Gå til innhold

Dømmende ja - men: hvordan kan foreldre flytte langt bort fra barn? 🤷‍♀️

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er noen situasjoner jeg skjønner.

Men i tilfellet jeg tenkte «hvordan kunne personen gjøre noe sånt», så var det:

Singel forelder får etterhvert ny kjæreste, flytter etter 1 år såpass langt bort at barna kun er der i ferier. 

Dette er ikke vedkommendes hjemsted, flyttet dit kun fordi ny kjæreste.

I dette tilfellet var det en kvinne, men gjelder jo mange menn og. 

Jeg hadde virkelig aldri kunnet flytte fra barna mine 🤷‍♀️ Da hadde jeg jo heller hatt avstandsforhold til de ble store. 

Anonymkode: dc51d...93e

• Liker 9
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. Ene forelderen min valgte å flytte til andre enden av landet da jeg ble 15. Jeg flyttet til den andre forelderen min. I dag har vi sporadisk kontakt, og den som flyttet maser i evigheter på at han aldri får se barnebarna. Ikke gidder hn å komme på besøk, jeg må pakket hele familien for å bo på hotell for å se han. Og det er mens hn jobber, gidder ikke å ta seg fri for å se oss når vi først reiser. Men vi må ta feriedager og betale dyre dommer i flybilletter. 

Hn synes det er merkelig, og tar ikke til seg det jeg sier. Jeg dømmer alle foreldre som flytter fra/med barna sine (under 18 år) for en ny kjæreste. 

Anonymkode: 6ff5f...a5d

• Liker 15
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er noen situasjoner jeg skjønner.

Men i tilfellet jeg tenkte «hvordan kunne personen gjøre noe sånt», så var det:

Singel forelder får etterhvert ny kjæreste, flytter etter 1 år såpass langt bort at barna kun er der i ferier. 

Dette er ikke vedkommendes hjemsted, flyttet dit kun fordi ny kjæreste.

I dette tilfellet var det en kvinne, men gjelder jo mange menn og. 

Jeg hadde virkelig aldri kunnet flytte fra barna mine 🤷‍♀️ Da hadde jeg jo heller hatt avstandsforhold til de ble store. 

Anonymkode: dc51d...93e

Enig . Men enkelte voksne er så needy,  at de setter egen lykke over barnets 

• Liker 7
Skrevet

Jeg forstår faktisk ikke at de klarer. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig. Ene forelderen min valgte å flytte til andre enden av landet da jeg ble 15. Jeg flyttet til den andre forelderen min. I dag har vi sporadisk kontakt, og den som flyttet maser i evigheter på at han aldri får se barnebarna. Ikke gidder hn å komme på besøk, jeg må pakket hele familien for å bo på hotell for å se han. Og det er mens hn jobber, gidder ikke å ta seg fri for å se oss når vi først reiser. Men vi må ta feriedager og betale dyre dommer i flybilletter. 

Hn synes det er merkelig, og tar ikke til seg det jeg sier. Jeg dømmer alle foreldre som flytter fra/med barna sine (under 18 år) for en ny kjæreste. 

Syns du skal slutte å ofre så mye for noen som ikke bryr seg

Anonymkode: 0fca2...8dc

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Skjønner ikke jeg heller. Aldri i verden, om jeg hadde flyttet langt unna barna mine.

Har en kollega, som flyttet fra sine 3 barn, ganske små, og til andre siden av landet, for en mann hun hadde kjent i 9 mnd, og de fikk raskt 2 barn. Og hun har lite kontakt med de andre barna sine.

Anonymkode: d82ab...377

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner det ikke jeg heller. Hadde en tidligere veninne som dro fra mann og barn for å drive hor i Tyrkia i ett års tid. En annen flyttet til USA for en mann, hun bor der enda… Uten de 4 barna sine. HVA FAEN

• Liker 6
Skrevet

De bryr seg ikke om barna sine.

Anonymkode: 39ce8...ef6

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg hadde aldri klart det❤️

Anonymkode: 5c692...224

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Begjær, jeg tror det er svaret på spørsmålet. 

Anonymkode: 159f7...ba9

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har hatt lyst til å flytte fra her jeg bor (Nord-Norge) til østlandet i mange herrens år. Men har ikke flyttet pga barna. Ikke vil jeg dra fra dem, og ikke vil jeg ta dem så langt bort fra faren heller. Den ene kunne godt tenkt seg til å flytte dit, den andre ikke. Har jo ikke ny kjæreste der da, bare hatt lyst i mange år pga vær og trivsel. Nå er de 15 og 16 så det nærmer seg. 

Anonymkode: 514b0...95b

• Liker 4
  • Hjerte 5
Skrevet

De fikk sikkert barna for å ha selskap på gamlehjemmet 🤷‍♀️ Det regnes jo av noen her inne som et godt nok argument for å få barn selv om man er usikker, så kanskje de finnes i det fri og?

Anonymkode: 56c5f...f7c

• Liker 2
Skrevet

Helt enigenigq

Skrevet

Noen klarer ikke å bry seg om sine barn uten å miste seg selv eller glemme seg selv, og velger seg selv, som min mor. 

Anonymkode: 2709d...d0f

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke barn, men hadde nok aldri gjort noe sånt. Som ung tenåring var jeg ganske styrt av forelskelse og begjær. Men en 17-årings hjerne er ikke ferdig utviklet. En trebarns forelder i 40-årene derimot bør kunne styre seg litt…Dessverre kjenner jeg damer som har “ofret” egne barn til fordel for dårlige menn de på død og liv bare MÅ ha i hus. Og rettferdiggjør/forsvarer valget sitt på de merkeligste måter. Jeg gir ingen bekreftelse da hjertet mitt blør for desse barna/ungdommene💔

Anonymkode: 37032...047

• Hjerte 2
Skrevet

Enig! Faren min gjorde det da jeg var 11-12 år, flyttet ti timer unna med bil for ei dame. Så han en uke i sommerferien og kanskje en uke til totalt i løpet av året, og det kunne gå månedsvis mellom gangene vi pratet i telefon. Han flyttet tilbake igjen etter 10 år, men forholdet er selvsagt ikke som det kunne vært. Jeg ringer ofte mamma for å prate og fortelle ting, og er der minst en gang i uka. Gjør aldri det samme med pappa, og har kun vært på besøk hos han en gang siden han flyttet tilbake.

Har også en del plager med stress og angst (selv om jeg heldigvis funker fint i hverdagen), som jeg tror kommer i hvert fall delvis av å bli forlatt av pappa. Jeg har et barn på 1,5 år, og etter å ha fått han er det enda mer uforståelig for meg det valget pappa tok. Jeg kunne ALDRI fått meg til å forlate barnet mitt, kan ikke tenke meg noe som er verre.

Anonymkode: cb9c5...b84

• Liker 1
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg får vondt av deg. Helt praktisk så håper jeg du løser dette neste gang han maser med å si "De siste gangene er jeg kommet på besøk til deg, nå er det din tur til å komme hit."

Hvis maset dreier seg om at han oppriktig savner deg så kommer han. Hvis maset derimot skyldes en forventning fra samfunnet om at han skal ha kontakt med deg og at ditt fravær stiller han i et dårlig lys og dette er hans måte å fortelle seg selv og andre at det er din feil at dere ikke møtes, håper jeg du klarer å se at disse tingene er hans problem. Du skal ikke trenge å bruke masse penger og fritid på å reise land og strand rundt for en person som ikke prioriterer deg når du kommer. Og du kan være helt ærlig på hvor skoa trykker til øvrig slekt også hvis de bebreider deg.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg flyttet 2,5 time unna det ene barnet mitt. Det var tusen grunner for det, for det første jeg hadde ingen familie i den byen og en eks som verken samarbeidet eller stlte opp pp dugnader etc og som flyttet ut av skolekretsen til barna da han fikk seg dame. Barnet mitt hadde alle vennene sine den gang der faren bodde, så jeg ville ikke flytte henne. Jeg elsker alle barna mine høyt og gjør alt jeg kan for de, men at andre dømmer meg for mitt valg må de bare gjøre!

Anonymkode: 26de4...d4c

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg flyttet 2,5 time unna det ene barnet mitt. Det var tusen grunner for det, for det første jeg hadde ingen familie i den byen og en eks som verken samarbeidet eller stlte opp pp dugnader etc og som flyttet ut av skolekretsen til barna da han fikk seg dame. Barnet mitt hadde alle vennene sine den gang der faren bodde, så jeg ville ikke flytte henne. Jeg elsker alle barna mine høyt og gjør alt jeg kan for de, men at andre dømmer meg for mitt valg må de bare gjøre!

Anonymkode: 26de4...d4c

Jeg har og flyttet et godt stykke fra det ene barnet mitt. Grunnene er mange, men ikke en mann. Folk ønsker ikke å forstå og forherliger seg selv med "jeg kunne aaaaaldri" ....

Anonymkode: 7e7c4...cb0

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Mamajune11 skrev (9 timer siden):

Skjønner det ikke jeg heller. Hadde en tidligere veninne som dro fra mann og barn for å drive hor i Tyrkia i ett års tid. En annen flyttet til USA for en mann, hun bor der enda… Uten de 4 barna sine. HVA FAEN

Det var jo veldig pent sagt om en venninne! Enten hun var venninne da eller ikke. 

Anonymkode: 18787...2a8

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...