Gå til innhold

Noen som har vært på "Bronseplassen", Høvåg, nær Kristiansand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser veldig artig ut med omvisning, fortellinger fra vikingetiden og på sommeren er det treff med salgstelt, leker fra den gang og til og med et blot. (Ved blotene ble gjenstander, dyr eller mat og drikke ofret til guder og makter for å styrke dem og bidra til å opprettholde balansen i verden.) Det blir for langt å dra for meg alene, men kanskje noen av dere har vært der og kan fortelle litt om stedet, folkene som driver det og hele opplegget, så vet jeg hva det går ut på? 

Anonymkode: 66f27...5dd

Videoannonse
Annonse
Gjest Tycho Urke
Skrevet (endret)

Var der i 1995 på skoletur.

Eneste jeg husker er at, vi lagde brød som de gjorde i bronsealderen og at det var fint der.

Tror egentlig bronseplassen hovedsakelig er beregnet som et sted for skoler og dra på skoleturer.  Det er ikke som jernaldergården i Stavanger som alle kan besøke.

Endret av Tycho Urke
Skrevet
Tycho Urke skrev (14 minutter siden):

Tror egentlig bronseplassen hovedsakelig er beregnet som et sted for skoler og dra på skoleturer.  Det er ikke som jernaldergården i Stavanger som alle kan besøke.

Tror det er en uke på sommeren hvor det er treff med mange likesinnede fra alle steder. Det andre stedet har jeg aldri hørt om. 

Anonymkode: 66f27...5dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...