AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #1 Skrevet 12. august 2023 Forloveden til broren min og jeg avtalte å gå på utstilling sammen. Vi skulle gå i går, og jeg ringer for å spørre nærmere så sier hun at hun ikke kan pga plutselig ble mye med husarbeid. Hun sa vi kunne dra i dag og avtalte klokkeslett. En halvtime før sender jeg melding og sier at jeg blir 5 min sen. Da skriver hun at hun ikke kan komme fordi hun ikke har fått barnevakt enda, og hun skulle sende melding om hun fikk det til. Jeg sa at jeg hadde satt pris på å få beskjed tidligere fordi jeg har gjort meg klar og var på vei til og med, bare sen pga trafikken. Hun ble sur og svarte at verden ikke kretser om meg og at hun har et travelt liv osv.. Jeg er skuffet og lei meg, for dette er slik det som regel blir. Vi avtaler noe, og når dagen kommer, så blir det ikke noe, og jeg får kjeft fordi jeg sier hun kunne sagt fra. Anonymkode: f4157...d62 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #2 Skrevet 12. august 2023 Hun har et travelt liv, men det har ikke du mener hun? Det var respektløst, og lite forståelsesfult. Hadde hverfall sluttet å avtale noe med henne, hadde holdt å møte ved familiesenter. Anonymkode: d00af...f71 11 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #3 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hun har et travelt liv, men det har ikke du mener hun? Det var respektløst, og lite forståelsesfult. Hadde hverfall sluttet å avtale noe med henne, hadde holdt å møte ved familiesenter. Anonymkode: d00af...f71 Ja for hun har familie, stort hus og barn, mens jeg "bare har meg selv". Jeg har travel jobb, andre interesser og to hunder, men i følge henne trumfer hennes liv det. Du har rett, får bli familiemøter fremover. Anonymkode: f4157...d62 3 1
Millinea Skrevet 12. august 2023 #4 Skrevet 12. august 2023 Sikker på at hun egentlig har lyst til å faktisk gjøre noe med deg? Avlyse pga "husarbeid" er ganske sært.. 28 1 2
Gliffy Skrevet 12. august 2023 #5 Skrevet 12. august 2023 Hadde ikke funnet på noe mer med henne. Spiller ingen rolle om det eneste du har å gjøre i hele verden er å gå ut med henne, det er uansett uakseptabelt å oppføre seg sånn. 8 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #6 Skrevet 12. august 2023 Jeg hadde ikke giddet å dyrke det forholdet utover det man plikter som familie. Anonymkode: 9888a...151 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #7 Skrevet 12. august 2023 Ja, dette var frekt gjort av henne, uansett hvordan man snur og vender på det. Hun burde sagt i fra tidligere, helt normal folkeskikk. Og dersom hun hadde glemt det, måtte hun bare sagt det rett ut og sagt unnskyld. Ikke ta iniativ til nye planer med henne, la evt hun komme til deg. Anonymkode: ecbb9...0e8 8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #8 Skrevet 12. august 2023 Jeg hadde heller ikke giddet. Hvorfor skal du kaste bort tid på en som ikke respekterer deg? Hvem av dere er det som pleier å legge opp til å treffes/finne på noe? Om det er deg, så hadde jeg sluttet med det. Om det er henne er det fristende å si at du skal "ta igjen", altså avlyse i siste øyeblikk, men det er å synke ned på hennes nivå. Så jeg ville heller takket nei, og forklart hvorfor. Anonymkode: 4f518...cc8 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #9 Skrevet 13. august 2023 Hun er ikke en god og snill venninne da, ts. Virker ikke som hun gleder seg til å gjøre noe sammen. Hvorfor henger dere sammen egentlig? Anonymkode: feccd...b65 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #10 Skrevet 13. august 2023 Enkelte er bare slik. Men kan være hyggelige personer/venninner likevel. Jeg dropper bare å ha faste avtaler med slike. Sosial omgang er heller av typen "tenkte å gå en kveldstur, blir du med?" Anonymkode: d1ecb...000 2
Pippi Lotta Skrevet 13. august 2023 #11 Skrevet 13. august 2023 Millinea skrev (20 timer siden): Sikker på at hun egentlig har lyst til å faktisk gjøre noe med deg? Avlyse pga "husarbeid" er ganske sært.. Hade hun ikke lyst kunne hun jo bare sagt TS å broren skulle gå alene som et voksent menneske. Det å si hun skulle være med for å avlyse to ganger er jo bare kjempe frekt! 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #12 Skrevet 13. august 2023 Jeg gir opp nå altså, men har prøvd siden starten å inkludere henne og få henne til å føle seg velkommen. Hun er alltid ivrig og med når vi planlegger, ofte er det faktisk hun som foreslår konkrete ting og klokkeslett, men når det kommer til stykket så faller det ofte gjennom fra hennes side. Og hun blir irritert og opprørt når jeg ber henne om å gi beskjed eller si fra på forkant. Det har skjedd at jeg har stått og ventet på henne, og når jeg har ringt så er hun hjemme med sykt barn/andre ting. Og det er selvfølgelig helt i orden, men hun tenker ikke på å si fra. Broren min sier bare hun er surrete og i egen verden, og at jeg ikke bør ta det så tungt. Ble veldig lei meg etter den museum turen og da jeg laget denne tråden. Ts Anonymkode: f4157...d62 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #13 Skrevet 13. august 2023 Hadde skygget banen over tid. Anonymkode: 44a2b...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #14 Skrevet 13. august 2023 Sånne folk gidder jeg ikke å bruke mer tid på. Syns du skal droppe henne. Anonymkode: 65d7a...c64 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #15 Skrevet 13. august 2023 Hun viser deg alt hun ikke evner, holde avtaler, gi beskjed, ta dine behov og tid med i tankene osv. Stol på dette, og forhold deg til det. Ville du rådet noen til å lage avtaler det er viktig å holde, med noen som ikke greier å holde en avtale? Det er trist, og du kan sørge på et vis at dere ikke ble de venninnene du kanskje hadde sett for deg. Men skill de følelsene fra å være skuffet over at hun ikke møter forventninger, for hun har igjrunn gjort det. Dine forventninger (etter flere erfaringer og info fra bror) burde være at hun ikke holder avtaler. Da velger du å plassere deg i en situasjon hvor du etter høy sannsynlighet vil ende opp alene. Det må være et valg du er villig til å stå i. Du kan ikke bebreide henne for å ikke evne eller ønske å respektere avtalene eller din tid, du kan bare ta ansvar over dine egne handlinger og følelsene du sitter igjen med som konsekvens av handlingene. Lager du avtaler mer denne dama, må du tåle å sitte igjen evt dra alene. Ønskelig hadde vært at svigerinnen hadde hatt innsikt til å si at hun finner eet vanskelig å holde avtaler og at det må ligge et kraftig «kanskje» i luften ved hver avtale. Dy kan syns det er kjedelig og trist og irriterende. Men du kan ikke tvinge dine forventninger til hennes evner over som et ansvar på henne. håper du greier å innse begrensningene hennes og handle riktig etter dine ønsker og følelser. Anonymkode: 29555...52a 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #16 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun viser deg alt hun ikke evner, holde avtaler, gi beskjed, ta dine behov og tid med i tankene osv. Stol på dette, og forhold deg til det. Ville du rådet noen til å lage avtaler det er viktig å holde, med noen som ikke greier å holde en avtale? Det er trist, og du kan sørge på et vis at dere ikke ble de venninnene du kanskje hadde sett for deg. Men skill de følelsene fra å være skuffet over at hun ikke møter forventninger, for hun har igjrunn gjort det. Dine forventninger (etter flere erfaringer og info fra bror) burde være at hun ikke holder avtaler. Da velger du å plassere deg i en situasjon hvor du etter høy sannsynlighet vil ende opp alene. Det må være et valg du er villig til å stå i. Du kan ikke bebreide henne for å ikke evne eller ønske å respektere avtalene eller din tid, du kan bare ta ansvar over dine egne handlinger og følelsene du sitter igjen med som konsekvens av handlingene. Lager du avtaler mer denne dama, må du tåle å sitte igjen evt dra alene. Ønskelig hadde vært at svigerinnen hadde hatt innsikt til å si at hun finner eet vanskelig å holde avtaler og at det må ligge et kraftig «kanskje» i luften ved hver avtale. Dy kan syns det er kjedelig og trist og irriterende. Men du kan ikke tvinge dine forventninger til hennes evner over som et ansvar på henne. håper du greier å innse begrensningene hennes og handle riktig etter dine ønsker og følelser. Anonymkode: 29555...52a Takk, jeg skal jobbe med dette. Det er også pga min mor som ofte messer om at svigerinne er mye alene eller har få venner, og oppfordrer meg til å få henne med på ting. Må bare be henne slutte, hun får heller ta henne med på besøk selv. Ts Anonymkode: f4157...d62 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #17 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk, jeg skal jobbe med dette. Det er også pga min mor som ofte messer om at svigerinne er mye alene eller har få venner, og oppfordrer meg til å få henne med på ting. Må bare be henne slutte, hun får heller ta henne med på besøk selv. Ts Anonymkode: f4157...d62 Kan du evt invitere din svigerinne med på ting du allerede skal gjøre? Så spiller det ingen rolle for deg om hun dukker opp, men hun har mulighet til å treffes om hun ønsker (eller får til å møte opp)? lurt å snakke med moren din, høres utrolig slitsomt ut at hun fortsetter å mase. Anonymkode: cdad1...0b5 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #18 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du evt invitere din svigerinne med på ting du allerede skal gjøre? Så spiller det ingen rolle for deg om hun dukker opp, men hun har mulighet til å treffes om hun ønsker (eller får til å møte opp)? lurt å snakke med moren din, høres utrolig slitsomt ut at hun fortsetter å mase. Anonymkode: cdad1...0b5 Ja det har jeg forsøkt men hun synes alt jeg gjør er kjedelig eller ikke for henne, har bedt med på turer i bil, tur med og uten hund i skog og fjell, kino og feks musikkarrangementer i byen. I tillegg til at hun alltid kan komme innom bare. Så det har vært mer sånn at vi prøver å komme frem til noe sammen eller jeg lar henne lede an. Ja moren min har vært veldig opptatt av å få henne inkludert i familien Anonymkode: f4157...d62 1
Pippi Lotta Skrevet 13. august 2023 #19 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det har jeg forsøkt men hun synes alt jeg gjør er kjedelig eller ikke for henne, har bedt med på turer i bil, tur med og uten hund i skog og fjell, kino og feks musikkarrangementer i byen. I tillegg til at hun alltid kan komme innom bare. Så det har vært mer sånn at vi prøver å komme frem til noe sammen eller jeg lar henne lede an. Ja moren min har vært veldig opptatt av å få henne inkludert i familien Anonymkode: f4157...d62 Høres ut som det er en god grunn til at hun ikke har samanheng venner… Du skal ikke ta helle jobben med å inkludere en som ikke vil inkluderes her. Ta avstand med god samvittighet tenker jeg. Det er jo mulig hun sliter med sosial angst eller noe, og har veldig lyst men ikke tør når det kommer til det. Men da burde hun være mer åpen på det isteden for å bli sint når du kommenterer det. Du kan godt si i fra til henne og moren din hvorfor du tar avstand, så kan svigerinne din velge om hun vil prøve hardere. 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #20 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg gir opp nå altså, men har prøvd siden starten å inkludere henne og få henne til å føle seg velkommen. Hun er alltid ivrig og med når vi planlegger, ofte er det faktisk hun som foreslår konkrete ting og klokkeslett, men når det kommer til stykket så faller det ofte gjennom fra hennes side. Og hun blir irritert og opprørt når jeg ber henne om å gi beskjed eller si fra på forkant. Det har skjedd at jeg har stått og ventet på henne, og når jeg har ringt så er hun hjemme med sykt barn/andre ting. Og det er selvfølgelig helt i orden, men hun tenker ikke på å si fra. Broren min sier bare hun er surrete og i egen verden, og at jeg ikke bør ta det så tungt. Ble veldig lei meg etter den museum turen og da jeg laget denne tråden. Ts Anonymkode: f4157...d62 Si ja til ting du kunne tenke deg å gjøre alene, og inviter henne med på dine premisset om du skal gjøre noe du tenker hun kunne vært med på. Så er det greit om hun kommer seg med, og om ikke, så gjør du det alene. Ikke svar på meldinger like i forkant og ikke vent om hun møter opp for sent. Det er helt håpløst med folk som ikke evner å holde avtaler. Men når de er i familien så å man bare tilpasse seg på en måte uten å la det ødelegge egne planer. Anonymkode: b481c...d2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå