Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og samboer ønsker å flytte tilbake til Spania. Vi flyttet hjem for noen år siden fordi vi ikke fant noen jobb på det tidspunktet. Vet dere om noen jobber? Jeg har jobbet som selger i butikk på Nille og Morris siden 2018. Samboer har  utdanning innen maskin teknikk, å som mekaniker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakker dere spansk? Hvis ikke så må dere nesten sikte dere inn på de områdene med høy samling av fastboende utlendinger, så finnes det oftere jobber i slike områder som ikke nødvendigvis krever spanskkunnskaper. 

Ellers så finnes det jobber innen telefonsalg og kundeservice på norsk på Costa Blanca, Costa del Sol, og sikkert på Gran Canaria.

Anonymkode: 6bba6...84c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snakker dere spansk? Hvis ikke så må dere nesten sikte dere inn på de områdene med høy samling av fastboende utlendinger, så finnes det oftere jobber i slike områder som ikke nødvendigvis krever spanskkunnskaper. 

Ellers så finnes det jobber innen telefonsalg og kundeservice på norsk på Costa Blanca, Costa del Sol, og sikkert på Gran Canaria.

Snakker flytende engelsk,litt spansk! Vi har jobbet med kundeservice å salg før;p aldri igjen!

Skrevet
Anonym21345 skrev (7 minutter siden):

Hei! Jeg og samboer ønsker å flytte tilbake til Spania. Vi flyttet hjem for noen år siden fordi vi ikke fant noen jobb på det tidspunktet. Vet dere om noen jobber? Jeg har jobbet som selger i butikk på Nille og Morris siden 2018. Samboer har  utdanning innen maskin teknikk, å som mekaniker.

Jeg får stadig opp reklame for jobber i Spania og andre steder i Sør-Europa på facebook. Aner ikke hvorfor, men de dukker opp daglig. Om dere ikke kan spansk, så er vel det enkleste å jobbe innen kundeservice for et skandinavisk selskap. Jeg kjenner flere som har jobbet for Sector Alarm i Sør-Spania (tror det var i Torremolinos). Er bare å sjekke hjemmesiden deres og høre om det går an å komme på intervju, de ansetter ofte. Shipping i Algeciras/Gibraltar (tilhører riktignok UK) er også en mulighet. Jeg har fått tilbud om å jobbe i Algeciras selv pga jobben min har kontor der. Men byen er en shit hole og det er mye kriminalitet og ganske farlig, så frister ikke. Isåfall vile jeg valgt Gibraltar. 

De norske skolene/sykehjemmene er også en mulighet om dere har rett utdannelse. Kan dere spansk? Jeg anbefaler å lære det, jeg syns det er et super-enkelt språk å lære. Krever at man gjør en innsats. Da er det flere muligheter også. Men lønningene i Spania er ikke høye altså, og det er stor konkurranse. De ansetter helst spanjoler. 

Anonymkode: b1348...2de

Skrevet
39 minutter siden, Anonym21345 said:

Snakker flytende engelsk,litt spansk! Vi har jobbet med kundeservice å salg før;p aldri igjen!

Det kan jeg godt forstå, men det skrenker inn jobbmulighetene også. Det finnes skandinaviske og  britiske bilmekanikere, internettleverandører osv, så da ville jeg satset på en av de, og det betyr trolig at dere må fokusere på Gran Canaria, og områdene rundt Torrevieja og Malaga/Marbella. Gibraltar kan også være en mulighet. Man kan bo der, eller på den spanske siden av grensen, og pendle over når man skal på jobb. Titusenvis av mennesker gjør det daglig.

Det finnes muligheter, men det er hard kamp om jobbene, og lønningene er ofte mere spanske, og dermed lavere enn det som betales på norske call center. 

Skrevet

Sorry men er nok ikke så mye annet enn kundeservice arbeid ved callsenter mot norske/skandinaviske kunder og evt ved hoteller og restauranter på steder med mye nordmenn som er aktuelt for deg. 

Anonymkode: 5093b...9a6

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jobbet 5 år i Spania. Siden jeg kan spansk jobbet jeg som hotellresepsjonist og som tolk på et sykehus.
Dersom man ikke snakker spansk er det lettest å få jobb i restaurant og utelivsbransjen, servitør/bartender/dørvakt. 

Kan man spansk i tillegg til engelsk og de skandinaviske språkene har man større valgmuligheter. 

Anonymkode: b43b1...d29

• Liker 1
Skrevet

Nei, men jobber fra Spania i perioder. Jobber som telefonintervjuer hos Ipsos, dette kan en gjøre fra hvorsomhelst så lenge en har en ok nettlinje.

Anonymkode: 506e2...379

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...