GÃ¥ til innhold

Allergisk mot kontaktlinser 👀

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som har opplevd å reagere på kontaktlinser? Jeg har dagslinser som jeg bruker om dagen og kaster på kvelden. Dailies total heter linsene som jeg har. 
I noen år nå har det begynt å svi og klø på øynene hver kveld og når jeg våkner på morgen, og jeg har tatt opp problemet med optiker som aldri har sagt noe om å reagere på linser. Eneste de sier hver gang er tørre øyner. 
Men jeg testet det ut selv og har gått med briller i noen dager og jeg har kjent bedring og ingen kløe eller svie. Jeg tok på meg linser i dag, og jeg begynte å klø på øynene i kveld og nå har jeg briller på, men øynene mine svir. 
Jeg er ikke i tvil lenger, men dette burde optiker opplyst meg om for lenge siden. 
Noen andre som har opplevd det samme og hvilke kontaktlinser bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du optiker burde opplyst deg om? Det kan være mange ting: stort sett er det tørre øyne; eller at passformen ikke fungerer for deg lenger. Det kan være du ikke har vært påpasselig med hygenie eller hatt dem på for lenge om gangen. Selvfølgelig føles det bedre med briller når du får bort det som irriterer øyet. 

Anonymkode: f116d...5b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du optiker burde opplyst deg om? Det kan være mange ting: stort sett er det tørre øyne; eller at passformen ikke fungerer for deg lenger. Det kan være du ikke har vært påpasselig med hygenie eller hatt dem på for lenge om gangen. Selvfølgelig føles det bedre med briller når du får bort det som irriterer øyet. 

Anonymkode: f116d...5b5

Jeg er veldig påpasselig med hygiene, jeg er veldig streng når det kommer til hygiene. Håndvask før og etter kontaktlinser, før alle måltider, når vi lager mat m.mer. 
Jeg leser hos andre optikere på nett opplyser om allergi mot kontaktlinser som klør og svie, og jeg mener da alle optikere bør ha disse egenskapene. Jeg opplevde engang hos samme optiker på synskontroll jeg trengte progressive glass i brillene mine, etterpå hos en annen ansatt fant vi ut jeg ikke trengte progressive glass. Jeg var til synskontroll for ett år siden og de har latt meg prøve titalls med linser i forskjellige styrker istedenfor å bestille nye linser i min styrke. Nå har jeg fått ny time i høst og de har lovet å bestille styrke slik at jeg slipper kun å se på ett øye. 
Jeg skal finne en ny optiker og bestille en synstest hos de, noen som er seriøs og som er nøyaktig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...