Gå til innhold

Emma eller Alma?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liker Alma best. Emma er fint, men oppbrukt. Ca annenhver jente mellom 0 og 20 heter Emma. 

Anonymkode: 182b4...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 hours ago, AnonymBruker said:

Slår et slag for Elna 👍

Anonymkode: 3b140...29c

Hva med Erna?

Anonymkode: fb858...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alma, føler Emma er så oppbrukt, kommer til å være Emma A, Emma B, Emma C osv i klassene

Anonymkode: 6e07d...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk "føler" så mye rundt navn. I fjor var det 337 nye Emma og 249 nye Alma i Norge. 13 per 1000 fikk navnet Emma, som vil si at det ikke vil være Emma A, B og C i de fleste klasser, men en i kanskje halvparten av klassene. Da vil de så klart hope seg opp i enkelte klasser, mens mange klasser er uten en Emma. Det samme vil skje med Alma, og også med sjeldnere navn. Så det burde ikke være en grunn til å velge eller vrake et navn. Bare å ta det man liker best selv. 

Anonymkode: fb858...4b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Alma, føler Emma er så oppbrukt, kommer til å være Emma A, Emma B, Emma C osv i klassene

Jeg er lærer og det er slettes ikke hvert år jeg har en Emma, svært sjelden jeg har flere. Nå er det Amalie, Mina og Isabelle som går igjen. 

Anonymkode: 45625...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alma. Skulle egentlig kalle min datter født 2012 det, men ble noe helt annet. Mine andre barn født 2007 og 2008 har hatt 5 Emmaer hver i klassen sin hele barne og ungdomsskolen 🙈

Anonymkode: 0532f...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er veldig fine. Jeg liker kanskje Alma hakket bedre siden jeg hadde verdens fineste grantante som bar det navner, altså veldig gode assosiasjoner.  Emma er også nydelig, men jeg får litt sånn assosiasjoner til den der teater musa i mummitrollet 😂

Har du vurdert Elma? Det er også et nydelig navn, og det er jo på en måte begge navnene du vurderer i ett navn😊

Anonymkode: 6d31d...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2023 den 13.02):

Jeg har jobbet på skole i 10 år, det er en liten skole som har hatt elevtall mellom 60 og 80 hele tiden, enda ikke møtt på en eneste Emma der. Så tror det kommer an på hvor i landet en holder til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Begge er veldig fine. Jeg liker kanskje Alma hakket bedre siden jeg hadde verdens fineste grantante som bar det navner, altså veldig gode assosiasjoner.  Emma er også nydelig, men jeg får litt sånn assosiasjoner til den der teater musa i mummitrollet 😂

Har du vurdert Elma? Det er også et nydelig navn, og det er jo på en måte begge navnene du vurderer i ett navn😊

Elma betyr eple på tyrkisk 

Anonymkode: d7f02...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes Alva er finere enn Alma.

Anonymkode: 455a9...195

Enig med deg. Alma er veldig hardt. 

Anonymkode: 45625...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet man for øvrig om Emma er en jente, hen kan like gjerne være en gutt. 

Anonymkode: ee589...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...