AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #1 Skrevet 12. august 2023 Dette innlegget skrives i betydelig og hormonell irritasjon altså, bare så det er sagt😅 Så. I går var han hos en kamerat. Han spurte på forhånd om det var greit, ikke fordi jeg krever å få godkjenne men fordi han pleier å spørre. Jeg sa ja, hvis du hjelper meg å legge barnet før du går og du helst ikke blir så sein. Han antydet å være borte 3-4 timer, dvs. hjemme i 11-12-tiden. Så kommer han dinglende i 3-tiden. Har fortsatt ikke stått opp i dag, for det ble mer alkohol enn han hadde tenkt og han er derfor superfyllesyk. Jeg er høygravid, sliter med søvnen nå på slutten og er sliten, har vondt for å gå og må ta meg av en gretten 2-åring. Jeg er så lei av at øl er en dagligdags drikke og at det alltid er jeg som er edru (også når jeg er ugravid). Så lei av at sånne kompisbesøk alltid må medføre alkoholinntak, at det blir mer alkohol enn han hadde tenkt og at det alltid, alltid drar ut i tid og blir seinere enn planlagt, så han blir ubrukelig dagen derpå. Han har alltid gjort et poeng av at det er så synd på de kameratene han har som blir "styrt av dama" og at det er fint at jeg ikke er sånn. Javel, men jeg begynner jo å se hvorfor det kanskje blir sånn da. Hvis de ikke klarer å styre inntaket og det blir sånn her hver gang, er det faen ikke rart at de sjeldent "får lov". Skulle ønske han selv så at alkoholbruken er i grenseland. Hvorfor er det ikke nok med én øl? Anonymkode: 1815d...9b3 5 9
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #2 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dette innlegget skrives i betydelig og hormonell irritasjon altså, bare så det er sagt😅 Så. I går var han hos en kamerat. Han spurte på forhånd om det var greit, ikke fordi jeg krever å få godkjenne men fordi han pleier å spørre. Jeg sa ja, hvis du hjelper meg å legge barnet før du går og du helst ikke blir så sein. Han antydet å være borte 3-4 timer, dvs. hjemme i 11-12-tiden. Så kommer han dinglende i 3-tiden. Har fortsatt ikke stått opp i dag, for det ble mer alkohol enn han hadde tenkt og han er derfor superfyllesyk. Jeg er høygravid, sliter med søvnen nå på slutten og er sliten, har vondt for å gå og må ta meg av en gretten 2-åring. Jeg er så lei av at øl er en dagligdags drikke og at det alltid er jeg som er edru (også når jeg er ugravid). Så lei av at sånne kompisbesøk alltid må medføre alkoholinntak, at det blir mer alkohol enn han hadde tenkt og at det alltid, alltid drar ut i tid og blir seinere enn planlagt, så han blir ubrukelig dagen derpå. Han har alltid gjort et poeng av at det er så synd på de kameratene han har som blir "styrt av dama" og at det er fint at jeg ikke er sånn. Javel, men jeg begynner jo å se hvorfor det kanskje blir sånn da. Hvis de ikke klarer å styre inntaket og det blir sånn her hver gang, er det faen ikke rart at de sjeldent "får lov". Skulle ønske han selv så at alkoholbruken er i grenseland. Hvorfor er det ikke nok med én øl? Anonymkode: 1815d...9b3 Ahhh, klassisk naggedame. Uff, stakkars mannen din er alt jeg kan si! Anonymkode: bd493...ad4 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #3 Skrevet 12. august 2023 Hvor ofte er det snakk om? Om det er annenhver helg så forstår jeg det. Men avogtil må jo være greit. Anonymkode: a6b62...a12
Ebbeliten Skrevet 12. august 2023 #4 Skrevet 12. august 2023 Når alkoholbruk går utover familien. Hvilket det jo gjør her. 15
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #5 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ahhh, klassisk naggedame. Uff, stakkars mannen din er alt jeg kan si! Anonymkode: bd493...ad4 Ja, ikke sant. Helt urimelig av meg å håpe at han kan holde seg hjemme og edru rett før termin. Anonymkode: 1815d...9b3 14 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #6 Skrevet 12. august 2023 Skjønner deg veldig godt! Gravid eller ikke gravid - han har valgt å flytte sammen med deg, og etter hvert få barn. Da medfølger det et ansvar som han tydeligvis ikke er voksen nok til å takle. Man kan fint være sosial med venner uten å drikke seg fra sans og samling. 2-3-4 øl burde gjøre at han koser seg, samtidig som han kommer seg hjem i ok tid offer klar til å ta ansvar for 2-åringen neste morgen. Muligens litt trøtt, men langt fra fyllesyk. Det høres ikke ut dom om dette er første gang. Hadde gitt han ultimate: oppfør deg og ta ansvar for/i familien, eller flytt ut! Det er tyngre å bo med en ubrukelig mann enn å bo alene med barna❤️ Anonymkode: 7a269...dc0 4
Brunello Skrevet 12. august 2023 #7 Skrevet 12. august 2023 At det tar litt av og blir sent når man er sammen med kompiser har i utgangspunktet ikke noe å si. Sånn er det. Det er først et problem om dette er noe som skjer ofte. Med ofte mener jeg mer enn 3-4 ganger i året. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #8 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ahhh, klassisk naggedame. Uff, stakkars mannen din er alt jeg kan si! Anonymkode: bd493...ad4 Ja, kjempesynd på mannen som lever livet, går på fylla og sover til langt utpå dagen uten å ta hensyn til familien sin. Høygravid kone og en liten på 2. Drømmemannen dette. Anonymkode: 53987...953 13 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #9 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, ikke sant. Helt urimelig av meg å håpe at han kan holde seg hjemme og edru rett før termin. Anonymkode: 1815d...9b3 Faktisk. Her er ingenting skjedd. Anonymkode: f2af4...3d3 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #10 Skrevet 12. august 2023 Brunello skrev (11 minutter siden): At det tar litt av og blir sent når man er sammen med kompiser har i utgangspunktet ikke noe å si. Sånn er det. Det er først et problem om dette er noe som skjer ofte. Med ofte mener jeg mer enn 3-4 ganger i året. Vil du ogs si at en puler ofte om en puler mer enn 3-4 ganger i året? Eller er ofte relativt? Anonymkode: f2af4...3d3
Brunello Skrevet 12. august 2023 #11 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil du ogs si at en puler ofte om en puler mer enn 3-4 ganger i året? Eller er ofte relativt? Anonymkode: f2af4...3d3 Ofte er en relativ størrelse. Er du singel og har single venner, er det ikke ofte å møtes en gang i uka. Men er du gift og har familie, er det ofte å møte venner slik TS beskriver en gang i måneden. 3
Nymerïa Skrevet 12. august 2023 #12 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Han har alltid gjort et poeng av at det er så synd på de kameratene han har som blir "styrt av dama" og at det er fint at jeg ikke er sånn. Manipulering. Enn om du svarer "Jeg på min side synes de damene som har menn som prioriterer familien er heldige. Det er synd du ikke er en sånn mann." Skal du få noen endring på dette så må du tørre å utfordre manipuleringa hans. Så lenge den virker så blir det ingen endring. Jeg foreslår at du begynner med å ta tak i dette med å spørre han hva han tenker selv. Enn om det hadde skjedd noe mens han var stupfull? Enten med barnet eller med deg? Hvordan hadde det vært for han? Når du sa at det var viktig at du fikk sove om morgenen, og det ikke gikk på grunn av at han var i bakrus, hvordan tenker han at det var for deg? Synes han du fortjener bedre enn dette? Enn barnet som vokser opp med en pappa som stadig vekk er full? Er det en barndom som er god nok for hans barn? Når de andre barna har fedre som har mest lyst til å bruke tid med familien i helgene? Hvorfor skal hans barn avspises med en slik som han? Det er en måte å få endring her uten å være en maskjerring og det er å være beinhard og si enkelt og greit at han er under din standard. Så får det være opp til han å heve standarden eller akseptere nederlaget. Han kommer til å bli pottesur fordi manipuleringa ikke virker lenger, men så er han faktisk nødt til å forholde seg at du ikke er spesielt imponert. Og hvis du trenger litt motivasjon for å ta den samtalen så får du se for deg alle damene som har menn som setter dem først og barn som har fedre som setter dem først. Disse damene fikk det ikke ved å finne seg en sånn som din for så å være greie. Enten fant de seg en skikkelig fyr eller så turte de å stå opp for seg selv fra dag 1. 6 8
Gjest Tycho Urke Skrevet 12. august 2023 #13 Skrevet 12. august 2023 Om man drikker seg full daglig eller flere ganger i uka.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #14 Skrevet 12. august 2023 Hvor lenge han er ute har ingen ting å si, det du kan forlange er at han står opp til vanlig tid og gjør det han vanligvis gjør om morgenen når han ikke skal på jobb. Da er det hans ansvar å takle fyllesyken og skjule den best mulig overfor familien. Det er ikke lov å bli sengeliggende dagen etter. Jeg var i en bransje før med mye festing, det var «bransjestandard» å pelle seg opp dagen etter til rett tid og delta på det som foregikk. Helt om natten, helt om dagen! Anonymkode: c8973...6d8 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #15 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor lenge han er ute har ingen ting å si, det du kan forlange er at han står opp til vanlig tid og gjør det han vanligvis gjør om morgenen når han ikke skal på jobb. Da er det hans ansvar å takle fyllesyken og skjule den best mulig overfor familien. Det er ikke lov å bli sengeliggende dagen etter. Jeg var i en bransje før med mye festing, det var «bransjestandard» å pelle seg opp dagen etter til rett tid og delta på det som foregikk. Helt om natten, helt om dagen! Anonymkode: c8973...6d8 Må være det dummeste ever. Anonymkode: f2af4...3d3 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #16 Skrevet 12. august 2023 Hvis det skjer ukentlig, ville jeg også ha reagert, men hvis det er en gang i måneden synes jeg personlig det er ok og innafor. Så alt sammen avhenger av hvor ofte det skjer og om dere er veldig ulike personer som ønsker hver deres livsstil. Anonymkode: 186bc...db0
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #17 Skrevet 12. august 2023 Ingen har tvunget han til forhold eller barn. Det er valg han har tatt og valg han må ta ansvar for å ha tatt. En tobarnsfar kan ikke gå på fylla. Anonymkode: 0d6d7...65b 4 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #18 Skrevet 12. august 2023 Drikker han mange dager i uka? Hvor mange ganger i mnd er han på fest med vennene? Vesentlig å få svar på dette, for å kunne gi råd. Er lite glad i både fulle og fyllasyke folk, men om mannen min er litt redusert dagen derpå 4 - 5 ganger i året, så går det helt greit for min del. Anonymkode: 92460...972
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #19 Skrevet 12. august 2023 Du skriver du er så lei av øl er dagligdags drikke og du selv må være edru siden er gravid. Hører to ting her. Han drikker tydeligvis for ofte og du savner det selv. Så dere har kanskje her hatt en relasjon der dere drikker en god del sammen også? I såfall har dere begge et problem med alkohol. Anonymkode: f86e7...4dc
Gjest CamillaCollett Skrevet 12. august 2023 #20 Skrevet 12. august 2023 Når du mener partners alkoholforbruk er et problem skal du selvsagt ta det opp med ham. Hvor andre legger lista er sånn sett irrelevant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå