Gå til innhold

Kvinner får for lite kred for å føde...for en gal verden i lever i.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo men den dama der mener jo det er kred å gå på do også da, sier mer om nivået på den som ytrer seg fremfor et helt kjønn.

• Liker 18
Skrevet

Tidens mest selvpromoterende dame?

• Liker 9
Skrevet (endret)

Selv om en graviditet og fødsel er naturlig for kvinnekroppen, slipper jo fortsatt menn billig unna. Skjønner ikke motsigelsen her? 

Endret av IDGAF
  • Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Nå har vel de fleste kvinner som føder selv valgt å sette seg i den situasjonen :vetikke:

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
Concert skrev (17 minutter siden):

En fødsel er jo helt naturlig, kvinnekroppen er laget for å føde barn.

Fra naturens side er det også lagt opp sånn at masse kvinner dør i barnefødsel. Det er ikke naturen som gjør at nesten ingen i Norge dør i fødsel, men legevitenskap og velferdssamfunn. Jeg hørte en gang et intervju med en fødselslege som sa at barnefødsler er helt på grensa av det som er anatomisk mulig. Så jeg er helt enig i at kvinner skal gjøres mer stas på for å gå gjennom dette.

Men artikkelen synes jeg ikke er spesielt bra, det er jo ikke noe revulosjonerende eller spesielt interessant i den.

Har du noen gang født, TS?

• Liker 26
  • Nyttig 16
Skrevet
Pal Fungi skrev (2 minutter siden):

Nå har vel de fleste kvinner som føder selv valgt å sette seg i den situasjonen :vetikke:

Men alle nyter jo godt av at disse kvinnene går gjennom graviditet, fødsel og barsel. Hva skulle vi gjort om ingen kvinner lenger ville lage fremtidige skattebetalere og fremtidige lærere/sykepleiere/leger/osv? 

• Liker 26
  • Nyttig 4
Gjest Tycho Urke
Skrevet

Jeg ser ikke noen grunn til at kvinner skal få kred for å føde.

Jeg kan fint gi kvinner kred for ting, men å gi dem kred for å føde kommer jeg ikke til å gjøre.

Skrevet

Helt klart at kvinner skal ha kred for å føde!! 

• Liker 22
  • Nyttig 3
Gjest Refreng
Skrevet

Fødsel er da noen jævlige greier, og mange ender opp med skader etterpå. For noen blir de permanente.

Dersom man ønsker oppfordre til at flere får barn i et samfunn, så må man nesten opphøye det til en viss grad, gjøre det mer status for å si det sånn. Gjøre det til mer en greie som er verdsatt og sett opp til i et samfunn.

Dersom man ikke bryr seg om at kvinner skal være motivert til å føde barn til neste generasjon, så kan man nok se litt ned på det og beskrive det som noe trivielt man ikke burde klage over. Man vil da måtte møte konsekvensene av at færre får barn og vi har færre norskfødte mennesker i Norge, der vi i større grad må importere arbeidskraft for å dekke behovene som vil oppstå i for eks helse i fremtiden.

Dersom kvinner skal være motivert til å gå gjennom fødsel med de potensielle skadene og ulempene det medfølger, så det bli ansett som noe som har en stor verdi for samfunnet. Det er en måte å motivere mennesker til å få barn på til tross for risikoen for senskader og andre plager.

Skrevet

For noen ynkelige, lavpannede menn som skriver her at kvinner ikke skal få kred for å føde fordi det er naturlig. Det er overhodet ingen logikk i dette, og med det synet på kvinner og livets gang så lever vel dere incel-livet og er bitre små individer. Dere har ihvertfall aldri vært med på en fødsel, som er en liv/død-situasjon. Det skjer mye dramatisk i de fleste menneskefødsler, og heldigvis har  kvinnedødeligheten gått drastisk ned ved fødsler i den vestlige verden i dag fordi kvinner respekteres mer, og fødsler tas på alvor.

Grunn litt mer over dette, dere kvinneforaktere. Du selv hadde ingen eksistens før din mor fødte deg, enten hun valgte det eller ei. For det fortjener hun respekt og KRED. 

• Liker 24
  • Nyttig 10
Skrevet

Menneskebabyer blir født uferdig, av nødvendighet fordi kvinnens bekken har en grense for stort hode kan komme seg igjennom uten å drepe moren. Og bekkenet kan ikke forandres dersom vi skal gå oppreist.

Så det er i grenseland hva en fødekvinne kan tåle. Se til mødredødeligheten i u-land og du får et pekepinn hva stor av en prestasjon en fødsel faktisk er.

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet

Når mange menn vil ha applaus for å ta ut av oppvaskmaskinen eller applaus for å være “barnevakt” for egne barn-ja da synes jeg kvinner kan få kred for risikoen de tar ved å føde🙌🏻🙌🏻Men forskningen går fremover, tipper det kan bli muligheter for menn å føde, i fremtiden. Det er bare å glede seg😄

• Liker 23
  • Nyttig 10
Skrevet

Altså, kred for en selvpåført kroppslig funksjon? Da skal jeg pinadø ha kred for å spise laktose sånn at jeg får diare.

• Liker 4
Skrevet
Imsdalen skrev (5 minutter siden):

Altså, kred for en selvpåført kroppslig funksjon? Da skal jeg pinadø ha kred for å spise laktose sånn at jeg får diare.

Skaper din laktose diaré flere barn kanskje? Nei, trodde ikke det. Isåfall kalles de skit unger

• Liker 16
Gjest Tycho Urke
Skrevet (endret)
Krinoline skrev (2 timer siden):

For noen ynkelige, lavpannede menn som skriver her at kvinner ikke skal få kred for å føde fordi det er naturlig. Det er overhodet ingen logikk i dette, og med det synet på kvinner og livets gang så lever vel dere incel-livet og er bitre små individer. Dere har ihvertfall aldri vært med på en fødsel, som er en liv/død-situasjon. Det skjer mye dramatisk i de fleste menneskefødsler, og heldigvis har  kvinnedødeligheten gått drastisk ned ved fødsler i den vestlige verden i dag fordi kvinner respekteres mer, og fødsler tas på alvor.

Grunn litt mer over dette, dere kvinneforaktere. Du selv hadde ingen eksistens før din mor fødte deg, enten hun valgte det eller ei. For det fortjener hun respekt og KRED. 

For et idiotisk innlegg.

Men det er jo slik noen kvinner er, om man ikke hyller alt kvinner gjør så hater man kvinner.

Ikke en gang noen vits å ta alvorlig.

Og det at du ignorerer at det også er kvinner, som sier at kvinner ikke skal hylles for å føde, sier jo sitt at du er veldig selektiv til hva du leser.

Endret av Tycho Urke
Skrevet

Kvinner føder ikke for å gagne samfunnet eller andre, men utelukkende for å ivareta sine egne interesser. Selvfølgelig skal de ikke ha kred for det.

• Liker 2
Skrevet
Nymerïa skrev (13 timer siden):

Fra naturens side er det også lagt opp sånn at masse kvinner dør i barnefødsel. Det er ikke naturen som gjør at nesten ingen i Norge dør i fødsel, men legevitenskap og velferdssamfunn. Jeg hørte en gang et intervju med en fødselslege som sa at barnefødsler er helt på grensa av det som er anatomisk mulig. Så jeg er helt enig i at kvinner skal gjøres mer stas på for å gå gjennom dette.

Men artikkelen synes jeg ikke er spesielt bra, det er jo ikke noe revulosjonerende eller spesielt interessant i den.

Har du noen gang født, TS?

Stemmer det. Ikke uten grunn at mange kvinner kommer fra fødsel med varige skader.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Pantoten skrev (3 minutter siden):

Stemmer det. Ikke uten grunn at mange kvinner kommer fra fødsel med varige skader.

Kvinnekroppen er jo laget for å føde da, så vi kan ikke motstride det. Barn vil jo ha forskjellige størrelser når de skal fødes, hvor mye man revner opp vaginalt vil jo være variabelt.

• Liker 2
Skrevet

Dersom fødsel er så naturlig - hvorfor kreves det helsepersonell tilstede? Hvorfor gikk mødredødeligheten drastisk ned når legevitenskapen ble bedre? 

Foreslår at enkelte leser seg opp på risikoer ved svangerskap og fødsel. 
Selvsagt bør kvinner få kred for å føde. Om man fortsetter i dette sporet, vil det være null motivasjon for å føde barn..hva skjer med landet da?

• Liker 18
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...