AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #1 Skrevet 11. august 2023 Forrige fredag mottok vi en naboklage mens vi spiste middag og så på film. . Vi skjønte ingenting. Trodde hen hadde sendt sms feil. Tok kontakt med vedkommende og det viser seg at hen ikke en gang var hjemme. Prøvde å ringe opp pr telefon men fikk ikke svar. Fikk sms et par timer senere hvor det stod at vår musikk høres godt ned i hens leilighet. (Vi spilte ikke musikk, vi spiste middag og naboen var heller ikke hjemme) jeg kjente at jeg ble mer og mer frustrert mtp at jeg virkelig ikke forstod noen ting. Jeg sendte en lang sms og skrev at: "Dette føles veldig forvirrende når vi ikke har spilt noe musikk verken idag eller siste uken, eller når jeg kan huske. Så plutselig kommer det en sånn sms, jeg trodde faktisk du hadde sendt feil. Jeg var også å ringte på hos deg fordi jeg syntes det var så rart, men da forstår jeg jo at du ikke en gang er hjemme. Så da ble jeg enda mer forvirret av at du sender en klage. Så mener du at du synes at det spilles mye musikk generelt eller hva mener du her? Det er litt viktig å vite og å informere om. Vi har aldri på noe høy musikk hos oss etter kl.23.00 som er i hht husordensreglene." Fikk bare et diffust svar tilbake, det var ingen i hele bygget som spilte musikk den aktuelle kvelden og om noen hadde gjort det så var kl kun 18.15. Jeg kjenner at jeg er så irritert på den naboen for jeg forstår fortsatt ikke hva hen mener. Har mest lyst til å konfrontere neste gang jeg ser hen i oppgangen.Hva hadde dere gjort? Anonymkode: da311...f29 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #2 Skrevet 11. august 2023 Hadde gitt blanke f***, og fortsatt mitt vanlige liv. Foreslår at du forsøker det. Anonymkode: 97336...84d 23 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #3 Skrevet 11. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Hadde gitt blanke f***, og fortsatt mitt vanlige liv. Foreslår at du forsøker det. Anonymkode: 97336...84d Normalt sett ville jeg gjort det, men den første sms jeg fikk var så frekk så jeg kjenner jeg har lyst til å sette hen på plass. Mulig jeg er hormonell da vi venter barn om 4 uker. . Anonymkode: da311...f29 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #4 Skrevet 11. august 2023 Enten en eller annen misforståelse eller så er de ikke helt riktig spikra sammen. Hadde en nabo som klaget flere ganger til styret om festbråk og husbråk hos meg, det i løpet av en periode på en mnd. Jeg var bortreist hele den mnd. på interrail og kunne jo vise til kvitteringer. Klagingen fortsatte likevel så styret begynte å bare ignorere klagene. Anonymkode: d878c...254 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #5 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Normalt sett ville jeg gjort det, men den første sms jeg fikk var så frekk så jeg kjenner jeg har lyst til å sette hen på plass. Mulig jeg er hormonell da vi venter barn om 4 uker. . Anonymkode: da311...f29 Ooooops tror dere kan bare venne dere til naboklager fra den kanten Anonymkode: 438b7...5fd 9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #6 Skrevet 11. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Enten en eller annen misforståelse eller så er de ikke helt riktig spikra sammen. Hadde en nabo som klaget flere ganger til styret om festbråk og husbråk hos meg, det i løpet av en periode på en mnd. Jeg var bortreist hele den mnd. på interrail og kunne jo vise til kvitteringer. Klagingen fortsatte likevel så styret begynte å bare ignorere klagene. Anonymkode: d878c...254 Ja, det er så spesielt. Hvis hen mener at vi har spilt musikk en eller annen gang i fortiden og velger å sende sms om det lang tid etterpå er jo det også merkelig. Uff, det er så slitsomt med sånne folk. Gav det seg til slutt da? Anonymkode: da311...f29 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #7 Skrevet 11. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ooooops tror dere kan bare venne dere til naboklager fra den kanten Anonymkode: 438b7...5fd Det morsomme her er jo at jeg i tillegg er styreleder og vedkommende som klaget leier. Anonymkode: da311...f29 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #8 Skrevet 11. august 2023 Det er mange crazy naboer rundt omkring. En gang der jeg vokste opp (blokk i Oslo), hamret plutselig naboen under oss, en gammel dame, på døren, rasende over at vi bråkte så fælt. Vi alle tre i familien satt i hvert vårt rom og leste bok! Det eskalerte noe fryktelig med henne, det kom politi på døren på julaften, der satt vi med ribbe, duk og finstas og sølvguttene.. Forferdelig. Har rare naboer nå også, men i frykt for gjenkjennelse sier jeg ikke mer.. men tilsynelatende normale folk kan være klin gærne gitt noen forutsetninger. Anonymkode: f0831...5e1 3 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #9 Skrevet 11. august 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er mange crazy naboer rundt omkring. En gang der jeg vokste opp (blokk i Oslo), hamret plutselig naboen under oss, en gammel dame, på døren, rasende over at vi bråkte så fælt. Vi alle tre i familien satt i hvert vårt rom og leste bok! Det eskalerte noe fryktelig med henne, det kom politi på døren på julaften, der satt vi med ribbe, duk og finstas og sølvguttene.. Forferdelig. Har rare naboer nå også, men i frykt for gjenkjennelse sier jeg ikke mer.. men tilsynelatende normale folk kan være klin gærne gitt noen forutsetninger. Anonymkode: f0831...5e1 Ja, har også opplevd mye rart når vi var yngre i Oslo.😅 Anonymkode: da311...f29 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #10 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det morsomme her er jo at jeg i tillegg er styreleder og vedkommende som klaget leier. Anonymkode: da311...f29 Hva har det med saken å gjøre? En som leier betaler for å bo i sitt eget hjem, på lik måte som du betaler for å bo i ditt hjem? Anonymkode: 438b7...5fd 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #11 Skrevet 11. august 2023 Jeg hadde en gang en nabo som dro med seg sin middelaldrende (føltes iallfall slik for meg som var rundt 20) mann ned til meg for å få oss (altså han og meg) til å innrømme at vi hadde et forhold.. 🤣🤣 Det var virkelig INGEN indikasjoner på dette, jeg visste ikke hva han het en gang. Poenget er, det finnes gale naboer der ute. Bare move on. Anonymkode: 9ca26...c42 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #12 Skrevet 12. august 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde en gang en nabo som dro med seg sin middelaldrende (føltes iallfall slik for meg som var rundt 20) mann ned til meg for å få oss (altså han og meg) til å innrømme at vi hadde et forhold.. 🤣🤣 Det var virkelig INGEN indikasjoner på dette, jeg visste ikke hva han het en gang. Poenget er, det finnes gale naboer der ute. Bare move on. Anonymkode: 9ca26...c42 Det er virkelig helt koko!😅 Anonymkode: da311...f29
Gjest Lurven Skrevet 12. august 2023 #13 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hadde gitt blanke f***, og fortsatt mitt vanlige liv. Foreslår at du forsøker det. Anonymkode: 97336...84d Ja enig i dette, ikke noe mer å gruble på dette
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #14 Skrevet 12. august 2023 Kanskje naboen er på besøk hos noen der naboen spilte musikk og at naboen din, sikkert ruset på ditt og datt, blandet sammen sin egen leilighet og den hun var på besøk i... Hehe Det er nok ikke noe å bry seg om, men du kan jo høre med naboen neste gang du ser henne. Anonymkode: 1b433...2d6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #15 Skrevet 13. august 2023 En spiller ikke høy musikk uansett hvilken tid det er på dagen. Anonymkode: 4cfe9...ba8 3 1
ThereGoesBob Skrevet 13. august 2023 #16 Skrevet 13. august 2023 (endret) It's always to sider of a sak. Du skal med største selvfølge be om å få en skriftlig klage fra naboen. Kommer det ikke på bordet, er vel saken lagt død. Endret 13. august 2023 av ThereGoesBob
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #17 Skrevet 13. august 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: En spiller ikke høy musikk uansett hvilken tid det er på dagen. Anonymkode: 4cfe9...ba8 Men her var det ingen musikk overhode. Vi spiste middag og så på film. Naboen som klaget var ikke hjemme. Anonymkode: da311...f29 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #18 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 22.34): Forrige fredag mottok vi en naboklage mens vi spiste middag og så på film. . Vi skjønte ingenting. Trodde hen hadde sendt sms feil. Tok kontakt med vedkommende og det viser seg at hen ikke en gang var hjemme. Prøvde å ringe opp pr telefon men fikk ikke svar. Fikk sms et par timer senere hvor det stod at vår musikk høres godt ned i hens leilighet. (Vi spilte ikke musikk, vi spiste middag og naboen var heller ikke hjemme) jeg kjente at jeg ble mer og mer frustrert mtp at jeg virkelig ikke forstod noen ting. Jeg sendte en lang sms og skrev at: "Dette føles veldig forvirrende når vi ikke har spilt noe musikk verken idag eller siste uken, eller når jeg kan huske. Så plutselig kommer det en sånn sms, jeg trodde faktisk du hadde sendt feil. Jeg var også å ringte på hos deg fordi jeg syntes det var så rart, men da forstår jeg jo at du ikke en gang er hjemme. Så da ble jeg enda mer forvirret av at du sender en klage. Så mener du at du synes at det spilles mye musikk generelt eller hva mener du her? Det er litt viktig å vite og å informere om. Vi har aldri på noe høy musikk hos oss etter kl.23.00 som er i hht husordensreglene." Fikk bare et diffust svar tilbake, det var ingen i hele bygget som spilte musikk den aktuelle kvelden og om noen hadde gjort det så var kl kun 18.15. Jeg kjenner at jeg er så irritert på den naboen for jeg forstår fortsatt ikke hva hen mener. Har mest lyst til å konfrontere neste gang jeg ser hen i oppgangen.Hva hadde dere gjort? Anonymkode: da311...f29 Gleden ved å bo sentralt. Anonymkode: 6e6f0...06e 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #20 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Men her var det ingen musikk overhode. Vi spiste middag og så på film. Naboen som klaget var ikke hjemme. Anonymkode: da311...f29 Sikker på at personen ikke var hjemme? Kan bare ha latt som om han eller hun ikke var hjemme og ikke ville åpne døren? Uansett, siden du er styreleder tenker jeg at du skal behandle dette veldig saklig og ryddig. Ta utskrift av meldingen du har fått, og så informerer du styret saklig om saken skriftlig. Vis til at dere ikke bråkte, ikke hadde på musikk (antar dere ikke hadde lyden på voldsomt høyt på filmen dere så?), og at naboen tilsynelatende heller ikke var hjemme selv, da du forsøkte å ringe på hos naboen for å snakke med personen, men ingen åpnet. Hvis naboen fortsetter med dette er det jo en form for trakassering, og da er det greit at resten av styret allerede er informert om saken. Tenker med gru hva naboen vil synes om barnegråt til alle døgnets tider Anonymkode: eb652...c5f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå