Gå til innhold

Fedre som ikke vedkjenner seg barna sine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her med verdens nydeligste barn❤️ faren vedkjenner seg ikke barnet, og har aldri møtt hen. Det har selvsagt vært vondt og vanskelig, men jeg har også nå landet litt. Jeg fatter ikke hvordan noen kan gjøre slikt mot eget barn og  jeg er bekymret for hva som kan ligge i genene til barnet. Normale mennesker kan da ikke få seg til å gjøre slikt? Jeg tenker mer og mer at han kanskje har en personlighetsforstyrrelse. Sosiopat eller noe. 

Kjenner du noen som ikke vedkjenner seg egne barn? Hvordan er personen ellers? 

Anonymkode: 10d54...8b3

• Liker 1
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personloghetsforstyrrelser kommer fra traumer i oppvekst, ikke gener. Gi barnet en trygg oppvekst med gode mennesker, så slipper du å bekymre deg for akkurat det. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
Skrevet

Far til min eldste datter vedkjenner seg ikke henne. Vi var samboere da jeg ble gravid og det var en planlagt barn fra begge sin side. Da jeg var 7 måneder på vei stakk han. Han hadde funnet seg en ny dame. Nå er barnet 13 år og han har aldri villet møte henne. 

Anonymkode: 0e64f...fd0

• Liker 3
  • Hjerte 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Far til min eldste datter vedkjenner seg ikke henne. Vi var samboere da jeg ble gravid og det var en planlagt barn fra begge sin side. Da jeg var 7 måneder på vei stakk han. Han hadde funnet seg en ny dame. Nå er barnet 13 år og han har aldri villet møte henne. 

Anonymkode: 0e64f...fd0

Det må jo være noe alvorlig galt med slike mennesker? Hvordan går det med barnet?

ts

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
ESFP skrev (2 timer siden):

Personloghetsforstyrrelser kommer fra traumer i oppvekst, ikke gener. Gi barnet en trygg oppvekst med gode mennesker, så slipper du å bekymre deg for akkurat det. 

Det er vel en kombo av gener og miljø. 

ts

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet

Du oppdrar barnet ditt med trygghet, gode verdier, stabilitet og kjærlighet. Har barnet bestefar / onkler som kan være positive mannlige rollemodeller? Da veier de soleklart opp for en udugelig far. Ikke tenk på genene, de er som de er, og et godt miljø vil nok uansett veie mye tyngre. Gratulerer med baby ❤️ 

Anonymkode: 9aa5b...145

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Er alt for mange dere ute som ikke skulle fått lov til å gjøre andre gravide/få ha barn slik de oppfører seg. Noen vedkjenner seg ikke barnet, andre oppdrar barn de ikke vet at ikke er sitt eget (fordi mor holder dette skjult for far). Oppe i alt dette, tror den ene foreldren at det er de først og fremst som sliter. Men den som har det værst er barnet som vokser opp å innser at hen ikke har kontakt med en av foreldrene, blir frarøvet kontakt med sin biologiske foreldre osv. Det er traume og sårt for et helt liv! Likevel går en forelder rundt og ikke bryr seg om hva den har utsatt barnet sitt for av sorg og smerte!

Anonymkode: e5245...ac9

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sånn skjer når damer presser eller lurer mannen til å få barn

Anonymkode: d772d...66b

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bitter i dag? 

Anonymkode: f1c0b...396

• Liker 22
  • Nyttig 6
Skrevet

Faren min er slik. Han har ikke mindre enn fire barn med fire forskjellige, hvorav han kun har hatt kontakt med en. Men han er trolig preget av sin barndom som tyskerbarn og har tatt valg deretter. 

Tar denne som anonym siden det er såpass identifiserende opplysninger. 

Anonymkode: cc3b0...af7

• Liker 4
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånn skjer når mannen driter i prevensjon og er en drittsekk i tillegg

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet

Forstår også menn. Hva er oddsen for at han er faren? 50%

Anonymkode: f100a...d67

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Topsi skrev (Akkurat nå):

Sånn skjer når mannen driter i prevensjon og er en drittsekk i tillegg

Dere har begge rett.

Skrevet

Faren til mitt barn har aldri vedkjent seg henne etter at det ble slutt mellom oss når hun var baby (Han var utro og flytta rett inn til den andre dama). Han har ikke sett henne på mange år. 

Barnet er nå 18 år og klarer seg fint 🙂 

Det har selvseagt vært utfordringer. Hun har i perioder vært veldig lei seg, og er veldig var på avvisning. 

Men så lenge barnet får masse kjærlighet og man er ærlig og åpen med barnet så kommer det til å gå helt fint. Understrek når dette kommer opp at det ikke er barnet det er noe galt med. 

Fokuser på hva DU kan gjøre, ikke på hva far IKKE gjør. Det er dessverre sånn noen mennesker er. Men det er DE som er fucka, ikke barnet. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet
ESFP skrev (4 timer siden):

Det kan også komme av gener. En del slike problemer er noe man er genetisk disponert for, og det er i stor grad arvelig. Det skal ikke mye til for å utløse det, kun normale utfordringer som mennesker uten slike gener ikke ville få problemer med, dersom man har en slik genetisk disposisjon. 

Nærmeste forklaring vi har kommet frem til angående at at ett av mine barn, som har en slik genetisk disposisjon gjennom fars familie, utviklet dette, var at jeg var mye stresset og i sorg gjennom svangerskapet,  fordi jeg mistet et nært familiemedlem mens jeg var gravid. Det har ikke vært traumer, rus, mishandling eller annet som forklarer at dette slo ut. 

Anonymkode: ba5e2...89e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
ESFP skrev (4 timer siden):

Personlighetsforstyrrelser er ikke kun pågrunn av traumer i oppvekst, men kan bidra til det. Det er ofte sammensatt. Om man har arvelig sårbarhet for personlighetsforstyrelser samt da har dårlig oppvekstvilkår som foreksempel omsorgssvikt, overgrep eller andre traumer. Så tror ts sitt barn er godt sikret innenfor dette feltet, da hun har hovedomsorgen. 

Anonymkode: b4a1a...53a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg sitter her med verdens nydeligste barn❤️ faren vedkjenner seg ikke barnet, og har aldri møtt hen. Det har selvsagt vært vondt og vanskelig, men jeg har også nå landet litt. Jeg fatter ikke hvordan noen kan gjøre slikt mot eget barn og  jeg er bekymret for hva som kan ligge i genene til barnet. Normale mennesker kan da ikke få seg til å gjøre slikt? Jeg tenker mer og mer at han kanskje har en personlighetsforstyrrelse. Sosiopat eller noe. 

Min mor vedkjenner seg ikke meg, har fått flere barn etterpå som hun elsker. Behandler de helt ok, behandler familien sin godt, har hatt fast følge de siste 14 årene, har flere venner. Ingen psykiske lidelser funnet, men fungerer ganske likt som en sosiopat. 

Jeg har helsøsken, så det er rart de yngre er heldig utvalgt.

Anonymkode: 46d10...f61

• Liker 1
  • Hjerte 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Forstår også menn. Hva er oddsen for at han er faren? 50%

Anonymkode: f100a...d67

Hvis han lurte på det kunne han jo bare tatt en test. 

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis du og denne fyren aldri har vært kjærester eller barnet var totalt uønsket, så må den personen også få ta er valg for seg selv. Trenger ikke være noe galt med mennesket av den grunn, kan være mange årsaker til at den fyren ikke ønsker noe kontakt, men det vet jo du bedre enn oss andre ;) 

Anonymkode: b9b20...b7b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du har muligheten til å ta abort, bør ikke faren få lov til å stikke av? 

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...