Gå til innhold

Skal jeg fortelle sannheten til eksen din dame?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Trodde aldri jeg skulle skrive noe på dette forumet, men har svært få venner å diskutere akkurat dette med, og de få jeg har snakket med er veldig bastant på hva de ville gjort.

Det har jeg sånn at jeg hadde et av-og-på forhold med en mann i 3,5 år. Det ble slutt i fjor sommer da han sa at han ville være alene og ikke forplikte seg til noen (40 år gammel, jeg er 30). Jeg fikk høre at han hadde ny kjæreste ila noen uker. Jevnt gjennom det siste året har han sendt meg meldinger at han savner meg, angrer seg og at det er meg han fantaserer om og vil være med. Han kjørte meg også hjem fra byen og ville bli med inn. Jeg har hele tiden sagt nei, fordi jeg har respekt for kjæresten hans. Jeg har vært ærlig på at jeg savner ham, men at ingenting kom til å skje så lenge han hadde kjæreste. 

I sommer begynte vi å snakke sammen på meldinger oftere, hver dag, mange timer. Han begynte å spørre om vi skulle finne på ting og la planer. Jeg spurte om han var singel nå og fikk positivt svar på det. Så jeg ble med. Det viste seg at han slett ikke var singel, og at han reiste på ferie med kjæresten. Jeg blokkerte og slettet han på flere kanaler, og det likte han svært dårlig. Jeg sendte så for noen dager siden en SMS og ba han legge meg til igjen på snap, fordi jeg ville ha opp igjen samtalene våre som ligger lagret der fra siste året. Denne meldingen hadde damen hans sett, og hun startet å sende meg flere mailer. (Hun og er 40)

Jeg prøvde være rolig, og svare at jeg ikke har gjort noe galt her, at hun må snakke med ham om dette. Sa også at jeg ikke ønsket å henge ut han, for at han selv skulle få ordne opp i ting. Hun fortalte at han hadde sagt alt, og hun valgte å stole på han. Jeg skjønte ut i fra mer hun skrev at han nok har fortalt sin egen versjon, og gjort meg til "den sprø" eksen. Og jeg fant ut i det hun skrev at de to innledet et forhold før han gjorde det slutt med meg pga han ønsket å være helt alene.
Greien er jo at det finnes så ekstremt mye bevis. Jeg er egentlig ikke hevngjerrig. Jeg ble såret av hans handlinger, og føler jeg har gjennomgått nok pga denne mannen. Men det såret en del at han har fremstilt meg som han har gjort, og at en 40 år gammel dame henger meg ut og forteller hvor "sprø" jeg er som tror han vil ha meg over henne og at jeg lever i en fantasiboble etc. 

Så, skal jeg faktisk formulere en melding og forklare henne alt, og be henne gå inn på samtalen på snap for bevis og redde mitt eget rykte. Eller skal jeg bare la det være? 

Endret av furksen03
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er hva du skal gjøre, skift kurs og se fremover. Gå i terapi og finn ut hvorfor du tiltrekkes av utilgjengelige mannfolk og tar all oppmerksomhet som god oppmerksomhet. 

Han savnet ikke deg og angret på deg i det nye forholdet. Dette er en egoistisk fyr som kun er ute etter å fylle egne behov, total mangel på impulskontroll og du lar deg bruke når han trenger en utvei fra et forhold med en gang det blir intimt.

Blokker ham. Blokker henne. Glem dem. Finn ut hvorfor du ikke klarer å se dette for det tullet det er, og finne en ordentlig fyr. 

Anonymkode: 61fa8...c8b

• Liker 7
  • Nyttig 10
Skrevet

Hva vil du bruke energien din på fremover? Enten kan du fortsette å bruke den på denne suppen her, eller så kan du blokkere dem begge i alle kanaler, slikke dine sår og se fremover. Dere er rundt 40 år. Det er litt på tide å modnes og endre kurs. 

• Liker 2
Skrevet

Ville sagt det, men ikke for å redde mitt eget rykte. 

• Nyttig 4
Skrevet

Du er 40 år og oppfører deg som en fjortenåring. Snap, kjøre meg hjem og blabla...tipper du skriver en sms på hundredels sekund, og hundrevis av dem. Ta deg sammen!

Anonymkode: 0f593...7ab

• Nyttig 2
Skrevet

Tror ikke jeg hadde giddet å sende noe melding for å få frem din versjon. Hun har tydeligvis bestemt seg for å tro på sin kjæreste. Da får hun heller leve med det valget når hun gjerne selv opplever at han prater med andre og går bak hennes rygg. Etter all sannsynlighet kommer hun fortsatt til å tenke at du er en gal hevngjerrig eks hvis du sender en utdypende og forklarende melding også. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes du skal gjøre det. Det er du som er offeret her.

At du ville han han tilbake hvis det ble slutt mellom dem, viser kanskje at du er blåøyd og trodde bedre om han enn han fortjente. Men det er han som har holdt deg varm, for så å lyve om at det var slutt.

Dette er grovt, men toppen er at han har løyet og framstilt deg som den som holdt kontakten med han over et år.

Jeg synes faktisk at den nye dama skal få vite sannheten. Har du bevis nok, så gå for det.

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville forklart min sannhet til henne slik at hun også forstår hvilken mann dette er. Deretter blokkerer og glemmer du fyren og tar aldri kontakt med ham igjen. 

Anonymkode: 867c4...d01

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Luckiness said:

Tror ikke jeg hadde giddet å sende noe melding for å få frem din versjon. Hun har tydeligvis bestemt seg for å tro på sin kjæreste. Da får hun heller leve med det valget når hun gjerne selv opplever at han prater med andre og går bak hennes rygg. Etter all sannsynlighet kommer hun fortsatt til å tenke at du er en gal hevngjerrig eks hvis du sender en utdypende og forklarende melding også. 

Det er sant, hvis hun har slukt forklaringene hans så vil hun kanskje ikke tro på noe som helst. Hun vil ikke sjekke snap fordi det viser at hun ikke elsker han, eller noe slikt.

Har du skjermdump av SMS og meldinger? Send henne det. Hvis du bare "forklarer" så beviser det, i hennes øyne, at du er sprø.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke 40. Jeg er 30, og har funnet meg en ny fin fyr. Jeg gir egentlig blanke, men kjenner at det er ikke hyggelig å bli fremsatt på denne måten. Spesielt da det er flere felles bekjente rundt om, og jeg har ikke et ønske om å ha disse ryktene på meg blant andre, derav mine kolleger. Han og kjæresten er over 40. 

• Hjerte 3
Skrevet
furksen03 skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke 40. Jeg er 30, og har funnet meg en ny fin fyr. Jeg gir egentlig blanke, men kjenner at det er ikke hyggelig å bli fremsatt på denne måten. Spesielt da det er flere felles bekjente rundt om, og jeg har ikke et ønske om å ha disse ryktene på meg blant andre, derav mine kolleger. Han og kjæresten er over 40. 

Normalt oppegående folk hører ikke på sånt tull. 

Hev deg over det. 

• Liker 4
Skrevet
furksen03 skrev (6 minutter siden):

Men hvis du nå har en ny fin fyr, hvorfor sendte du melding til ham for noen dager siden? Det er helt tydelig at du ikke gir helt blanke. Hvis han har kjæreste, så hold deg unna! Fokuser heller på din nye flamme. 

• Liker 8
Skrevet

La henne finne ut av dette selv. Hun kommer til å bli utsatt for det samme som du har blitt utsatt for, og da skjønner hun alt. 

Ikke bruk mer energi på han, henne eller fortiden. Du vet hva som er sannheten. Vennene tror vel på deg og ikke en annen dame? Det er vel heller ikke sikkert at hun er en sladrekjerring som går rundt og snakker om andre?

Du legger altfor mye energi ned i dette. Legg det bak deg og vær glad du ble kvitt idioten. Ta lærdom av de feilene du har gjort her; nemlig å henge altfor lenge med en ustabil dust som bare roter rundt. 

Anonymkode: 560eb...21f

• Liker 1
Skrevet

Du har din sannhet og han har sin. Hvem tror du hun vil tro på? 

Hva ønsker du egentlig å oppnå med dette? 

Du vil også, på egen fri vilje, bekrefte "gal eks". For de aller, aller fleste går videre og er lettet over å bli kvitt en slik fyr når sannheten kommer opp. Du virker opphengt i han og ønsker kanskje han skal erkjenne han gjorde en feil. Det vil han nok for å holde deg varm, men han er fortsatt sammen med hun andre. Du har alt å vinne på å aldri kontakte han, eller henne. Gå videre og skap dit eget liv. For dette er en tidstyv og vil ikke føre til noe. Så viktig er det ikke å skulle ha rett. 

Anonymkode: 354e2...b94

• Liker 4
Skrevet
ESFP skrev (5 minutter siden):

Men hvis du nå har en ny fin fyr, hvorfor sendte du melding til ham for noen dager siden? Det er helt tydelig at du ikke gir helt blanke. Hvis han har kjæreste, så hold deg unna! Fokuser heller på din nye flamme. 

Jeg har ikke forklart alt så detaljert i innlegget, da ville det blitt ekstremt langt. Men av den grunn fordi han fortsatte og fortsatte å sende meg meldinger, og jeg ble så lei at jeg ville finne de samtalene hvor han sa at det var meg og alt annet, og ta skjermbilder av dette. Da sendte jeg han en sms og ba han legge meg til på snap igjen, for at jeg skulle få tak i disse. Ikke noe mer. Jeg ville bare vite om jeg faktisk skal si noe, eller ikke. Hun finner kanskje ut av ting til syvende og sist uansett.? Det er bare så frustrerende å bli fremstilt på den måten, når han og jeg vet sannheten. 

• Liker 1
Skrevet

Damen vil få « bevis» for at du er en sprø eks om du begynner å rote deg inn i forklaringer. Sier som en annen her;  blokkér dem begge i alle kanaler og for guds skyld ikke aksepter skyss og andre fysiske møter med dem. Gå videre med den du har og legg dette bak deg, folk flest tror ikke bryr seg ikke om dette og du vier det alt for mye oppmerksomhet i hodet ditt. 

Anonymkode: b3e2e...651

• Liker 1
Skrevet

Dere har rett. Jeg holder kjeft. Hun finner vel ut av det, også får jeg heller heve hodet om folk snakker. Takk for svar! :)

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Eh du har svart at du ikje har gjort noe galt blabla.

Det er jo ikke troverdig. Her burde du ha svart hæ? Er dere sammen? Han sa han var singel. Fy faan for en dritt

Anonymkode: 189c5...15c

• Nyttig 3
Skrevet
furksen03 skrev (7 minutter siden):

Dere har rett. Jeg holder kjeft. Hun finner vel ut av det, også får jeg heller heve hodet om folk snakker. Takk for svar! :)

Fornuftig, han er en idiot og hun er ikke helt rett heller, gå videre du. Lykke til 😊❤️

• Hjerte 2
Skrevet
16 minutter siden, furksen03 said:

(...) han fortsatte og fortsatte å sende meg meldinger, og jeg ble så lei 

Neste gang en notorisk utro av-og-på eks sender deg bøttevis av meldinger, så blokker ham med en gang. Det er selvforskyldt at du ble rotet inn i den her suppe i det hele tatt. 

Anonymkode: 62f2f...7ae

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...