AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #1 Skrevet 12. august 2023 Så jeg opplever stor pågang i menn som tar kontakt. Det er ikke via internett eller noen dating apper. Dette er folk jeg har møtt og blitt kjent med der det har vært naturlig (gjennom fritidsaktiviteter og slikt). Flyttet hit for ikke så lenge siden og derfor er åpen for nye vennskap. Greia er at jeg ser at disse folka er ute etter noe mer enn vennskap. Det er ikke jeg. Har ikke erfaring med avvisning og slikt, og vet ikke helt når det er naturlig å si ifra? Og hvordan? Det er en som sender meg hjerte emojier og slikt, og da vil jeg si ifra med en gang at jeg ikke er interessert i noe mer enn vennskap. Hvordan gjør jeg dette? Jeg har en slags frykt for å såre noen eller at de begynner å hate meg. Får helt angst og jeg vet ikke.. Føler meg så barnslig nå. Anonymkode: a7106...7ab 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #2 Skrevet 12. august 2023 Og for å gjøre det klart: Jeg har ikke sendt ut feil signaler eller noe slikt. Jeg er ikke en flørtete person heller. Anonymkode: a7106...7ab
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #3 Skrevet 12. august 2023 For meg er det viktig å holde det positivt ladet. Istedenfor å sette den andre parten i et negativt lys der deres følelser ikke er gjensidige, så sier jeg gjerne ting som at jeg setter pris på deres vennskap og at vi kan ta en kaffe nå og da. Hvis de er litt mer pushy, så avtaler jeg kanskje ikke et nytt treff med det første. Jeg anser det ikke som min oppgave å beskytte deres følelser hvis de ikke har gitt direkte uttrykk for at det er dating de er ute etter. Hvis de derimot sier det rett ut, så sier jeg at jeg liker dem veldig godt som en venn (som jeg selvsagt mener) men at jeg ikke føler at vi er kompatible som et par. Da er det opp til dem å ta avgjørelsen om de vil avslutte kontakten eller ei. Jeg har en kamerat som startet med litt følelser, men da det ikke var gjensidig så gikk han videre og vi beholdt vennskapet. Andre igjen klarer det ikke. Det avhenger av flere faktorer. I tillegg har jeg ingenting i mot at vi kanskje bygger på et vennskap som senere dabber av. Det kan skje uavhengig av om det er vennskap med kvinner eller menn. Anonymkode: b68e4...de1 2
GrønnNellik68 Skrevet 12. august 2023 #4 Skrevet 12. august 2023 bare å si at jeg er ikke på sjekker'n men er åpen for vennskap. Enten så blir de eller så stikker de.
Artmo3 Skrevet 12. august 2023 #5 Skrevet 12. august 2023 Det må sies rett frem, og direkte, uten en minste mulighet for misforståelse, er det ett snev av håp fra hans side siden avvisningen ikke var steinhard og tydelig, så vil han ofte bare fortsette. Dere må være litt mer tydelig enn dere tror. Og husk, å få deg en mannlig venn som kun ønsker vennskapelig kontakt, og som ville sagt nei til sex om du spurte om det, det er tilnærmet umulig, så her gjelder det å ikke være så naiv, en mann som sier han kun ønsker en venn, vel han er sjelden 100% ærlig 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #6 Skrevet 12. august 2023 Artmo3 skrev (17 minutter siden): Det må sies rett frem, og direkte, uten en minste mulighet for misforståelse, er det ett snev av håp fra hans side siden avvisningen ikke var steinhard og tydelig, så vil han ofte bare fortsette. Dere må være litt mer tydelig enn dere tror. Og husk, å få deg en mannlig venn som kun ønsker vennskapelig kontakt, og som ville sagt nei til sex om du spurte om det, det er tilnærmet umulig, så her gjelder det å ikke være så naiv, en mann som sier han kun ønsker en venn, vel han er sjelden 100% ærlig Hva så om den ene parten hadde sagt ja om man spurte om det? Så lenge den andre parten ikke ønsker det, så blir det heller ingenting. Anonymkode: b68e4...de1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #7 Skrevet 12. august 2023 Ingen hetro menn er kun ute etter å være "venner" med kvinner, det er en inngangsbillett. Anonymkode: 05e01...ed4 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #8 Skrevet 12. august 2023 Du må bare si det rett ut at du ikke er ute etter noe romantisk, men vil gjerne være venner dersom det er rom for det. Når man blir kjent med nye mennesker man liker, må det være lov å høre om det er interesse for noe mer - og det må være lov å si nei. Behøver ikke bli kleint etterpå heller, hold tonen lett og neste gang dere treffes later dere bare som ingenting, og fortsetter med den felles hobbyen. Masse menn er venner med damer, men noen klarer ikke det - og de tror det gjelder alle… Anonymkode: decca...017 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #9 Skrevet 12. august 2023 Mange «menn» er dessverre needy og desperate; dvs egentlig ikke særlig mandige. Selv om det er litt hjerteskjærende, trenger sånne folk en fot i ræva for å gi fred. Anonymkode: 3966d...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #10 Skrevet 12. august 2023 Du får melding med hjerter? Da svarer du: «Oi, hjerter og greier! 😀 Hyggelig, men jeg er ikke ute etter noe romantikk e.l. Beklager om du har misforstått.» Anonymkode: eb271...f3e 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #11 Skrevet 12. august 2023 Jeg tror jeg overtenker veldig mye og er redd for den kleine stemningen. Også tenker jeg at hva om jeg misforstod tonen og de egentlig bare var vennlige? Ugh, må jobbe med meg selv altså. Anonymkode: a7106...7ab 1
jabx Skrevet 13. august 2023 #12 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Så jeg opplever stor pågang i menn som tar kontakt. Det er ikke via internett eller noen dating apper. Dette er folk jeg har møtt og blitt kjent med der det har vært naturlig (gjennom fritidsaktiviteter og slikt). Flyttet hit for ikke så lenge siden og derfor er åpen for nye vennskap. Greia er at jeg ser at disse folka er ute etter noe mer enn vennskap. Det er ikke jeg. Har ikke erfaring med avvisning og slikt, og vet ikke helt når det er naturlig å si ifra? Og hvordan? Det er en som sender meg hjerte emojier og slikt, og da vil jeg si ifra med en gang at jeg ikke er interessert i noe mer enn vennskap. Hvordan gjør jeg dette? Jeg har en slags frykt for å såre noen eller at de begynner å hate meg. Får helt angst og jeg vet ikke.. Føler meg så barnslig nå. Anonymkode: a7106...7ab Menn og kvinner kan i utgangspunktet ikke være venner. Stort sett alle vil ønske å ligge med deg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #13 Skrevet 13. august 2023 Kanskje på tide å innse av venner bør være samme kjønn. Med mindre du syns det er pirrende at folk krangler om deg da Anonymkode: ebd89...061 2
GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2023 #14 Skrevet 13. august 2023 Artmo3 skrev (19 timer siden): Det må sies rett frem, og direkte, uten en minste mulighet for misforståelse, er det ett snev av håp fra hans side siden avvisningen ikke var steinhard og tydelig, så vil han ofte bare fortsette. Dere må være litt mer tydelig enn dere tror. Og husk, å få deg en mannlig venn som kun ønsker vennskapelig kontakt, og som ville sagt nei til sex om du spurte om det, det er tilnærmet umulig, så her gjelder det å ikke være så naiv, en mann som sier han kun ønsker en venn, vel han er sjelden 100% ærlig det er jeg faktisk enig i... de godtar venneforslaget i håp om at de skal få en sjans senere.
GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2023 #15 Skrevet 13. august 2023 jabx skrev (58 minutter siden): Menn og kvinner kan i utgangspunktet ikke være venner. Stort sett alle vil ønske å ligge med deg. Der er vi faktisk for en gang skyld 100% enige.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #16 Skrevet 13. august 2023 Si rett ut at du ikke vil ha sex, så forsvinner hele gjengen rimelig raskt😂 Anonymkode: d72f8...9ab 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #17 Skrevet 13. august 2023 Vanskelig det der, jeg liker heller ikke å avvise. Føles jo nesten innbilsk også, skal man liksom svare "Jeg har kjæreste asså/jeg er ikke interessert i noe etc" hver gang en fyr sier heisann. Vært i situasjonen tusenvis av ganger, har mange mannlige venner. Noen humper må man over iblant. Så vil noen falle fra imens andre blir venner for livet. Du må jo være tydelig, hvis ikke blir det veldig vanskelig å være venner. Du vil gruble på hva han egentlig vil hele tiden, og vice versa. Du må bare være soleklar på at han er friendzonet med en gang, selv om du kan føle deg kjip når du gjør det. En måte å gjøre det på er å enten snakke om at du er sååå glad for å være singel og ikke skal ha noen mann på lenge eller snakke om en mann du er interessert i og skal på date med, og så gjerne spørre han om han har noen i kikkerten eller noe. Den type samtale kan fort gjøre det klart at dette bare er vennskap. Anonymkode: 9c221...87b 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #18 Skrevet 13. august 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: En måte å gjøre det på er å enten snakke om at du er sååå glad for å være singel og ikke skal ha noen mann på lenge eller snakke om en mann du er interessert i og skal på date med, og så gjerne spørre han om han har noen i kikkerten eller noe. Den type samtale kan fort gjøre det klart at dette bare er vennskap. Anonymkode: 9c221...87b Det er oppfordrende ikke avvisende Anonymkode: ebd89...061 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #19 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Si rett ut at du ikke vil ha sex, så forsvinner hele gjengen rimelig raskt😂 Anonymkode: d72f8...9ab Nope, de venter som "venn" til hun kanskje vil ha sex i fremtiden. Anonymkode: 05e01...ed4 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #20 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er oppfordrende ikke avvisende Anonymkode: ebd89...061 Nei, ikke om man sier det på riktig måte. Synes du det er oppfordrende om jeg sier jeg har en kjæreste eller er veldig forelsket i en annen? Anonymkode: 9c221...87b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå