AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #1 Skrevet 11. august 2023 Hvor mange jobbantrekk har du? J eg er redd jeg har litt få. Har et par bukser som jeg bruker i jobbsammenheng, men har 4 overdeler som jeg bytter med. Er det lite? Anonymkode: 6063b...44a
Ullvott Skrevet 11. august 2023 #2 Skrevet 11. august 2023 For meg ville to bukser og fire overdeler vært litt lite, men hvis du er tilfreds med det så er det jo ingen ting som er bedre enn at man slutter å bidra til kles-haugene her i verden, for de er jo ikke bærekraftige i det hele tatt. Jeg skiller ikke mellom jobbantrekk og privatantrekk selv, så jeg har haugevis av jobbantrekk. Minst 15 bukser, 10 skjørt og 20-30 forskjellige topper/bluser/skjorter/cardigans som kan brukes i jobbsammenheng, pluss et par-tre kjoler. (I motsetning til ca 99% av alle voksne kvinner i Norge er jeg ingen kjoleperson, men foretrekker todelte antrekk.) Nå skal det sies at vi ikke har kleskode på min arbeidsplass, men om vi hadde hatt det, ville jeg trolig ikke hatt egne jobbantrekk likevel. Jeg kler meg presentabelt, men ikke veldig formelt, noe jeg også gjør når jeg ikke er på jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #3 Skrevet 11. august 2023 Jeg har vel ca 30 jobbantrekk Anonymkode: d75c7...e05
Slitenmamma Skrevet 11. august 2023 #4 Skrevet 11. august 2023 Går i uniform på jobb. Men har vel 6 bukser, 15 hvite skjorter, 3 ullgensere, 4 ull Jakker,5 langermet svarte skjorter, 5 dressjakke og 3 kjoler. Så har egentlig nok å velge i.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #5 Skrevet 11. august 2023 Jeg har klær. De bruker jeg både hjemme og på jobb. Anonymkode: 37ab9...ed6 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #6 Skrevet 11. august 2023 Jeg har ikke spesifikke jobbantrekk. Jeg har klær jeg bruker både privat utenfor huset og på jobb. Hjemme har jeg bare joggedress. Men jeg har mye mer enn 1 bukse og 4 topper. Har mange bukser, skjørt, kjoler, topper, tskjorter, bluser og gensere. Og jeg er ikke spesielt opptatt av klær, men jeg gidder jo ikke vaske klær hver 4. dag. Men altså, du bestemmer jo dette selv og hva som er passe for deg. En tidligere kollega hadde bare 1 jobbantrekk han. Samme bukse og skjorte (tror han hadde 2-3 helt like) hver eneste dag hele året i flere år i strekk. Så plutselig byttet han "uniform" og hadde en annen bukse og en annen genser som han da gikk med i noen nye år. Lettvint da Hørt at det skal være bra å ikke måtte ta beslutning på morningen om hva man skal ha på seg, frigjør hjernen til andre viktigere beslutninger. Bare ikke gå i klærne lenge så de lukter så kan du ha så få klær du bare vil. Anonymkode: 48940...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #7 Skrevet 11. august 2023 Skiller ikke på jobb- og fritidsantrekk. Bruker jeans og t-skjorte og/eller genser både på jobb og hjemme Anonymkode: 31201...e8b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #8 Skrevet 11. august 2023 1 hour ago, Ullvott said: For meg ville to bukser og fire overdeler vært litt lite, men hvis du er tilfreds med det så er det jo ingen ting som er bedre enn at man slutter å bidra til kles-haugene her i verden, for de er jo ikke bærekraftige i det hele tatt. Jeg skiller ikke mellom jobbantrekk og privatantrekk selv, så jeg har haugevis av jobbantrekk. Minst 15 bukser, 10 skjørt og 20-30 forskjellige topper/bluser/skjorter/cardigans som kan brukes i jobbsammenheng, pluss et par-tre kjoler. (I motsetning til ca 99% av alle voksne kvinner i Norge er jeg ingen kjoleperson, men foretrekker todelte antrekk.) Nå skal det sies at vi ikke har kleskode på min arbeidsplass, men om vi hadde hatt det, ville jeg trolig ikke hatt egne jobbantrekk likevel. Jeg kler meg presentabelt, men ikke veldig formelt, noe jeg også gjør når jeg ikke er på jobb. Har flere bukser og t-skjorter som jeg liker å gå med på fritiden, men på jobb må jeg være litt mer formell dessverre. Får til en god del kombinasjoner med det jeg har og litt ulike sko og accserssories, men tenker at det kanskje synes at det ser litt likt for ofte. Anonymkode: 6063b...44a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #9 Skrevet 11. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Har flere bukser og t-skjorter som jeg liker å gå med på fritiden, men på jobb må jeg være litt mer formell dessverre. Får til en god del kombinasjoner med det jeg har og litt ulike sko og accserssories, men tenker at det kanskje synes at det ser litt likt for ofte. Anonymkode: 6063b...44a Jeg er ts. Anonymkode: 6063b...44a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #10 Skrevet 11. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har ikke spesifikke jobbantrekk. Jeg har klær jeg bruker både privat utenfor huset og på jobb. Hjemme har jeg bare joggedress. Men jeg har mye mer enn 1 bukse og 4 topper. Har mange bukser, skjørt, kjoler, topper, tskjorter, bluser og gensere. Og jeg er ikke spesielt opptatt av klær, men jeg gidder jo ikke vaske klær hver 4. dag. Men altså, du bestemmer jo dette selv og hva som er passe for deg. En tidligere kollega hadde bare 1 jobbantrekk han. Samme bukse og skjorte (tror han hadde 2-3 helt like) hver eneste dag hele året i flere år i strekk. Så plutselig byttet han "uniform" og hadde en annen bukse og en annen genser som han da gikk med i noen nye år. Lettvint da Hørt at det skal være bra å ikke måtte ta beslutning på morningen om hva man skal ha på seg, frigjør hjernen til andre viktigere beslutninger. Bare ikke gå i klærne lenge så de lukter så kan du ha så få klær du bare vil. Anonymkode: 48940...6bf Lukter ikke så vidt jeg vet Tror jeg må prøve å handle inn litt mer, men synes det er vanskelig å finne noe som sitter fint. Men det er gøy når man faktisk finner noe fint. Anonymkode: 6063b...44a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #11 Skrevet 11. august 2023 Jeg elsker kjoler, så går med det både på jobb og hjemme. På jobben bruker jeg strømper og pumps til, og diskret smykker: På fritiden går det i joggesko og uten strømpebukse og ulike tilbehør etter innfallsmetoden. Jeg har trolig 15-20 antrekk som passer på jobb. 2 bukser og 4 topper hadde vært for lite for meg. Anonymkode: cbd89...288
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #12 Skrevet 12. august 2023 Ville nok investert i et par bukser til. Jeg bruker samme klær jobb og privat, så har plenty jobbantrekk. Liker det enkelt, helst t-skjorte og jeans.. Jeg har en forholdsvis sentral rolle på jobb, selv om kleskoden er uformell. Bruker en blazer om jeg føler for å kle meg litt opp. Det viktigste er at plaggene er komfortable og skal være enkle å sette sammen. Må også være mulig å sykle med. Anonymkode: 1f3ad...e54 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #13 Skrevet 12. august 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Har flere bukser og t-skjorter som jeg liker å gå med på fritiden, men på jobb må jeg være litt mer formell dessverre. Får til en god del kombinasjoner med det jeg har og litt ulike sko og accserssories, men tenker at det kanskje synes at det ser litt likt for ofte. Anonymkode: 6063b...44a Jeg ville kanskje investert i flere overdeler. Bukser er ofte så nøytrale at det gjør lite ut av seg, men personlig synes det er fint å ikke måtte repetere samme kombinasjon av bukse og overdel innen 1 uke. Anonymkode: 4225a...910
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #14 Skrevet 12. august 2023 Litt usikker, bruker mye forskjellig, men varierer også kombinasjonen av plaggene. Så sånn sett har jeg jo mange ulike antrekk hvis de 10 ulike overdelene kan passe med de 5 buksene, og gir da 50 ulike antrekk. Så cluet er å kjøpe plagg som passer med veldig mye av det du har fra før av, da kan du få veldig mange kombinasjoner/antrekk. Anonymkode: 52646...7d9 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #15 Skrevet 12. august 2023 Jeg har ingen egne klær for jobb. Bruker det samme som hjemme. Anonymkode: b6743...f3f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #16 Skrevet 12. august 2023 4 topper? Så kollegene dine har aldri sett deg i noe annet enn de fire sammen toppene uke etter uke, måned etter måned? Ja, det synes jeg var veldig lite, skal jeg være ærlig. Du bør da ha nok overdeler og topper til å kunne ha minst to ukers skift, året rundt. Altså to ukers forskjellige topper og overdeler til vinterbruk, og to ukers til sommeren. Man bruker jo gjerne tynnere og lettere plagg på sommerstid, og kanskje strikket og tykkere eller varmere plagg om vinteren. Uansett, 4 er fryktelig lite. Jeg hadde kontorjobb før, og da hadde jeg minst 30 plagg jeg kunne bruke til overdeler på jobb. Anonymkode: 4e87a...4d4 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #17 Skrevet 12. august 2023 Jobber på kontor med dresscode, skifter med en gang jeg kommer hjem. På fritiden bruker jeg helst jeans. Jeg har vel 15 bluser og 4 bukser til jobb. Får flere bukser når (hvis) jeg får gått ned til vekten jeg bør være. I tillegg har jeg 3 kjoler jeg kan bruke. Anonymkode: 0858b...250 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #18 Skrevet 12. august 2023 Det hørtes veldig lite ut. Jeg er godt voksen og har alltid jobbet på steder med dresskode. Så jeg har sikkert over 40 topper, over 30 bukser/skjørt + en del kjoler. Har i tillegg andre klær jeg bruker på fritiden. Jeg skjønner nesten ikke hvordan du får vasket klærne innimellom når du har så lite? Da må du vel kjøre halvfulle maskiner hele tiden? Anonymkode: 963c6...040 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #19 Skrevet 13. august 2023 Jeg legger inn klærne mine i en app og lager antrekk der, og per nå har jeg 185 antrekk i work-kategorien. Jeg har ikke så voldsomt med klær, men ved å kombinere dem på ulike måter får jeg mange forskjellige antrekk. Med to bukser og fire topper får du jo minst åtte antrekk, og så kan de gjøres forskjellige med en annen jakke, sko eller annet tilbehør. Anonymkode: cf981...635 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå