AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #1 Skrevet 11. august 2023 Jeg skal snart avlive hunden min pga sykdom… er så trist😭😭😔 men ang avliving fortalte dyrlegen at hunden måtte faste i 20 timer før avliving, men kunne få vann intill 2 timer før timen.. er det virkelig sånn? Anonymkode: 4913f...faa 2
Ulven Skrevet 11. august 2023 #2 Skrevet 11. august 2023 Nei det har jeg aldri hørt om. Jeg har avlivet fire hunder, og det har skjedd uten fasting. Det hadde forøvrig vært helt uaktuelt å sulte hundene mine i nesten et helt døgn som det siste jeg gjorde for dem. 13 5 1
Pippi Lotta Skrevet 11. august 2023 #3 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skal snart avlive hunden min pga sykdom… er så trist😭😭😔 men ang avliving fortalte dyrlegen at hunden måtte faste i 20 timer før avliving, men kunne få vann intill 2 timer før timen.. er det virkelig sånn? Anonymkode: 4913f...faa Så merkelig! Det har jeg aldri hørt om før, var jeg deg ville jeg kontaktet en annen veterinær eller spurt den første om du har forstår riktig. Mine hunder har alltid fått ekstra god mat den siste dag. Uanset så trist TS ❤️ men du gjør det rette, det er ikke bra å la de lide mer når de blir for syke. 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #4 Skrevet 11. august 2023 Har nærmest hørt omvendt, ekstra kos og mat, godbiter og det som er. Anonymkode: 43e7b...98c 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #5 Skrevet 11. august 2023 Dette stemmer ikke, har aldri blitt bedt om det… Du må spørre på nytt. Eneste grunn jeg kan tenke meg til det, er jo forså evt minke avføring? De fleste ønsker vel tvert om, å gi hunden det beste den vet å spise på slutten.. Trist med hunden din TS, men det er det forsvarlige å gjøre, så ikke den går og lider ❤️ Anonymkode: 1301a...207 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #6 Skrevet 11. august 2023 Det kan hende det har noe med avføring å gjøre. Vi har et eget rom for avliving der hvor jeg jobber. Det er et ganske "stille rom" utstyrt med både lys å tenne, godbiter, klinex. Men muskulaturen slutter jo å fungere så i det sekundet dyret dør kan det også oppstå mye gris. Dette er det en del hundeeiere som ikke er forbredt på og som kan bidra til en mindre verdig død og gi en ennda mindre grei opplevelse. Det har hendt ved flere anledninger at dyrepleiere som skal ta seg av dyret etter død og f.eks pakke dyret for kremasjon må pakke dyret med ganske mye avføring i pelsen. Lite hyggelig for både dyreeiere og dyrepleiere. Om dette er tilfelle hos deg og det denne vætrinæreren vet jeg ikke men bare en tanke. Har tatt livet av en hund vi hadde og den fikk masse god mat den siste helgen, godbiter og ellers alt den likte. Tror dette er mer normalt. Men ville hørt med dyrlegen en ekstra gang og gjerne fått en begrunnelse. Trist med hunden din ❤️ Anonymkode: d8e85...1f3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #7 Skrevet 11. august 2023 Tror du skal finne en annen dyrlege... Har blitt noen avlivninger her opp gjennom årene, og det har aldri vært tilfelle. Derimot har vi tatt anledningen til å gi dem ekstra god mat Anonymkode: 63712...66b 2 1
Blondiemamma Skrevet 11. august 2023 #8 Skrevet 11. august 2023 Det har jeg ikke hørt om. Vår hund fastet ikke før den ble avlivet. Masse gode tanker til deg, det er så utrolig trist å måtte avlive sin beste venn 😭 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #9 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg skal snart avlive hunden min pga sykdom… er så trist😭😭😔 men ang avliving fortalte dyrlegen at hunden måtte faste i 20 timer før avliving, men kunne få vann intill 2 timer før timen.. er det virkelig sånn? Anonymkode: 4913f...faa Nei dette har jeg aldri hørt om. Har avlivet egen hund et par ganger, men har også avlivet mange andres hunder ila et par års tid hvor jeg jobbet på dyreklinikk. Klarer ikke se noen grunn til at de må faste før en avlivning Anonymkode: 6c13b...468 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #10 Skrevet 11. august 2023 På grunn av oppkast tenker jeg. Noen hunder blir kvalme og kaster opp. Avføring tror jeg ikke er grunnen, når man tar koloskopi på hund skal den faste lengere enn 20 timer for å tømme seg helt. Anonymkode: dac03...4c1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #11 Skrevet 11. august 2023 Ulven skrev (1 time siden): Nei det har jeg aldri hørt om. Jeg har avlivet fire hunder, og det har skjedd uten fasting. Det hadde forøvrig vært helt uaktuelt å sulte hundene mine i nesten et helt døgn som det siste jeg gjorde for dem. Akuratt det jeg å tenker.. Anonymkode: 4913f...faa 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #12 Skrevet 11. august 2023 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Så merkelig! Det har jeg aldri hørt om før, var jeg deg ville jeg kontaktet en annen veterinær eller spurt den første om du har forstår riktig. Mine hunder har alltid fått ekstra god mat den siste dag. Uanset så trist TS ❤️ men du gjør det rette, det er ikke bra å la de lide mer når de blir for syke. Enig med deg, tusen takk..🩷 ts Anonymkode: 4913f...faa 1
Merlin Skrevet 11. august 2023 #14 Skrevet 11. august 2023 (endret) Det viktigste er at du er sammen med hunden til den har sovnet av bedøvelsessprøyta, den må vite at du er der ! Dette har jeg gjort tre ganger og det er helt forferdelig. Ikke glem at mellom første halo til det siste farvel har vært mye glede. Endret 11. august 2023 av Merlin 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #15 Skrevet 11. august 2023 Visste ikke at det ble avlivning før jeg kom til vet. Så nei. Men uansett er det ikke noe problem for en hund å faste i et døgn. Anonymkode: 49ce4...b60
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #16 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Visste ikke at det ble avlivning før jeg kom til vet. Så nei. Men uansett er det ikke noe problem for en hund å faste i et døgn. Anonymkode: 49ce4...b60 Problem er det jo når det ikke er noen grunn til det som handler om hundens velvære. Den skal ikke gå sulten det siste døgnet av livet for å skåne eier og evt dyrepleier fra litt avføring. Anonymkode: 43bd4...c72 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #17 Skrevet 11. august 2023 Merlin skrev (4 timer siden): Det viktigste er at du er sammen med hunden til den har sovnet av bedøvelsessprøyta, den må vite at du er der ! Dette har jeg gjort tre ganger og det er helt forferdelig. Ikke glem at mellom første halo til det siste farvel har vært mye glede. Selfølgelig skal jeg være der❤️ Anonymkode: 4913f...faa
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #18 Skrevet 11. august 2023 Det rådet om faste ville jeg gitt blanke blaffen i! Avlivet min lille hundeprins for snart ett år siden pga sykdom og de siste par dagene gjorde vi alt han likte best. Vi var på lang tur i skogen, han fikk møte broren sin, løpe fritt sammen med han, og vi spiste pannekaker sammen for det var det beste han visste! Klart han skulle få ❤️ Trist å høre at dere må igjennom det samme. Det er vondt, men avlivning gir i hvertfall muligheten for et verdig farvel. Jeg felte noen tårer i pelsen hans, holdt han og ga godteri mens jeg fortalte han hvor høyt elsket han er. Det er godt å tenke på! Lykke til ts! ❤️ Anonymkode: e7c8f...1b3 1
MyMichelle Skrevet 11. august 2023 #19 Skrevet 11. august 2023 Nei, det var rart. På dyreklinikken jeg bruker, sier de man skal gi hunden mye kos og godbiter siste dag og kveld. Det samme fikk en venninne av meg høre. Hunden hennes kastet opp litt leverpostei da den bli bedøvd, men veterinæren sa det var helt greit. Det var ved en annen klinikk. Jeg anbefaler at du ikke lar hunden sulte siste dagen. Av de 7 hundene jeg har fulgt med og sagt adjø til, ikke alle mine, hadde ingen fastet, og bare den ene kastet opp.
Fru Uperfekt Skrevet 11. august 2023 #20 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skal snart avlive hunden min pga sykdom… er så trist😭😭😔 men ang avliving fortalte dyrlegen at hunden måtte faste i 20 timer før avliving, men kunne få vann intill 2 timer før timen.. er det virkelig sånn? Anonymkode: 4913f...faa Første gang jeg har hørt om. Mine har fått alt de har hatt lyst til og hatt en kose periode ca 3 dager + avlivingsdag hvor de får bade masse og spise masse (labradorer)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå