Gå til innhold

Hvorfor berger ikke folk verdiene sine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser på nyhetene fra flomområdene. Bildene fra en campingplass viser et titalls campingvogner som ligger og dupper i vannet. Hvorfor i alle dager har ikke folk hentet disse og satt de på en plass som garantert ikke blir rammet? Det er jo ikke slik at flommen kom på sekundet? Om man har store verdier i nærheten av en elv e.l og flommen er varslet i dagesvis, burde man jo ikke fått en dritt tilbake på forsikringen når man med viten og vilje har latt disse verdiene blitt stående. 

Anonymkode: 8c9a0...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser på nyhetene fra flomområdene. Bildene fra en campingplass viser et titalls campingvogner som ligger og dupper i vannet. Hvorfor i alle dager har ikke folk hentet disse og satt de på en plass som garantert ikke blir rammet? Det er jo ikke slik at flommen kom på sekundet? Om man har store verdier i nærheten av en elv e.l og flommen er varslet i dagesvis, burde man jo ikke fått en dritt tilbake på forsikringen når man med viten og vilje har latt disse verdiene blitt stående. 

Den dagen du selv blir flomrammet kan du åpne munnen.

Anonymkode: 211bf...fe2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de har forsikring på tingene sine og trenger derfor ikke beskymre seg.

Anonymkode: 4f6b6...535

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk ikke får tømt jorder for rundballer, campingplasser for vogner og spikertelt skjønner jeg.
Samme med at ikke alle får tøm kjellere og førsteetasjer. Det jeg ikke skjønner er hvorfor folk i røde områder som bor og oppholder seg nær elver og innsjøer heller ikke har fått pakka klar en bag med de mest nødvendige medisinene og et klesskift eller to. Det krever ikke en enorm innsats og de har hatt opp til flere dager på seg. 

Anonymkode: 3cc50...235

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

At folk ikke får tømt jorder for rundballer, campingplasser for vogner og spikertelt skjønner jeg.
Samme med at ikke alle får tøm kjellere og førsteetasjer. Det jeg ikke skjønner er hvorfor folk i røde områder som bor og oppholder seg nær elver og innsjøer heller ikke har fått pakka klar en bag med de mest nødvendige medisinene og et klesskift eller to. Det krever ikke en enorm innsats og de har hatt opp til flere dager på seg. 

Er det noen som ikke har det, da? Syns jeg ser bilder av folk som laster opp møbler og verdisaker i biler i alle avisene.

Anonymkode: 5e2c3...09a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det noen som ikke har det, da? Syns jeg ser bilder av folk som laster opp møbler og verdisaker i biler i alle avisene.

Jeg så nettop en fra Hønefoss på dagsrevyen som måtte evakuere uten å rekke å pakke noe.

Flere andre har også vert i media siste dagene å fortalt om at de bare har det de går og står i, ikke rakk summe seg å pakke nødvendige medisiner osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg så nettop en fra Hønefoss på dagsrevyen som måtte evakuere uten å rekke å pakke noe.

Flere andre har også vert i media siste dagene å fortalt om at de bare har det de går og står i, ikke rakk summe seg å pakke nødvendige medisiner osv.

Det er jo like overraskende som julekvelden på kjerringa.

Anonymkode: 4f6b6...535

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Heldigvis er det jo ikke opp til deg og mene om dem har krav på forsikringspenger eller ikke. Du har heller ikke hele bilde av hva som skjer, hva dem blir rådet/frarådet fra. Det at dem kommer og henter all materialistiske ting, kan gjøre at annet viktig arbeid i forkant kan forhindre annent sikring av ting må vike. Dem kan stå i hinder for annet viktig arbeid også. Det kan ta mye tid og ressuser og pakke ned og få fraktet bort alt. Man kan sette seg selv om andre i fare også, det er da bedre at en campingvogn, en at feks at hus og andre ting blir sikkret. 100 campingvogner som plutselig på evakuere kan lage farlige situasjoner 

Anonymkode: ca153...ce9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er nok adskillig flere som pakker, men du vet, mange tror at dette er hauset opp av media og at det egentlig ikke er noe problem. Da forbereder man seg ikke heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Veldig forståelig med de som blir hasteevakuert i Hønefoss o.l. Men enig i at det er spesielt at de med campingvogner i Glomma hvor det er meldt flomfare på forhånd ikke henter vogna si. Da kan man jo lure på om de er drittlei campinglivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (27 minutter siden):

Veldig forståelig med de som blir hasteevakuert i Hønefoss o.l. Men enig i at det er spesielt at de med campingvogner i Glomma hvor det er meldt flomfare på forhånd ikke henter vogna si. Da kan man jo lure på om de er drittlei campinglivet. 

Nå er det vanskeleg å flytte hus før ein plutseleg står med vann til knærne. Tilsvarende flommer har det vert  før, og mange som er kjent med hvor høy vannstanden var også da. Desv. har vi etterhvert fått en hel genrasjon som ikkje lenger er så veldi  lydhøre overfor folk som har levd en stund, og noe som kommer klart til utrykk igjennom kommentarfeltet på KG.

Anonymkode: 09ae0...5b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om mange tror at alle visste hvor dette ville ramme, hvilke demninger som plutselig ikke var trygge, og akkurat hvor høyt vannet skulle gå... 

Om folk hadde visst at det er et område der vannet vil stå veldig høyt innimellom så ville de jo aldri kjøpt hus eller satt campingvogna si der i utgangspunktet. 

Men det er jo typisk KG å vite alt, etter at noe har skjedd, og så påstå at de ville gjort alt helt riktig. 

Anonymkode: 4dd60...184

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du undervurderer hvor lav intelligens en vanlig person har.

Anonymkode: e7118...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...