Gå til innhold

Asia mat butikker og kundeopplevelsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er glad i asiatiske matvarer, lager mye mat der jeg trenger produkter fra slike butikker. 

Det jeg dog opplever er at jeg får så sur og uhøflig kundebehandling på de fleste disse butikkene her jeg bor. Ingen smiler og er hyggelig, når du spør om noe svarer de surt og kort. Da begynner jeg nok å føle på at jeg ikke vil handle der, fordi kundeopplevelsen er så dårlig. 

Samtidig kunne de ha vært organisert bedre, se renere og ryddigere ut. Den butikken jeg har brukt mest har de bare masse skrot bak kassen.

Hvorfor er det så lite fokus på kundeopplevelsen i disse butikkene? Forstår de ikke at dette kan gjøre at kunder, som meg, som i utgangspunktet ville ha kjøpt mye kjøper da heller på nett eller andre alternativer? 

Anonymkode: 255ef...054

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Fordi de som trenger spesial varer fra feks hjemlandet sitt bare henter det og går hjem.

Pleier ikke å kjøpe annet enn akkurat det de trenger til maten sin. 

Anonymkode: b8529...013

• Liker 2
Skrevet

Jeg går inn og finner det jeg kjøper. Tipper de svarer kort og oppfattes sure fordi de ikke kan språket. 

Vil jeg ha god kundeopplevelse, handler jeg på meny. 

Anonymkode: f84cf...f95

• Liker 2
Skrevet

Den største internasjonale butikker her jeg bor er ren, ryddig, har utrolig godt utvalg og veldig hyggelig betjening.

• Liker 2
Skrevet

Det virker av og til som at de ansatte er sure på meg fordi jeg våget å handle hos dem. Det er bare en del av sjarmen det

• Liker 2
Skrevet

Kanskje det er rasisme? Hvis du er hvit og den bak kassa ikke er det. Det er ikke noe ukjent fenomen at rasisme går motsatt vei også, det er ikke bare hvite som er rasister. Kanskje de ikke liker at hvite folk kommer i butikken deres og kjøper varer de har importert for sine landsmenn.

Anonymkode: ae8ec...f07

• Hjerte 2
Skrevet

Det er vel sånn over alt, man finner ansatte i butikker som er blide og hyggelig, og andre som er mer mutte. Kan handle om flere ting, feks. at de er sjenert, usikker eller av en eller annen grunn sur. Kanskje legger du mer merke til de som er mutte i asiabutikker, fordi de er færre ansatte og mindre utbredt? I asiabutikker kan det også handle om språkproblemer og kulturforskjeller, som gjør at du oppfatter de som sur.

Anonymkode: 74b22...d6b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er glad i asiatiske matvarer, lager mye mat der jeg trenger produkter fra slike butikker. 

Det jeg dog opplever er at jeg får så sur og uhøflig kundebehandling på de fleste disse butikkene her jeg bor. Ingen smiler og er hyggelig, når du spør om noe svarer de surt og kort. Da begynner jeg nok å føle på at jeg ikke vil handle der, fordi kundeopplevelsen er så dårlig. 

Samtidig kunne de ha vært organisert bedre, se renere og ryddigere ut. Den butikken jeg har brukt mest har de bare masse skrot bak kassen.

Hvorfor er det så lite fokus på kundeopplevelsen i disse butikkene? Forstår de ikke at dette kan gjøre at kunder, som meg, som i utgangspunktet ville ha kjøpt mye kjøper da heller på nett eller andre alternativer? 

Her jeg bor synes jeg de fleste ansatte på asiabutikkene er mye hyggeligere enn de på feks coop butikken her. 

Anonymkode: 5a097...5db

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Asiamatbutikkene i Skien og Porsgrunn er superkoselige! De stiller meg spørsmål og tar initiativ til å skravle 🥰 butikkene er også ryddige og oversiktlige. Ikke opplevd annet en stor behjelpelighet når jeg spør etter noe. Ofte gir de en kjærlighet på pinne til barna mine også ❤️

Jeg er hvit, men veldig åpen personlighet. De responderer på det kanskje? Men mest sannsynlig er du nok bare litt uheldig med din lokale asiamat.

Anonymkode: 39f94...aea

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet
On 8/12/2023 at 1:22 PM, AnonymBruker said:

Asiamatbutikkene i Skien og Porsgrunn er superkoselige! De stiller meg spørsmål og tar initiativ til å skravle 🥰 butikkene er også ryddige og oversiktlige. Ikke opplevd annet en stor behjelpelighet når jeg spør etter noe. Ofte gir de en kjærlighet på pinne til barna mine også ❤️

Jeg er hvit, men veldig åpen personlighet. De responderer på det kanskje? Men mest sannsynlig er du nok bare litt uheldig med din lokale asiamat.

Anonymkode: 39f94...aea

Ikke sikkert det er sånn overalt i Norge nei. Jeg smiler og er hyggelig men her er de bare frekke tilbake. Men merkelig nok hyggelige til andre nordmenn... må være noe med mitt utseende de ikke liker. Min datter også merket det. De ba til og med se inni veska mi en dag, tror tydeligvis at jeg er en tyv. Virkelig ubehagelig. Sure og avvisende, sier ikke hei og når jeg skravler får jeg ingen respons de bare ser forbi meg.... det er bra asiatiske butikker også, men de er lengere unna. 

Selvsagt renslighet og ryddighet er også relativt. Jeg har kanskje høyere krav og forventninger enn enkelte andre og det er jo forbedringsmuligheter her som ignoreres. 

Skrevet

I hvilken by er dette? I Oslo har du A food market som er ryddig og ren. 

Anonymkode: 13d85...768

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...