Gå til innhold

Baby 11 mnd - hisser seg veldig opp rundt mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby blir så fussy med en gang jeg er i nærheten! 

Kommer hjem fra jobb rundt kl 14 og da har han gjerne akkurat både sovet og spist. Pappaen rapporterer om at de har hatt en fin dag og huset ser ut som en leketøysfabrikk har eksplodert midt i stua. Alt i skjønneste orden…

Så kommer jeg. Det blir bare sutring, gråt, HYL og sure miner. Han napper og napper i skjorta mi og vil amme, så jeg ammer han. Ammer og ammer til han går lei og vil leke. Så leker vi litt før det blir sutring, napping og samme visa. 

Om jeg prøver å legge han til kvelden er det bare skrik og hyl og misnøye i 2 timer før han sovner - nå pappaen legger finner han roen med en gang og sovner på 15-20 min.

Er det en fase? Gjør jeg noe galt? Hvorfor er han plutselig så oppi det med en gang jeg er i nærheten?

Begynte forøvrig å jobbe igjen for 1 mnd siden. Det gikk kjempefint i starten, er nå i det siste det er blitt sånn.

Anonymkode: 6d4be...f1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hva grunnen er, men vi opplevde litt av det samme. Ikke like ekstremt, jeg kunne legge, men hun «slapp følelsene løs» kun med meg.

Om det var en reaksjon på at jeg plutselig hadde blitt borte, eller om det var fordi pappa nå var hjemme og var favoritt, vet jeg ikke. Uansett var pappa favoritt. Og sånn er det litt enda, men den trassige ovenfor meg ga seg.

Vi opplevde også at det har vært litt vanskeligere perioder ved barnehagestart, nye søsken osv. Det har gjerne kommet en liten stund etterpå, så det er ikke unormalt at sønnen din reagerer først nå på at du er på jobb😊

Endret av Mlk301
Trykket på knappen før jeg var ferdig
Skrevet

Litt samme her nå. Baby er 10 måneder og jeg har nettopp begynt på jobb. Baby og pappa er dreamteam for tiden. Sikkert en fase 🙂

Skrevet

Helt likt her, med ei på snart 12 mnd. Har egentlig vært sånn lenge, mange måneder. Jeg tror helt enkelt at det er sånn nettopp fordi vi er Mamma, jeg. Vi er rent biologisk det viktigste for barna våre, og jeg tror det enkelt for barna å «tømme» seg litt hos oss mødre. Her har jenta nettopp begynt i barnehage, når jeg henter henne blir det hylskriking og napping i genseren. Når pappa henter er det kun smiling, helt til jeg er hjemme☺️

Anonymkode: 43a2d...5b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...