Anonym-85 Skrevet 11. august 2023 #1 Skrevet 11. august 2023 Jeg har ei lita ei på straks 10 mnd. Hun klarer å ta smokken selv i våken tilstand men i senga nekter hun plent å finne smokken selv. Hun sovner med smokk i munnen men kan våkne 4-10 gangee iløpet av natta kun for smokk. Og hun har mange smokker rundt seg i senga. Hvordan venne henne til å finne smokk selv istedenfor at jeg må opp å gi den til henne flere ganger? Er utrolig slitsomt da jeg ikke får nok søvn. Så fort jeg sovner så er det pån igjen.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #2 Skrevet 11. august 2023 Aldri gi den til henne rett i munnen. Legg den i hånda hennes så hun putter den inn selv. Det hjelper etterhvert. Anonymkode: f45ff...dd5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #3 Skrevet 11. august 2023 Ville avvent henne smokken med en gang (jeg snakker av erfaring, har en toåring som er helt avhengig nå og nå det er et mareritt å slutte). Man bør slutte med smokk innen barnet blir 9 måneder, for det er da de blir emosjonelt tilknyttet. Nå er din 10 mnd. men det et kanskje ikke for sent hvis ikke kommer nettene til å bli sånn som de er nå, barnet våkner når smokken faller ut og dere får ikke sove i fred på leeeenge (toåringen vår finner fortsatt ikke smokken selv når den faller ut om natten🫠) Anonymkode: 46a6f...c75
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #4 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ville avvent henne smokken med en gang (jeg snakker av erfaring, har en toåring som er helt avhengig nå og nå det er et mareritt å slutte). Man bør slutte med smokk innen barnet blir 9 måneder, for det er da de blir emosjonelt tilknyttet. Nå er din 10 mnd. men det et kanskje ikke for sent hvis ikke kommer nettene til å bli sånn som de er nå, barnet våkner når smokken faller ut og dere får ikke sove i fred på leeeenge (toåringen vår finner fortsatt ikke smokken selv når den faller ut om natten🫠) Anonymkode: 46a6f...c75 Dette var da voldsomt? Slutte med smokk før 9 mnd. Da kan du like så godt droppe det helt fra start. Har 3 barn og alle sluttet med smokk rundt 2-3 års alderen. Sååå innmari vanskelig er det faktisk ikke å avvenne unger. De vender seg rimelig kjapt til å ikke ha smokk. Anonymkode: 314c6...30a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #5 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette var da voldsomt? Slutte med smokk før 9 mnd. Da kan du like så godt droppe det helt fra start. Har 3 barn og alle sluttet med smokk rundt 2-3 års alderen. Sååå innmari vanskelig er det faktisk ikke å avvenne unger. De vender seg rimelig kjapt til å ikke ha smokk. Anonymkode: 314c6...30a Smokken er jo super å ha det første halvåret! Sugebehovet er stort mens barna er nyfødte, så om det hjelper på søvnen - hvorfor ikke? Supert at smokkeslutt har vært lett for deg, men realiteten er at mange sliter med det. Så hvis man kan droppe smokken før barnet blir tillnyttet til den er det det beste Anonymkode: 46a6f...c75
Newgirll Skrevet 11. august 2023 #7 Skrevet 11. august 2023 Har du testet ut de smokkene som lyser i mørket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå