interesse er ødelagt. Blitt gjort om til stress, tid er penger, bare jag og mas.

Bare etter 2 uker hater jeg jobben, ser jo ingen annen grunn enn å slutte. Holder aldri ut her over lang tid, oppsigelsetiden er jo egentlig 1mnd. Men håper de slipper meg før.

Aldri bland jobb og fritidsinteresser!!

Anonymkode: 77a12...96a

Mange som jobber idag i en jobb de ikke trives med, mens de søker andre jobber, du vil bla oppnå en betydelig bedre cv en en vil få med mange avbrudd. 

Endret av Apis
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knirke skrev (13 timer siden):

Jeg synes det er litt spesielt av veilederen å råde folk til å jobbe med en fritidsinteresse. Hadde de virkelig ingen andre ting å gå etter?

Jeg liker å strikke, men jeg hadde ikke orket å jobbe i en garnbutikk av den grunn... Jeg liker vin også, men det betyr ikke at Vinmonopolet er riktig karrierevei for meg.

Enig i denne. Jeg siktet meg opprinnelig inn på en av mine favorittaktiviteten, men skjønte i tide at det faktisk ville ødelegge hobbyen min for meg så jeg byttet. Det ville garantert bli mindre moro å gjøre på fritiden om det også var jobben min. 

Det hjelper selvsagt ikke TS det aller minste, men å droppe den jobben h*n står i med den begrunnelsen etter bare 2 uker er rett og slett ikke lurt. Alle jobber er fæle de første ukene uansett hvor interessert man er i dem. Gi det 3 -4 måneder og se om det er like ille da og stå i jobben mens du evt, søker noe nytt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så jobbspesialisten  anbefalte deg å jobbe med noe som interesserte deg og du er drittlei etter to uker. Du må vel finne deg en jobb med noe du ikke interesserer deg for da.

Anonymkode: 9c9cf...514

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde en såkalt jobbspesialist, hadde jeg regelmessige møter med vedkommende. Jeg nevnte flere jobber relevante til min utdanning og bakgrunn, stortsett fant hun grunner til at hun mente det ikke var for meg, jeg hadde nok ikke den kompetansen eller lign... Tror hun ikke hadde peiling på hva min utdanning og bakgrunn egentlig gikk ut på. 

Hun foreslo også jobber relatert til min hobby og jeg havnet bak kassa på typ garnbutikk. 

Skaffet meg jobb selv... 

Anonymkode: b13ed...022

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jobb er vanligvis stress de første ukene, ofte fordi det er så mye nytt å forholde seg til. Så du bør så absolutt bite tenna sammen og fortsette, også får du heller tenke på hvilken jobb du tror du ville passet til imens. Prøvetiden er ikke 3 uker, men 3 mnd nettopp fordi det tar litt tid å finne seg til rette og finne ut om dette er en grei jobb eller om en aldri vil finne seg til rette i jobben.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva jobber du med?

Anonymkode: f7d62...fa4

Innen fotografi. 

Anonymkode: e0e66...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Innen fotografi. 

Anonymkode: e0e66...154

Selvstendig næringsdrivende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Var ledig, NAV sendte meg til jobbspesialist, som maste evig om at jeg skulle jobbe med interessen min...har lest nok advarsler om dette.

Så nå står jeg i det samme problemet, min hobby/interesse er ødelagt. Blitt gjort om til stress, tid er penger, bare jag og mas.

Bare etter 2 uker hater jeg jobben, ser jo ingen annen grunn enn å slutte. Holder aldri ut her over lang tid, oppsigelsetiden er jo egentlig 1mnd. Men håper de slipper meg før.

Aldri bland jobb og fritidsinteresser!!

Anonymkode: 77a12...96a

Hørtes forferdelig ut💜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med IPS veilederen din (hvis det er den veilederen du har) og forklar problemet. Så tenker jeg du burde ta lærdom av dette, for eksempel det å stå opp for deg selv, si ifra om ting som ikke kjennes riktig ut for deg m.m. Lønner seg i lengden.. 

Anonymkode: cee14...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg er ikke spesielt glad i å jobbe jeg heller. 

Men kan jo ikke bare si opp heller, da måtte jeg jo gått på NAV. Og så lenge jeg kan jobbe (selv om jeg hater å jobbe), så må jeg jobbe. 

Anonymkode: 72d68...734

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke evner å få seg jobb på egenhånd, bør man prøve litt hardere å holde ut i jobben når NAV ordner en jobb for en.
Det er mer enn NAV noensinne har gjort for meg, så du burde egentlig være litt takknemlig.

Jeg regner med at du kommer til å miste noen rettigheter osv ifht NAV om du bare gir deg i jobben?

Anonymkode: 0f8f9...6db

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært verre - du kunne fått jobb med noe som OVERHODET ikke interesserte deg. 

Anonymkode: bae33...5c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vesentlig forskjell på om du er "drittlei" eller om dette er en jobb du ikke kan stå i fordi den går utover eller forverrer helsetilstand.

Anonymkode: c49e8...2c9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...