Gjest Inverto Skrevet 11. august 2023 #1 Skrevet 11. august 2023 (endret) Jeg vet at mange, spesielt menn, er ganske fragile når det kommer til at partneren deres har venner av motsatt kjønn som de møter på fritiden. Uansett om det er snakk om en kopp kaffe, så blir noen herrer og damer pissy Hva med deg? Hva synes du om at partneren din møter venner av motsatt kjønn? Endret 11. august 2023 av Inverto
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #2 Skrevet 11. august 2023 Jeg og mannen har gode venner av motsatt kjønn. Det er venner vi har hatt siden vi gikk på barne og ungdomsskolen. Hadde aldri kuttet de ut. Anonymkode: 926f7...84e 8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #3 Skrevet 11. august 2023 Går fint for min del. Han er nok mer ambivalent. Anonymkode: 1bdc6...1f4
Mardina Skrevet 11. august 2023 #4 Skrevet 11. august 2023 Det har jeg ingen problemer med. Jeg er 100 % trygg på han og finnes ikke sjalu. Nå har han riktignok ingen jentevenner, så det er uansett ikke en problemstilling pr. dags dato 😊
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #5 Skrevet 11. august 2023 Vi er begge trygg på hverandre, og tror ikke vi har hatt noen situasjoner der vi har forsøkt å begrense eller kontrollere hverandre på noen måte. Men såklart, om en av oss plutselig fikk en ny bestevenn av det motsatte kjønn som man skulle tilbringe mye egentid med så hadde det nok vært underlig. Venner man har hatt over tid er noe annet. Selv der skal ikke relasjonen utkonkurrere kjæresterelasjonen tenker jeg. Anonymkode: a1514...d39 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #6 Skrevet 11. august 2023 Ja, da har han det. Hadde vært svært spesielt å gå inn i et forhold og be partner kvitte seg med venner pga kjønn. Anonymkode: cabc6...dfe 3 4
SPOCA Skrevet 11. august 2023 #7 Skrevet 11. august 2023 Jeg er helt ærlig glad for at han ikke har venner av det motsatte kjønn, og ikke jeg heller. Det er derfor ikke en problemstilling for vår del. 5
Fremmed fugl Skrevet 12. august 2023 #8 Skrevet 12. august 2023 Mardina skrev (4 timer siden): Det har jeg ingen problemer med. Jeg er 100 % trygg på han og finnes ikke sjalu. Nå har han riktignok ingen jentevenner, så det er uansett ikke en problemstilling pr. dags dato 😊 La oss si at han en dag begynner å snakke mer og mer om hun nye Lise på jobben. Hun er så smart og flink. Er ikke måte på. Så er det så hyggelig at hun driver med samme type trening som mannen din, bare at hun er mye flinkere så han lærer mye av henne. Hvis dere skulle ha barn i barnehage, så blir det mer henting på deg, han og Lise skal ta noen øl eller trene sammen stadig oftere. Ops, når han sa at han skulle kjøpe fredagsmiddagen, så glemte han det frem til du ringte kl 19. Var så hyggelig på puben med Lise. Du trenger ikke å spørre hvem han sender de selfier han har begynt å ta stadig og støtt, dem er til Lise hans nye bestevenn. Akkurat som meldingene som opptar han når dere har gått å lagt dere. Er det sånn at du tror at du vil tenke: "Håper at han og Lise snart skal ta en hyggelig weekend på hytta, bare dem, er så koselig med at dem har blitt gode venner" Eller tror du at du kanskje hadde innerst inne hadde blitt bitte litt sjalu? 7 2
Søvnløs Skrevet 12. august 2023 #9 Skrevet 12. august 2023 (endret) For mitt forhold har det vært veldig ødeleggende at mannen plutselig fikk seg en ny, kvinnelig venninne. Endret 12. august 2023 av Søvnløs 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #10 Skrevet 12. august 2023 Må innrømme jeg synes dette er så spesielt. Og en spesiell heterogreie jeg aldri kommer å forstå meg på. Venner er venner, men med mange heterofiles tankegang så burde man ikke ha venner av det kjønnet man tiltrekkes av. Så ingen likekjønnede venner for homofile og ingen venner for bifile… 🤷♂️ Anonymkode: 93647...bc4 12 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #11 Skrevet 12. august 2023 Søvnløs skrev (7 minutter siden): For mitt forhold har det vært veldig ødeleggende at mannen plutselig fikk seg en ny, kvinnelig bestevenn. Det oppleves ikke greit at han tilbringer masse tid med henne alene, betror henne om vårt forhold, sender masse meldinger osv. Det er forskjell på barndomsvenner eller vennskap man har hatt med det motsatte kjønn før forholdet, og nyoppståtte vennskap. Jeg har opplevd det som upassende og respektløst overfor meg og forholdet vårt. Enig. Anonymkode: a1514...d39 4
Fremmed fugl Skrevet 12. august 2023 #12 Skrevet 12. august 2023 Søvnløs skrev (7 minutter siden): For mitt forhold har det vært veldig ødeleggende at mannen plutselig fikk seg en ny, kvinnelig bestevenn. Det oppleves ikke greit at han tilbringer masse tid med henne alene, betror henne om vårt forhold, sender masse meldinger osv. Det er forskjell på barndomsvenner eller vennskap man har hatt med det motsatte kjønn før forholdet, og nyoppståtte vennskap. Jeg har opplevd det som upassende og respektløst overfor meg og forholdet vårt. Kan jeg spørre hvordan mannen din har reagert når du har fortalt om dine følelser vedrørende denne relasjonen?
Fremmed fugl Skrevet 12. august 2023 #13 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Må innrømme jeg synes dette er så spesielt. Og en spesiell heterogreie jeg aldri kommer å forstå meg på. Venner er venner, men med mange heterofiles tankegang så burde man ikke ha venner av det kjønnet man tiltrekkes av. Så ingen likekjønnede venner for homofile og ingen venner for bifile… 🤷♂️ Anonymkode: 93647...bc4 Spørsmålet var ikke om man kan ha venner, bekjente, eller kolleger av en type som man kan potensielt være romantisk eller seksuelt interessert i. Jeg har aldri møtt noen i virkeligheten som faktisk mener noe slikt. Men hvordan man forholder seg til slike relasjoner. Har lest en fersk studie der ikke uventet for eksempel homofile menn var mer tilbøyelige å være sjalu på sin partners mannlige homofile venner, enn andre venner. Alt annet hadde vært ekstremt merkelig. 2
Fremmed fugl Skrevet 12. august 2023 #14 Skrevet 12. august 2023 Som gift mann tenker jeg at det er to ytterpunkter som vil være dårlige valg av meg når det gjelder kvinnelige venner. - Hvis jeg tror at jeg ikke skal dele vennskap med noen andre kvinner enn min kone. - Hvis jeg tror at jeg kan være grense- eller tankeløs i mine relasjoner til andre kvinner. Har vel tre delmål i slike relasjoner: - Mine kvinnelige venner skal ikke bli romantisk eller seksuelt interesserte i meg. - Jeg skal ikke bli romantisk eller seksuelt interessert i dem. - Min kone skal føle seg trygg og prioritert. 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #15 Skrevet 12. august 2023 Jeg har to venninner der mannen har gått for en annen - i begge tilfeller en annen mann. Så jeg ser ikke helt hva man skal klare å kontrollere... Jeg og mannen omgås begge kjønn. Vi er imidlertid obs på at følelser kan oppstå, uansett kjønn, og at vi da fjerner oss fra relasjonen raskest mulig. Anonymkode: e22d1...f9f 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #16 Skrevet 12. august 2023 Mardina skrev (7 timer siden): Det har jeg ingen problemer med. Jeg er 100 % trygg på han og finnes ikke sjalu. Nå har han riktignok ingen jentevenner, så det er uansett ikke en problemstilling pr. dags dato 😊 Lett å svare at det er null stress når du aldri har opplevd det. Anonymkode: d4d2d...7f1 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #17 Skrevet 12. august 2023 Han har ingen venner av motsatt kjønn, då hvis han plutselig hadde fått seg ei venninne som han dro på café med, så hadde jeg nok blitt litt skeptisk. Anonymkode: 37173...274 3 1
Doktor Dyregod Skrevet 12. august 2023 #18 Skrevet 12. august 2023 Her har vi venner av motsatt kjønn begge 2. Problemfritt. Og hadde en av oss blitt sjalu, så har vi et problem med at vi ikke stoler på hverandre. Hvis vi ikke stoler på hverandre, så har vi ikke noe grunnlag for et forhold. Da er det jo ikke noe poeng å være sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #19 Skrevet 12. august 2023 Det har vi begge to, så venner av motsatt kjønn har vi ikke noe problemer med. Anonymkode: 0acac...552 2
Mardina Skrevet 12. august 2023 #20 Skrevet 12. august 2023 Fremmed fugl skrev (5 timer siden): La oss si at han en dag begynner å snakke mer og mer om hun nye Lise på jobben. Hun er så smart og flink. Er ikke måte på. Så er det så hyggelig at hun driver med samme type trening som mannen din, bare at hun er mye flinkere så han lærer mye av henne. Hvis dere skulle ha barn i barnehage, så blir det mer henting på deg, han og Lise skal ta noen øl eller trene sammen stadig oftere. Ops, når han sa at han skulle kjøpe fredagsmiddagen, så glemte han det frem til du ringte kl 19. Var så hyggelig på puben med Lise. Du trenger ikke å spørre hvem han sender de selfier han har begynt å ta stadig og støtt, dem er til Lise hans nye bestevenn. Akkurat som meldingene som opptar han når dere har gått å lagt dere. Er det sånn at du tror at du vil tenke: "Håper at han og Lise snart skal ta en hyggelig weekend på hytta, bare dem, er så koselig med at dem har blitt gode venner" Eller tror du at du kanskje hadde innerst inne hadde blitt bitte litt sjalu? Som sagt, jeg er 100 % trygg på forholdet vårt etter 8 år sammen. Vi kjenner hverandre veldig godt. Så nei, jeg hadde ikke blitt sjalu 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå