AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #1 Skrevet 11. august 2023 Hva hadde dere forventet av bidrag fra svigermor/bestemor når hun er på besøk i nesten to uker? Er det vanlig at de finner på litt selv, eller at de er tett oppi oss (voksne) hele tiden fra tidlig til sent? Noen med erfaring? Anonymkode: 1af9e...08f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #2 Skrevet 11. august 2023 Kommer an på.. Kjører hun bil, bor dere sentralt, har hun andre hun kan besøke, jobber dere osv.. ? Anonymkode: aa2dc...648 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #3 Skrevet 11. august 2023 Og hadde ikke hatt store forventninger, men min svigermor hadde ryddet og hjulpet til med det hun kunne, siden hun er sånn. Anonymkode: aa2dc...648 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #4 Skrevet 11. august 2023 Her er det nok store forskjeller, mine svigerforeldre er ganske intense og de kunne aldri vært hos oss i 2 uker. De forstår ikke at vi har lange dager på jobb og er slitne, så det er dessverre litt kræsj. Men et optimalt besøk er vel å avklare litt på forhånd. Jeg ville tenkt at det er hyggelig å spise middag sammen de fleste dager og gjøre noen utflukter i helgen, men jeg hadde også gått og trent og gjort husarbeid. I tillegg tenker jeg mannen må ta ansvar her, det er hans mor. Jeg ville IKKE satt min svigermor i arbeid, men hun kan jo fort finne på å vaske badet eler noe hvis man ikke avklarer sånt. Personlig syns jeg det var slitsomt at svigermor begynte å vaske hos oss en gang jeg ikke var der, det er vårt hjem og føltes invaderende. Anonymkode: ad129...800 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #5 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kommer an på.. Kjører hun bil, bor dere sentralt, har hun andre hun kan besøke, jobber dere osv.. ? Anonymkode: aa2dc...648 Vi bor sentralt, Oslo. Anonymkode: 1af9e...08f
Arkana Skrevet 11. august 2023 #6 Skrevet 11. august 2023 Jeg tenker at det er normalt at de underholder seg selv i alle fall, men at man ikke kan forvente at de drar særlig mye ut av huset og finner på ting, de kjenner vel neppe noen der dere bor siden det er så langt unna at de bor hos dere i to uker. Jeg ville ikke forventet at de hjalp til med å vaske hus og sånt, men normal hjelp som å dekke av/på bord, hjelpe til med matlaging og oppvask og sånne hverdagslige ting. Det er jo ingen som vasker eller ordner hos andre for å være invaderende, de gjør det jo for å være hyggelige og hjelpsomme. Tror flere hadde hatt et bedre forhold til (sviger)familien om de var litt rausere og tok ting i beste mening i stedet for verste. Og så kan man også tenke litt på om man ville reagert like mye om det var ens egen mor. De fleste tåler mer fra sin egen familie enn svigerfamilien og den tankegangen kan man godt endre på syns jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #7 Skrevet 11. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva hadde dere forventet av bidrag fra svigermor/bestemor når hun er på besøk i nesten to uker? Er det vanlig at de finner på litt selv, eller at de er tett oppi oss (voksne) hele tiden fra tidlig til sent? Noen med erfaring? Anonymkode: 1af9e...08f Min erfaring, LOL, er at svigermor gjør hva faen i helvete hun enn vil, og at min mening (svigerdatter) er komplett likegyldig. Anonymkode: aa3ff...aa5 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #8 Skrevet 11. august 2023 De pleier å finne på ting selv på dagtid. Hvis barna har fri kan de finne på noe sammen, alle eller noen. De går en del på museer og utstillinger. Vi gjør gjerne noe sammen på ettermiddag/kveld eller helg, men jeg kutter ikke ut venner eller trening når de er her mer enn et par dager. De kjøper gjerne inn noe god mat, vin eller snacks. De hjelper også til hvis det er noe vi skal gjøre, male en vegg, vaske vinduer osv. De setter ikke i gang med noe selv, som andre ville jeg følt det invaderende. Svigerforeldre avtaler med mannen min om det er noe de skal gjøre, mine foreldre med meg. Anonymkode: 5ad09...fe3 2
Miaiai Skrevet 11. august 2023 #9 Skrevet 11. august 2023 Hadde svigermor bodd såpass unna at jeg ikke kunne henge med henne så ofte hadde jeg nok hengt ganske mye den tiden hun var her, men vi er alle forskjellig og svigermødrene også. Noen kan jo bli veldig intense og blande seg i mer en dem trenger. Og så har du dem som er godt og henge rundt og gir en energi. Og hjelper litt til og er en ressurs. Men kan trekke seg litt bort om man trenger litt pusterom. Og så kan vel mannen også underholde litt. Nå vet jeg ikke om din svigermor har noen hun kjenner utenom dere der dere bor.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #10 Skrevet 11. august 2023 Folk er veldig forskjellige, og ønsker ulike ting. Forventningsavklaring i forkant er lurt, og kan redusere spenninger. Kan hende hun blir glad for å høre at det er greit å ta seg en tur på egenhånd, for eksempel, og dermed føler frihet til å gjøre det, ikke bare være med dere hele tiden. To uker kan bli ganske intenst om man føler man må underholde en gjest, og heller ikke får noen bidrag i hjemmet - men også om hun begynner å rydde i skap og skuffer og den slags. Anonymkode: 257b0...6bf 1
Perle Skrevet 11. august 2023 #11 Skrevet 11. august 2023 Nei, men mannen din er en idiot. Hans mor, hans ansvar.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #12 Skrevet 11. august 2023 13 minutter siden, Perle said: Nei, men mannen din er en idiot. Hans mor, hans ansvar. Hvordan er mannen en idiot? Svigermor har, så vidt jeg forstår, ikke en gang faktisk kommet på besøk. Anonymkode: 257b0...6bf
Sol79 Skrevet 12. august 2023 #13 Skrevet 12. august 2023 Jeg skulle ønske svigers tok med seg ungene på noe en gang i blant når de er på besøk, men det gjør de aldri. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #14 Skrevet 13. august 2023 Jeg foretrekker å drifte huset selv. Mannen og jeg har delt oppgaver mellom oss, og jeg liker ikke at andre blander seg i mine, da jeg vet hvordan jeg vil ha det. Det gjelder særlig på kjøkkenet. Jeg hadde forventet at de var selvgående, at de gikk en tur eller fant på noe utenfor huset nå og da, at de selv kan ta en skive, eller hente seg en kopp kaffe. Med barn hadde jeg også foretrukket at de var en nærmest likestilt omsorgsperson disse dagene, som kunne ta med barn på lekeplass, passe alene hjemme, ta litt stell og vask. Det gjelder vel først og fremst båndet mellom dem, da jeg antar det er lenge mellom hver gang de sees. Men først og fremst ville jeg forventet at hun ikke la seg opp i hvordan jeg gjør ting. Anonymkode: 182a3...6a7 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #15 Skrevet 13. august 2023 Min mamma vil tilbringe all tid sammen, hun hjelper oss dog U huset med vasking Anonymkode: c21f4...6fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå