Gå til innhold

Hun utnytter min far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far er en snill og naiv mann. Han er 60 år og står i det godt økonomisk. For noen år siden ble han sammen en utenlandsk dame som er 25 år yngre. Hun hadde 2 barn i hjemlandet. Hun bodde gratis hos min far og sparte penger for å få barna hit. For 2 år siden fikk hun innvilget det. Min far måtte signere på noe før barna kom. Jeg vet ikke hva han signerte på. 

For 1.5 år siden kom barna hit og de bodde også hos min far. Men etter 1 år fant hun ut at hun ikke ville bo der pga det var vanskelig for barna. Grunnen vet jeg ikke. Hun kontaktet kommunen og etter ei stund fikk hun kommunal leilighet. Hun får også fars bidrag fra nav pga fedrene bor i utlandet og har ikke midler. 

Men det jeg reagerer på er at hun fortsatt er sammen med faren min. I går besøkte jeg far og hun og barna kom innom. Hørte at de snakket og han betaler noen regninger for henne. Han kjøper mye til barna. Playstation og mobiler har han kjøpt. Jeg føler at hun utnytter han, men jeg kan ikke si noe. Hva hadde du gjort? Det er jo hans egne penger, men han er jo så snill og naiv 

Anonymkode: 347fe...97c

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke gjort noe som helst, så lenge han er fornøyd med dette opplegget :) For det kan jo være at han liker å kjøpe ting til barna, hjelpe med regninger, ha en kjæreste osv. Det er hans liv og hans penger. Og å være særboere er lurt når det ikke fungerte for barna å bo sammen. Man trenger ikke gjøre det slutt bare fordi samboerskapet oppløses og man bor hver for deg

Anonymkode: aebab...310

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Min far er en snill og naiv mann. Han er 60 år og står i det godt økonomisk. For noen år siden ble han sammen en utenlandsk dame som er 25 år yngre. Hun hadde 2 barn i hjemlandet. Hun bodde gratis hos min far og sparte penger for å få barna hit. For 2 år siden fikk hun innvilget det. Min far måtte signere på noe før barna kom. Jeg vet ikke hva han signerte på. 

For 1.5 år siden kom barna hit og de bodde også hos min far. Men etter 1 år fant hun ut at hun ikke ville bo der pga det var vanskelig for barna. Grunnen vet jeg ikke. Hun kontaktet kommunen og etter ei stund fikk hun kommunal leilighet. Hun får også fars bidrag fra nav pga fedrene bor i utlandet og har ikke midler. 

Men det jeg reagerer på er at hun fortsatt er sammen med faren min. I går besøkte jeg far og hun og barna kom innom. Hørte at de snakket og han betaler noen regninger for henne. Han kjøper mye til barna. Playstation og mobiler har han kjøpt. Jeg føler at hun utnytter han, men jeg kan ikke si noe. Hva hadde du gjort? Det er jo hans egne penger, men han er jo så snill og naiv 

På hvilken måte «utnytter» hun han? Han står fritt til å gi gaver til hvem han vil, eller er det mer at du er redd for at det går utover arven din? Da er du isåfall like slu.

Anonymkode: 63cd9...a85

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Han signerte nok som økonomisk ansvarlig.

Anonymkode: 9f8e9...87b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg skjønner godt at TS føler faren blir utnyttet, og de som drar inn sjalusi og arv? det sier mer om dere enn om TS slik jeg ser det. Men det er dessverre ikke så mye å gjøre annet enn evt å sende en bekymringsmelding siden hun har fått kommunal bolig i fht støtten din far gir henne, altså ta kontakt med NAV. Det din far signerte på den gang er kanskje ikke gyldig nå. 

Anonymkode: a0551...dc2

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvordan blir han utnyttet?

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner godt at TS føler faren blir utnyttet, og de som drar inn sjalusi og arv? det sier mer om dere enn om TS slik jeg ser det. Men det er dessverre ikke så mye å gjøre annet enn evt å sende en bekymringsmelding siden hun har fått kommunal bolig i fht støtten din far gir henne, altså ta kontakt med NAV. Det din far signerte på den gang er kanskje ikke gyldig nå. 

Anonymkode: a0551...dc2

Wtf…

Hva skal NAV gjøre? 
Det innlegget er bare oppspinn. Det har null rot i virkeligheten.

Endret av Rotemor
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På hvilken måte «utnytter» hun han? Han står fritt til å gi gaver til hvem han vil, eller er det mer at du er redd for at det går utover arven din? Da er du isåfall like slu.

Er ikke bekymret for arven. 

Skrevet

«Alle» menn liker selskap av unge damer og mange er villige til å betale det det koster dem uten at det kan kalles ensidig utnytting. Hvem er det som utnytter hvem? Hun som selger sitt selskap for gaver og penger eller han som kjøper selskap av en fattig yngre dame?

Skrevet

Har han adoptert barna henes uten at du vet det? Jeg synes det høres usannsynlig merkelig ut at han skal sitte og betale for hennes barn fordi NAV krever det, barn som ikke er hans biologiske barn. Eller har han signert på at han vil forplikte seg til å forsørge dem om de fikk lov til å komme til Norge og bo her?

Anonymkode: 7f073...e36

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var eller er din far gift med henne?

Hva var hennes status her i Norge?

Merkelig at han måtte skrive under på noe som helst for at hennes barn skulle få komme til Norge om dem ikke er gift.

Du får håpe han tar ut skilsmisse om dem er gift og at han åpnet øynene for denne utnyttelsen.

Har en bror som desverre har giftet seg med ei, heldigvis er dem for gamle til å få barn sammen. Hun har 1 voksen datter.

Anonymkode: 6d7df...fda

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har han adoptert barna henes uten at du vet det? Jeg synes det høres usannsynlig merkelig ut at han skal sitte og betale for hennes barn fordi NAV krever det, barn som ikke er hans biologiske barn. Eller har han signert på at han vil forplikte seg til å forsørge dem om de fikk lov til å komme til Norge og bo her?

Anonymkode: 7f073...e36

Det siste tror jeg. De er ikke gift og han har ikke adoptert barna, så vidt jeg vet 

• Nyttig 1
Skrevet

De kan da vel fortsatt være sammen selv om de ikke bor sammen? Tenker jo at det kan være slitsomt for din far som begynner å bli gammel å fortsatt ha barn i hus, så synes det høres ut som en grei løsning for alle parter jeg.

Anonymkode: 7485b...72c

• Liker 1
Skrevet

Kanskje begynne med å spørre faren din om alle de tingene du lurer på her. 

Anonymkode: 807a8...66f

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor kan du ikke si noe? Hvorfor spør du ikke din far?
Og 60 år er ikke veldig gammelt. 

Anonymkode: 860fa...712

• Liker 2
Skrevet

Seriøst. Kan man bare flytte til Norge som singel kvinne med unger fra hjemlandet og få bidragsforskudd fra NAV? 

Anonymkode: b223e...56a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er ikke bekymret for arven. 

Men alt du skriver i HI tydet på at det et nettopp det du er. Du er veldig opptatt av hva han bruker på denne nye damen.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men alt du skriver i HI tydet på at det et nettopp det du er. Du er veldig opptatt av hva han bruker på denne nye damen.

Bekymrer du deg kun med egen gevinst? 

Anonymkode: 324f8...7b6

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde du syntes det var greit om du så arven din ble svindlet bort av en golddigger?

Anonymkode: 2d6aa...2c0

Skrevet

Faren din er ikke en uskyldig, stakkarslig gammel mann. Han vet hva han gjør. Han ville ha ei ung dame, og han betaler gjerne for det. Sånne ordninger som dette er ikke uvanlig - damene får sjansen på et bedre liv i Norge, og mennene får en ung kjæreste i et par år. Jeg skjønner at det er lettere for deg å se på faren din som et offer, men det er han altså ikke. 

Anonymkode: 8e746...0bd

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...