Gå til innhold

Hva er mest verd for noen som har insomnia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

9 timer søvn medisinert eller 5 uten? 

Anonymkode: 0ef15...674

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg, 9 timer med!

Anonymkode: 48cdf...bd8

Skrevet

9 timer med! Uten tvil! Hadde jeg klart 5 timer uten, hadde jeg tatt det. Men jeg ender med 0-2 timer uten… 

Anonymkode: b190c...b7f

• Liker 1
Skrevet

5 timer uten. Føler meg ruset i 24 timer med medisiner. 

Anonymkode: d0a87...662

• Nyttig 1
Skrevet

Sex.

Åja, du mener av de to? Sex. Så fem-seks timers søvn uten medisiner, hvis det var mulig. Jeg føler meg ikke uthvilt av søvn på medisiner. Bare sovet, men ikke uthvilt på en måte. Men når det er eneste muligheten så er det eneste muligheten. Men helt klart at fem timers søvn uten medisiner er bedre.

Anonymkode: aba1c...7a6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Natt til idag tok jeg ikke melatonin engang, men våknet etter litt over 5 timer. 

Jeg har klart dette før 7 og 8 timer t.o.m. uten melatonin. Derfor litt skuffet etter 5 føler meg ikke helt uthvilt, men får ikke komme tilbake til søvn. Medisiner har så mange fæle bivirkninger jeg tenker det er bedre med 5 uten. Føles ganske bra. 

Skrevet

Jeg foretrekker fem timer. Men jeg har begynt med  strengt søvnregime som har gitt meg bortimot normal søvn. Da drikker jeg kun en kopp kaffe til frokost, så ikke alkohol, koffein og sukker utover dagen. Ingen skjerm siste timene før leggetid, bare rolige aktiviteter som lesing og strikking. Mye mindre skjermtid generelt. Daglige turer eller trening men ikke på kveldstid. Kun sove i senga, blir aldri liggende men står heller opp. 

Anonymkode: 8893f...778

• Hjerte 1
Skrevet

5 timer uten. 

Hvis man lider av insomnia, er jo fem timers søvn bra!! Fungerer fint med 5 timers søvn.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Sex.

Åja, du mener av de to? Sex. Så fem-seks timers søvn uten medisiner, hvis det var mulig. Jeg føler meg ikke uthvilt av søvn på medisiner. Bare sovet, men ikke uthvilt på en måte. Men når det er eneste muligheten så er det eneste muligheten. Men helt klart at fem timers søvn uten medisiner er bedre.

Anonymkode: aba1c...7a6

Er det mange som har insomnia på grunn av mangel på sex? 

• Liker 1
Skrevet

For meg, 5 timer uten. Jeg fungerer ikke med 5 timers søvn, men jeg fungerer ihvertfall ikke med bivirkningene til sovemedisiner (heller ikke over tid). 

Prøv heller gode doser med magnesium, sunnere for kroppen. 

Anonymkode: 40bf3...498

Skrevet

Søvnen uten er bedre enn søvn med. Jeg sover uansett ikke mere enn fem timer (blir vond i kroppen så da våkner jeg).

Anonymkode: 3294d...e3d

• Liker 1
Skrevet

Sover dypt med medisiner. Sover lett uten. Så ute  tvil med. 

Anonymkode: f8472...1f4

Skrevet

9t med. Jeg rullerer på imovane, xanor og apodorm, får ingen bivirkninger av de. Har prøvd det meste av c preparater også, men de får jeg fæle bivirkninger av. 

Anonymkode: 42639...df2

Skrevet

Vi med insomnia synes vel 5 t er bra😄Jeg tar imovane om jeg har tre netter på rad med 0-3 t søvn. Ellers tar jeg innimellom smertestillende mot kronisk smerte, som har en behagelig sideeffekt at den hjelper på søvn. Så stort sett 1-2 ganger ila uken medisiner-resten uten.

Skal tilbake på lavdose AD med en gang jeg kan.

Anonymkode: 17ec6...46d

Skrevet

9t med. Jeg bruker imovane for å sovne, men sover veldig lett og våkner ofte, så bruker truxal for å bli sovende. Har heldigvis ikke noen bivirkninger av de, annet enn den bitre smaken man får av imovane. 

Anonymkode: ada08...884

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

9t med. Jeg bruker imovane for å sovne, men sover veldig lett og våkner ofte, så bruker truxal for å bli sovende. Har heldigvis ikke noen bivirkninger av de, annet enn den bitre smaken man får av imovane. 

Anonymkode: ada08...884

Hvor ofte bruker du imovane?

Skrevet

5 timer uten. Jeg har ikke noe ønske om å sove 9 timer! Alt over 7 gir risiko for hodepine og ødelagt døgnrytme. 5 timer er helt ok. 

Anonymkode: 2b704...32f

• Liker 4
Skrevet

Jeg ligger våken nå og angrer på at jeg ikke tok en pille😏6-7 timer søvn er drømmen min😭

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

9 timer,medisinert. 0-4 timer er mye samme driten, der 0 er bedre enn 1-4 timer. 5 er ikke så mye bedre. Jeg trenger 7-9 timers søvn for å ha det bra.

Anonymkode: 6b730...837

Skrevet

5 timer sammenhengende søvn. For jeg får jevnlig 5 timer søvn, men den er ikke sammenhengende. I natt så sov jeg først 30 min, så klarte jeg å sovne igjen etter ca 15 min, sov da 1 time. Da var det bare å stå opp. Legger meg vel igjen om 1 times tid, bruker da ca 30 min på å sovne, og sover da alt fra 1-3 timer. Og dette er ganske vanlig.

Jeg tar sovemedisin ca en gang i uka, for å få rundt 8 timers søvn, men den er ikke sammenhengende. Men føler meg så sliten og ruset dagen etter. 

Anonymkode: 470ba...dc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...