Anonym21345 Skrevet 12. august 2023 #1 Skrevet 12. august 2023 Hvordan få tilbake mensen? Mistet mensen i april da jeg sluttet å amme.. enda ikke fått den tilbake. Vi ønsker oss en til, legen mener på at jeg har pcos da jeg alltid har uregelmessig mensen.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #2 Skrevet 12. august 2023 Hvis du har PCOS er det ofte kosthold, livsstil, kosttilskudd og evt. medisiner som gjelder. Hovedsakelig tiltak som senker inflammasjon i kroppen og reduserer insulinutskillelse og insulinresistens. Det er individuelt hva som funker, noen sverger til veganisme og andre til lavkarbo og alt mulig i mellom der. For meg funker karboredusert kosthold og periodisk faste (ikke spise så ofte), fokus på stressmestring, nok søvn samt trening. Har også hatt god effekt av å ta høy dose D-vitamin, svært mange med PCOS har D-vitaminmangel. Anonymkode: 9dabf...26b
Anonym21345 Skrevet 12. august 2023 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du har PCOS er det ofte kosthold, livsstil, kosttilskudd og evt. medisiner som gjelder. Hovedsakelig tiltak som senker inflammasjon i kroppen og reduserer insulinutskillelse og insulinresistens. Det er individuelt hva som funker, noen sverger til veganisme og andre til lavkarbo og alt mulig i mellom der. For meg funker karboredusert kosthold og periodisk faste (ikke spise så ofte), fokus på stressmestring, nok søvn samt trening. Har også hatt god effekt av å ta høy dose D-vitamin, svært mange med PCOS har D-vitaminmangel. Anonymkode: 9dabf...26b Jeg er ikke overvektig, aldri vært det.. trener fast, da vi har hjemmegym. Kan ikke være noe med det. Kostholdet er også bra. Sterk/fit person. Har stresset en del i det siste da jeg byttet jobb i Mai, så kan være stress kanskje?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #4 Skrevet 12. august 2023 Anonym21345 skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke overvektig, aldri vært det.. trener fast, da vi har hjemmegym. Kan ikke være noe med det. Kostholdet er også bra. Sterk/fit person. Har stresset en del i det siste da jeg byttet jobb i Mai, så kan være stress kanskje? Overvekt er et symptom, ikke en årsak. Du kan fint ha insulinresistens og PCOS selv om du er slank Men hvis du ikke har noen andre symptomer enn uregelmessig mens så bør du se på hypotalamisk amenoré, kanskje det heller er det du har. Stress, overdreven trening, etc. er absolutt lurt å se nærmere på. "Bra kosthold" sier ikke så mye egentlig, det er ikke sikkert at kostholdet er riktig for din kropp selv om du følger statens kostanbefalinger til punkt og prikke. Anonymkode: 9dabf...26b 1
Anonym21345 Skrevet 12. august 2023 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Overvekt er et symptom, ikke en årsak. Du kan fint ha insulinresistens og PCOS selv om du er slank Men hvis du ikke har noen andre symptomer enn uregelmessig mens så bør du se på hypotalamisk amenoré, kanskje det heller er det du har. Stress, overdreven trening, etc. er absolutt lurt å se nærmere på. "Bra kosthold" sier ikke så mye egentlig, det er ikke sikkert at kostholdet er riktig for din kropp selv om du følger statens kostanbefalinger til punkt og prikke. Anonymkode: 9dabf...26b Sant så sant! Eneste legen sa var at om jeg ønsket å bli gravid så skulle jeg få begynne på en medisin( husker ikke helt hvilken?) men er det ingen annen mulighet enn tabletter. Leste at det var hyppig bivirkning av kvalme,halsbrann å magetrøbbel..
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #6 Skrevet 12. august 2023 Anonym21345 skrev (36 minutter siden): Sant så sant! Eneste legen sa var at om jeg ønsket å bli gravid så skulle jeg få begynne på en medisin( husker ikke helt hvilken?) men er det ingen annen mulighet enn tabletter. Leste at det var hyppig bivirkning av kvalme,halsbrann å magetrøbbel.. Ja, det er jo opp til deg hva du vil gjøre. Det er ikke noe galt i å prøve medisiner, men man kan også tenke at manglende menstruasjon er et tegn på at noe ikke er optimalt. Og da blir det et detektivarbeid å finne ut hva det kan være som ikke stemmer. Finnes en del ressurser på nett hvis man ønsker å grave i det Anonymkode: 9dabf...26b
Sofakona Skrevet 12. august 2023 #7 Skrevet 12. august 2023 Jeg brukte letzerol i 8 mnd. Ingen bivirkninger...utenom om et troll på 4 år h ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå