AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #1 Skrevet 12. august 2023 Vårt barn på 6 år har aldri hatt problemer med do-gåing, aldri vært redd for toalettet eller for å bæsje på do. Men nå når skolestart nærmer seg har vi et problem vi ikke hadde forutsett.. barnet vil absolutt ikke tørke seg selv etter dobesøk. Vi begynte å øve på dette i vinter. Forklarte og viste hvordan det gjøres, kontrollerer resultatet osv. har gitt masse skryt de gangene det går uten kamp osv. osv. alikevell har det stoppet helt opp og barnet nekter å bli selvstendig på dette området(noe som er et stort problem ifm. Skolestart hvor de må klare seg selv). Vi har til slutt måtte prøve oss på at barnet får sitte på do til det har tørket seg, men det resulterer i at det kan bli toalettbesøk på flere timer hva i all verden gjør vi her?😮💨 Anonymkode: 1f875...e52
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #2 Skrevet 12. august 2023 Du tror ikke barnet bare gruer seg litt til skolestart da? To av mine tre barn har snakket med babystemme i perioder sommeren før skolestart, i tillegg til å bli skikkelig sarte hissgpropper. Det gikk seg til etter skolestart, når de fikk landet litt. Det er ikke krise om det ikke får til å tørke seg før skolestart. Det vet jo hva det skal gjøre, og du skal virkelig ikke se bort fra at det faktisk fikser det når det begynner på skolen. (Men ikke nødvendigvis hjemme likevel ei stund til). Det er helt helt vanlig å bli liten sommeren før skolestart. Og det går seg til. 😊 Anonymkode: 84c53...7f3 2
Tanuki Skrevet 12. august 2023 #3 Skrevet 12. august 2023 Sånn var min og, men på skolen har det aldri vært et problem. Kanskje la problemet ligge og se hva som skjer når skolen begynner. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #4 Skrevet 12. august 2023 Avslutt kampen. Dere har kontrollert at barnet kan gjøre det, og vet hvordan det fungerer. Barnet er stort nok til å forstå at på skolen må dette ordnes selv. Nå er skolestart rett rundt hjørnet, det er nok endringer som skjer. Tørk ungen uten å kommentere det nå de siste dagene, så skal du se at det går helt fint på skolen. Anonymkode: 28967...c5c 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #5 Skrevet 12. august 2023 Utrolig hva de klarer sjøl når mamma ikke er der 😅 Datteren min er også sånn..nå har jeg vist henne, forklart at papiret må være rent, bruk gjerne vann på papiret, og voksne på skolen skal ikke hjelpe deg med slikt når du er så stor. Anonymkode: 52c48...ea8 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #6 Skrevet 12. august 2023 Min insisterte på å få hjelp når jeg var i nærheten til hun var flaut gammel, men greide fint å ordne seg selv når hun var andre steder. Det går seg til. Anonymkode: d7a9e...428
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #7 Skrevet 12. august 2023 Du vet at hun kan, og på skolen kommer hun til å få beskjed om at hun må fikse selv. Ville bare latt det ligge og ikke kommentert noe mer. Anonymkode: 8632a...90b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #8 Skrevet 12. august 2023 Hei.. vår hadde det samme problemet i fjor, hun er nå 6 år. Hun gikk helt i mot å tørke seg etter urin og avføring. Vi øvde og øvde på det, men hun rakk i godtnok bak til å tørke seg der. Hun startet på en liten skole, det var 10. 1 klassinger som startet i fjor, Jeg snakket med skolen og de hadde personell til å følge de barna som hadde behov for hjelp på toalettet. Så min datter fikk de første ukene bistand til tørking, så bare skjedde det at hun fikset det selv uten hjelp. Når hun har avføring (hjemme) nå så bruker jeg å sjekke om hun har glemt å fjerne alt. Men som regel har hun gjort en fin jobb, jeg tror nok at barnet må bare komme seg inn i rutiner og finne ut at hun/ han kan mestre deg selv:) Hilsen ei mor:) Anonymkode: d7a96...96f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå