Gå til innhold

SØVN: Baby 14 mnd har plutselig begynt å våkne/trenge melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 14 mnd kan vel ikke lengre anses som baby, men... Jeg har et barn på 14 mnd som har vært lett å legge og sovet gjennom natten fra 6 mnd. Riktig nok vært et par tidlige morgener, men ellers helt topp! De siste tre-fire kveldene derimot har hun vært hysterisk når vi har lagt henne. Vi har prøvd å bare gjøre alt på vanlig måte, men endt opp med å gi henne en flaske melk i stedet. Kan være behov for dette ved legging, og 30-60-90 min etter hun er lagt. Deretter sover hun til neste morgen, selv om vi igjen er borti litt tidlige morgener hvor jeg i dag faktisk ga melk (kl 4:30) så sov hun videre til 6:15. 

Men hun her skal jo ikke ha melk om natten! En ting er behov, men tenker mest på tennene hennes og generelt de gode soverutinene våre.

Hva gjør vi? Vi klarer ikke trøste henne uten. Prøvde med  vann i går, og det godtok hun, men våknet hvert 30. min frem til 21 hvor vi til slutt ga melk og hun sovnet "for godt". 

Må vi stå i hysterien på kveldene? Antar jo at hun sovner til slutt (vi er der med henne), men har ikke opplevd det siden vi har gitt melk før det. 

Anonymkode: d685a...5a0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gjør en bra jobb. Det er ikke verdens undergang å gi melk noen ganger på natten - eller i perioder. Det var samme her, men alt gikk i faser.

Anonymkode: 075b6...be1

Skrevet

Hun kan være i en periode hvor hun vokser mye og trenger ekstra næring, så hun faktisk er sulten. Eller hun kan ha mye utvikling på gang og trenger den gode, vante flaska for å finne roen. Eller hun kan være i et skifte på dupp-rytmen, så hun kanskje ikke er trøtt nok eller hun er overtrøtt, og flaska gjør henne søvnig nok til å faktisk sovne ordentlig. Det kan være mange ting. Men sannsynligvis er det bare en fase som kommer til å gå over, så hvorfor kjempe mot det. Gi henne flaske ved legging en uke eller tre, og prøv eventuelt da å legge uten igjen. Hun har det jo tydeligvis i seg å sovne godt uten flaske, så hun kommer til å finne tilbake til det igjen.

Anonymkode: 80a43...dfd

• Liker 2
Skrevet

15 months sleep regression?

Anonymkode: ff91c...0e2

Skrevet

Tenner? Syns det er en evig greie med de tennene🥵

Anonymkode: 6c93f...c86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...