AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #1 Skrevet 12. august 2023 Jeg og min eks-venninne har vokst fra hverandre og har ikke vært venner på mange år. Men hun klarer ikke å gi slipp. Vennskapet vårt var i slutten preget av krangling, sjalusi fra hennes side og dårlig stemning. Jeg har prøvd å være direkte mot henne og sagt at jeg føler vi har vokst fra hverandre og at jeg ikke orker mer, men hun er uenig. Hva gjør jeg? Hun kontakter meg fremdeles etter X antall år og kommer med små og store stikk. Hun forventer å bli oppdatert på livet mitt og blir sur hvis jeg ikke overholder «meldeplikten». Anonymkode: f170c...2b0
Gjest ti10 Skrevet 12. august 2023 #2 Skrevet 12. august 2023 Jeg er egentlig ikke for å blokkere i hytt og vær, men i dette tilfellet høres det ut som en løsning.
Intervence Skrevet 12. august 2023 #4 Skrevet 12. august 2023 (endret) Du har sakt ifra og ettersom hun ikke respekterer det så er vel naturlige veien å blokkere vedkommende? Lettere sakt enn gjort, men av-og-til så må man. Det endte med at jeg kuttet kontakt med ei venninne selv i et år etter flere år med å være bestevenner før hun plutselig la meg til igjen. Greit nok, men har ikke tatt noe initiativ til vennskapet ettersom etter en del flørting frem-og-tilbake så sa hun plutselig at vi ikke hadde noen felles interesse noe som var hennes grunn til at vi ikke ble sammen (noe som var grunnen til at jeg kuttet henne ut - dersom hun mente at vi ikke hadde noen felles interesser så kunne hun ha sakt ifra tidligere. Jeg følte det ikke slik og vi hadde god kjemi med hverandre), men lar henne sende meg snaps, men hadde hun pushet med meldeplikt ovenfor hverandre igjen hadde jeg brutt kontakten igjen helt. Ikke lenge siden bestemoren min døde, og sa ikke noe om det før det var begravelse. Hun tok seg nok litt nært av det, men.. jeg er ferdig med å ha meldeplikt når hun tydelig viste manglende interesse for meg. Endret 12. august 2023 av Intervence
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #5 Skrevet 12. august 2023 Det går jo ikke an å vokse fra hverandre. Jeg har ikke vokst siden jeg var 14, da var jeg ferdig utviklet. Anonymkode: 89722...cde
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #6 Skrevet 12. august 2023 ti10 skrev (52 minutter siden): Jeg er egentlig ikke for å blokkere i hytt og vær, men i dette tilfellet høres det ut som en løsning. Enig. Jeg måtte ta dette steget etter flere år med runddans i en lignende situasjon🫤 Anonymkode: a2655...5ba
Intervence Skrevet 12. august 2023 #7 Skrevet 12. august 2023 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det går jo ikke an å vokse fra hverandre. Jeg har ikke vokst siden jeg var 14, da var jeg ferdig utviklet. Anonymkode: 89722...cde Troll? Det går an å vokse ifra hverandre med tanke på modenhet og man tar forskjellige retninger i livet. Noen forblir dramaqueen imens andre blir voksne med årene. Man tåler mindre av hverandre og tilslutt misliker man hverandre eller så er det noen som er masete imens andre foretrekker mindre mas på grunn av jobb, kjæreste og familie, og annet. Det finnes mange tusenvis av andre årsaker til at man "vokser" ifra hverandre. Endret 12. august 2023 av Intervence 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå