AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #1 Skrevet 11. august 2023 Kattungen min er ca 6 mnd. Bengal. Jeg tror den har veldig dårlig luktesans. Når jeg legger godbiter rett foran han så finner han de ikke. Hva er vanlig? Anonymkode: cdaf0...1ab
MyMichelle Skrevet 11. august 2023 #2 Skrevet 11. august 2023 Liker han godbitene om du holder dem i hånda? Noen katter er kresne på godbiter. Har du prøvd forskjellige? Eller prøvd å legge en liten leverposteibit (med lite salt) på gulvet. Min katt likte bare leverpostei og tørrfiskbiter. Kattegodbitene ble spist av hunder.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #3 Skrevet 12. august 2023 MyMichelle skrev (10 timer siden): Liker han godbitene om du holder dem i hånda? Noen katter er kresne på godbiter. Har du prøvd forskjellige? Eller prøvd å legge en liten leverposteibit (med lite salt) på gulvet. Min katt likte bare leverpostei og tørrfiskbiter. Kattegodbitene ble spist av hunder. Å ja han liker godbitene, og han blir veldig ivrig når jeg tar fram posen. Men selv når jeg holder de i hånda så må han lete etter den. Anonymkode: cdaf0...1ab
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #4 Skrevet 12. august 2023 Har det inntrykket av min katt også. At luktesansen ikke er den beste. Min er en meget god jeger, så regner med hørsel og syn er viktigere enn luktesansen. Anonymkode: 37c55...dda
Kjetil E Skrevet 12. august 2023 #5 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har det inntrykket av min katt også. At luktesansen ikke er den beste. Min er en meget god jeger, så regner med hørsel og syn er viktigere enn luktesansen. Anonymkode: 37c55...dda Har lest at kattens sanser er overlegne hundens, med et unntak. Hunden har mye bedre luktesans, men ellers har katten bedre sanser enn hunden.
Tvist Skrevet 12. august 2023 #6 Skrevet 12. august 2023 Ofte blir kattene så ivrige av tanken på snop at de glemmer å bruke nesen og øynene og ikke finner den.
Gliffy Skrevet 13. august 2023 #7 Skrevet 13. august 2023 Katter ser veldig godt på avstand, men dårlig på nært hold. De bruker heller ikke nesa på samme måte som hunder. Prøv å legge ut godbitene et stykke unna og se om hun ser de da. Kan hende det er bare på kort hold hun har vanskeligheter
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #8 Skrevet 13. august 2023 Kanskje det blir bedre om litt tid? Katter utvikler jo ikke stedsans før de er ca ett år Anonymkode: eb4e3...b0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå