Linn 1234 Skrevet 12. august 2023 #1 Skrevet 12. august 2023 Hei’ Andre som erfaringer med samboer som presser på en haug med barn? Problemet er da at han dessverre tar null ansvar. Vi har 3 gutter per nå, alderen er 5, snart 4 og en på 2 år. jeg merket gravid symptomer i påsken. Ble kjempe stresset og veldig dårlig. jeg hadde ingen andre valg enn og bestille time til abort pga situasjonen her i hjemmet er helt på trynet med samboer som legger alt på meg og trur at jeg skal følge opp absolutt både barn og hjem. han presset meg dermed før timen og ikke gjør dette og sa til meg at vi skulle gjør hverdagen enklere og den dag idag sitter jeg med vondt i bekken og kropp og en verre situasjon kor samboer bare jobber sånn sein vakter slik jeg står så og si daglig alene med ting. Og jeg går og gruer meg til dette da det rett og slett blir for mye og stå alene med alt. og barna er i alderene veldig krevende og blir enda mer krevende situasjon itillegg så føler jeg at jeg ikke klarer dette alene godt nok, skal nevnes vi har dårlig nettverk og dermed ingen som dessverre bidrar om noen skulle lure på det……. håper noen tips her! 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #2 Skrevet 12. august 2023 Hvorfor gidder du være med han egentlig? Anonymkode: dd7fd...1a7 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #3 Skrevet 12. august 2023 Har du foreslått at du kan være hjemmeværende (med solid samboerkontrakt)? Så kan han jobbe alt han vil mens du passer barn. Og fremover kjører du dobbelt opp med prevensjon… Anonymkode: e6528...2d2
Hedda-78 Skrevet 12. august 2023 #4 Skrevet 12. august 2023 Men...prater dere ikke sammen? Hva sier han når du forteller at du er dønn utslitt av å gjøre alt hjemme og at han ikke tar sin del slik han snakket om? Og: steriliser deg, hvis du tenker at fire barn + mannebaby er nok. 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #5 Skrevet 12. august 2023 Nei, ingen erfaring med dette, for jeg hadde ikke godtatt det i utgangspunktet. Og i alle fall ikke fått flere barn hvis det viste seg at han var ubrukelig etter første. Anonymkode: 938f8...2a4 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #6 Skrevet 12. august 2023 Jeg tror jeg hadde vært flyttet for lenge siden.. 🙈 Hvis samboeren min hadde vært som din, hadde han kommet til låst dør eller tomt hus.. Har han satt barn til verden får han stille opp.. Du er jo praktisk talt alenemor til snart 4 barn, men ingen rettigheter som alenemor.. Mens far gjør som han vil og har både barnepasser, husmor, kokk og kjæreste i samme sleng uten å løfte en finger for å beholde det.. Nei takk.. Anonymkode: ba623...98a 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #7 Skrevet 13. august 2023 Han har kanskje en mor som har fikset det meste for ham, så da tror han det er normalen? Anonymkode: e03bc...801
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #8 Skrevet 13. august 2023 Nei, heldigvis ingen erfaring med dette. Hadde aldri funnet meg i sånn behandling. Jeg er et menneske, ikke et avlsdyr og renholder. Men hvorfor er du sammen med denne mannen? Anonymkode: fa3d5...4ef 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #9 Skrevet 13. august 2023 Gud bedre. For en toskete mann. Dette kan umulig være en oppførsel som dukket opp på nr 2 eller 3? så allerede etter unge nr 1 burde du se at det å få flere barn sammen er en dårlig ide. Han kommer ikke til å endre seg, så enten får du bite tenna sammen og fortsette som nå, eller så får du gå fra han å stille krav om 50/50, så får han kjenne på ansvaret han også. Han endrer seg jo ikke når han aldri får oppleve konsekvensen av oppførselen, han lever jo et chill liv hvor han kan kalle seg familiefar mens du jobber deg ihjel i huset Anonymkode: ffd0c...4cc 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #10 Skrevet 13. august 2023 Huff, dessverre mange sånne menn. Tror rett å slett ikke de ser hvor tungt det er å passe barn i den alderen, jeg har en 3 åring og er høy gravid nå, blir utslitt og er totalt avhengig av avlastning så kan ikke se for meg hvordan du har det. Tror faktisk jeg ville vurdert å bare flyttet fra han, det blir jo ikke noe annerledes uansett bortsett fra at du får flere rettigheter som alene mor så du klarer deg nok godt alene økonomisk. Og husk at barna blir bare større og større, det blir lettere, selv om det er noen år til. Anonymkode: 9eb7c...ae3
Sofakona Skrevet 14. august 2023 #11 Skrevet 14. august 2023 Jeg vil ikke være slem...men dere har 3 barn...renger mer at han har vært slik med alle 3...hvorfor ble du der med han mer barn 2 og 3...og hvorfor lar du han klare å presse deg til barn 4 når du vet det ikke vil bli bedre? Blir som når mannfolk som slår sier at de lover å ikke slå..og at du ikke skal gå han...han lover å bli bedre..i hele 1 dag.... Du har nå fått 4 barn med en "gutt" som ikke klarer å ta et tak i. Gå fra han...han vil aldri bli bedre
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #12 Skrevet 14. august 2023 Slutt å godta ubrukelige menn! Og slutt å få barn med dem med mindre du elsker å være mamma til en mannebaby i tillegg. Hvorfor er du sammen med denne mannen? Gå ifra ham så får du i det minste noe avlastning når han har samvær med de eldste. Familievernkontoret, parterapi, sett ned foten! Anonymkode: d4e08...dfb 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #13 Skrevet 14. august 2023 Sett krav…. Dra på ferie…. Forsvinn fra hjemmet noen timer… så må han ta ansvar…. Anonymkode: 99f02...060 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå