AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #1 Del Skrevet 11. august 2023 Det har åpnet en ny, bra sushirestaurant i byen, og alle sier jo at gravide ikke skal spise sushi, men overalt på nettet står det noe annet. Jeg lurer på hva som er rett? Jeg ELSKER sushi. Skikkelig kjipt å ikke kunne spise det. https://www.google.com/amp/s/www.jordmorklinikken.no/blogg/kan-jeg-spise-sushi%3fhs_amp=true Anonymkode: e9f32...efb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #2 Del Skrevet 11. august 2023 Følg anbefalingene fra FHI. Der står det at gravide kan spise sushi, men bør unngå sushi laget av visse typer fisk. All annen type sushi kan du spise med god samvittighet. Anonymkode: 5c170...036 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #3 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det har åpnet en ny, bra sushirestaurant i byen, og alle sier jo at gravide ikke skal spise sushi, men overalt på nettet står det noe annet. Jeg lurer på hva som er rett? Jeg ELSKER sushi. Skikkelig kjipt å ikke kunne spise det. https://www.google.com/amp/s/www.jordmorklinikken.no/blogg/kan-jeg-spise-sushi%3fhs_amp=true Anonymkode: e9f32...efb Ingen sier at gravide ikke skal spise sushi. Prøv å lese helsemyndighetenes råd stedet for tilfeldige kilder Anonymkode: 0b139...b83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #4 Del Skrevet 11. august 2023 Spis sushi du♥️ Det eneste du ikke skal spise er kveitebitene pga miljøgiftene Anonymkode: 5ebd2...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #5 Del Skrevet 11. august 2023 Ja, fersk sushi går fint. Pass på visse fisketyper som tunfisk og hai. Kos deg med sushi! Anonymkode: 2b6cd...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #6 Del Skrevet 11. august 2023 Etter å ha jobbet med innvollsparasitter fra fisk, spiser jeg aldri rå fisk. Og ihvertfall ikke som gravid! Anonymkode: c2d8a...b83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #7 Del Skrevet 11. august 2023 «Alle» de som sier at man ikke kan spise sushi vet jo ikke hva de snakker om. Det er visse typer fisk man bør holde seg unna. Bare spis sushi du, det var min store fantastiske kjærlighet når jeg gikk gravid 😅 Anonymkode: 302e9...671 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #8 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Etter å ha jobbet med innvollsparasitter fra fisk, spiser jeg aldri rå fisk. Og ihvertfall ikke som gravid! Anonymkode: c2d8a...b83 Så du mener at store deler av norges befolkning har innvollsparasitter? Jah Anonymkode: 302e9...671 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #9 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du mener at store deler av norges befolkning har innvollsparasitter? Jah Anonymkode: 302e9...671 For det var jo det hun skrev? Lær deg å lese! Anonymkode: db5b9...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #10 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): For det var jo det hun skrev? Lær deg å lese! Anonymkode: db5b9...f39 Er det ikke slitsomt å være sur og frekk mot andre? Anonymkode: e5bb6...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #11 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): For det var jo det hun skrev? Lær deg å lese! Anonymkode: db5b9...f39 Innvollsparasitter har en tendens til å bosette seg i nye verter, såeh Anonymkode: 302e9...671 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #12 Del Skrevet 11. august 2023 Jeg spiste bare tempura sushi som gravid altså varmebehandlet Anonymkode: 53667...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #13 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Etter å ha jobbet med innvollsparasitter fra fisk, spiser jeg aldri rå fisk. Og ihvertfall ikke som gravid! Anonymkode: c2d8a...b83 Det er ganske strenge regler på behandling og type fisk i Norge når det kommer til sushi. Jeg har selv hatt en jobb der jeg renset fisk, spesielt mye lyr som er bunnfisk. (bunnfisk har mye mer parasitter enn de som tilbringer tiden nærmere overflaten, feks sei og makrell). Og fisk som ble undersøkt fra vann der det er mye fugl. De fiskene hadde MYE parasitter. Og annen type fisk så er parasitter så å si fraværende. Norsk oppdrettslaks er en av dem. Hvor fisken er ifra har mye å si, og behandlingen av den. Oppdrettslaksen i Norge skal være trygg. Anonymkode: 289e1...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #14 Del Skrevet 11. august 2023 Du kan spise sushi 🥰 bare unngå kveite og tunfisk. Anonymkode: 4eddf...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #15 Del Skrevet 11. august 2023 Jeg blir så matt av at folk ikke bare kan forholde deg til det som står på Helse Norge. JA gravide kan spise sushi forutenom noen fisketyper. Anonymkode: 29d52...861 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #16 Del Skrevet 11. august 2023 Jeg har spist masse sushi, så lenge det er en ordentlig plass og det er ferskt skal det vel ikke være noe problem. Har bare unngått de fisketypene man ikke skal spise, men uansett så liker jeg best laks og scampi så ikke vært noe problem. Anonymkode: 09399...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #17 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har åpnet en ny, bra sushirestaurant i byen, og alle sier jo at gravide ikke skal spise sushi, men overalt på nettet står det noe annet. Jeg lurer på hva som er rett? Jeg ELSKER sushi. Skikkelig kjipt å ikke kunne spise det. https://www.google.com/amp/s/www.jordmorklinikken.no/blogg/kan-jeg-spise-sushi%3fhs_amp=true Anonymkode: e9f32...efb Du kan spise sushi men unngå kveite som er større enn et eller annet og noe med en muskel fra kamskjell og noe med krabbe. Jo og tunfisk. (Husker ikke helt 🤣) Så har bare unngått disse tingene. Elsker fritert scampi så spiser den! Og laks kan du spise. Anonymkode: 73490...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #18 Del Skrevet 11. august 2023 "Alle" sier ikke at man ikke skal spise sushi, nei. Det kan du helt fint spise, forhold deg til Helsedirektoratet og ikke idioter. Anonymkode: 4177d...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #19 Del Skrevet 11. august 2023 Spiser ofte sushi og er gravid. Spiser kun vegansk sushi da Anonymkode: 0ab6e...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockyRose Skrevet 11. august 2023 #20 Del Skrevet 11. august 2023 "Alle" kjem til å ha meininger om det meste både no når du er gravid og når du har fått baby, som er både utdatert og feil. Følg myndighetane sine anbefalingar, og et sushi med god samvittighet du! 🥳 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå