Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du symptomer hele veien, eller dabbet de av? Hvordan var HCG-blodprøvene dine? Hadde de normal stigning, eller gikk det sakte? :) 

Anonymkode: fb3a4...92d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde normal hcg-stigning, men det var tidlig (uke 5-6) og før fosteret sluttet å utvikle seg. Kvalmen avtok og jeg kommenterte flere ganger at jeg var mindre kvalm enn med første baby. Trodde jeg bare var heldig🙄

Anonymkode: fc0cc...991

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde normal hcg-stigning, men det var tidlig (uke 5-6) og før fosteret sluttet å utvikle seg. Kvalmen avtok og jeg kommenterte flere ganger at jeg var mindre kvalm enn med første baby. Trodde jeg bare var heldig🙄

Ble du bare mindre kvalm?😊 Hadde du ømme pupper? Evt om de ble mindre ømme?

TS

Skrevet

Flere?

Skrevet

Jeg var veldig kvalm, hadde ømme pupper, var oppblåst og utslitt. Rundt uke 6-7 begynte symptomene å avta, og jeg fikk en merkelig følelse av at noe ikke stemte. På UL hadde utviklinga stoppet opp i uke 5-6 og jeg ble sendt hjem for å vente på blødning. Den kom ikke, og jeg fikk medisiner på sykehuset etter en uke. Innen jeg tok medisinene var puppene nesten tilbake til normalen, jeg var ikke kvalm, men litt oppblåst og trøtt fremdeles. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hadde du symptomer hele veien, eller dabbet de av? Hvordan var HCG-blodprøvene dine? Hadde de normal stigning, eller gikk det sakte? :) 

Følte egentlig at symptomene ble svakere. Målte ikke HCG. Begynte å fossblø i uke 12, men fosteret hadde dødd i uke 8 - 9.

Anonymkode: 0e90b...c1f

Skrevet

Alt var normalt. Hadde symptomer hele veien og ingen smerter eller blødninger. Jeg vet ikke om hcg økte som vanlig, men jeg tror det gjorde det

Anonymkode: ddc93...fe1

Skrevet

Hadde en dårlig følelse helt fra positiv test egentlig. Syntes den ble positiv veldig sent. Hadde ingen symptomer, men har også hatt svake symptomer på alle barna også. HCG fortsatte å stige, men stigningen var svak så tok en ultralyd i uke 9. utviklingen hadde da stoppet to-tre uker før. 

Anonymkode: 00131...657

Skrevet

Hcg steg, men noe saktere enn "normen", den lille kvalmen jeg hadde avtok rundt uke 7.. Hadde en blødning i uke 5, var sikker på at det da var en SA, men nei.. Hadde en følelse etter uke 8 på at noe ikke stemte.. 

Hadde ellers veldig lite symptomer annet enn kvalme om morningen hvis jeg ikke spiste med en gang. 

Ble oppdaget i uke 11, og hadde da sluttet å utvikle seg midt i uke 8.

Anonymkode: 8ff06...980

Skrevet

Vanlig HCG-stigning, ingen kvalme eller andre symptomer. Så hjerteslag uke 7-8, mistet uke 9, oppdaget uke 10. Utskrapning en uke senere.

Anonymkode: 98737...257

• Hjerte 1
Skrevet

Hcg hos meg steg ganske mye faktisk, siden jeg hadde partiell mola. Hadde derfor også sterke graviditetssymptomer. Hadde en liten lysebrun blødning i uke 8, oppdaget MA i uke 9. Embryo hadde sluttet å utvikle seg i uke 5. Hadde utskraping noen dager senere. Var fortsatt så kvalm at jeg kastet opp dagen jeg skulle ha utskraping. Utrolig kjipt. Ble gravid igjen ti måneder senere, og da gikk det fint.  

Anonymkode: 2a626...622

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ble du bare mindre kvalm?😊 Hadde du ømme pupper? Evt om de ble mindre ømme?

TS

Jeg ammer så la ikke merke til noe forskjell med puppene (mistet nylig). Jeg har kun vært gravid en gang før, da var jeg kvalm og sliten hele første trimester. Denne gangen ga kvalmen seg etter noen uker, men jeg var fortsatt veldig sliten. Hadde jernmangel også da, så kan være derfor.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ammer så la ikke merke til noe forskjell med puppene (mistet nylig). Jeg har kun vært gravid en gang før, da var jeg kvalm og sliten hele første trimester. Denne gangen ga kvalmen seg etter noen uker, men jeg var fortsatt veldig sliten. Hadde jernmangel også da, så kan være derfor.

Fosteret sluttet å utvikle seg uke 7-8 forresten, oppdaget på TUL uke 13

Skrevet

Antok jeg kom til å abortere hele veien. Spottet brunt alt før forventet mens og fortsatte med det til jeg tok medisinsk abort i uke 8. Dette etter hcg-målinger med altfor lave tall og for lav stigning, samt ul som kun viste fostersekk. Jeg hadde lite symptomer og følte meg ikke gravid. F.eks hadde jeg ett hovent gravidbryst, mens det andre var normalt, hadde ingen kvalme eller ligamentsmerter ol. 

Anonymkode: 2c4ca...a1a

Skrevet

Har hatt 2 MA:

Med første var hcg ok-ish helt i begynnelsen, men ble ikke målt etterpå. Ble oppdaget på UL i uke 8 (ingen hjerteaktivitet).
Med den andre var hcg svært lav (under 15) ved 14 DPO, steg sakte i flere uker men ble oppdaget på UL i uke 7 (ingen hjerteaktivitet). 

Hadde nesten ingen symptomer og trodde jeg var heldig. Er nå gravid igjen (uke 23) og ble veldig syk allerede i uke 5 og kvalmen ikke ga seg før uke 13-14. Nå hadde jeg svært høye hcg verdier også i forhold til alle tabellene jeg har sett (lang tover 600 ved 14 DPO). 

Anonymkode: 486c8...462

Skrevet

Ble oppdaget på OUL at fostret var død, det hadde skjedd i uke 16/17😔 Kun siste uken at symptomene hadde begynt å gå bort, var veldig kvalm helt frem til da.

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg har hatt to MA. Første gangen var jeg bare ekstremt trøtt. MA oppdaget i uke 10, blighted ovum (aldri utviklet et foster). 

Andre gangen var jeg kvalm og trøtt, svake hjerteslag på ultralyd i uke 7, MA konstatert på ny ultralyd i uke 9. 

Anonymkode: 4e405...1e4

Skrevet

Var sykemeldt pga hyperemesis. I ca uke 10/11 kom det litt brun utflod, og en gang kom det blod på papiret. Reagerte på at puppene sluttet å være ønme, og magen som hadde vokst litt stagnerte også. Dro på privat ultralyd, og da fant de embryo men ikke hjerteslag. På sykehuset fant de i tillegg to fosteranlegg, og de hadde sluttet å utvikle seg i uke 5/6. Pga det var tvillinger skulle jeg ta aborten på sykehuset (med piller), men det endte med utskrapning etter lite fremgang og mye blødning. 

Anonymkode: b651c...f07

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 17.15):

Hadde hcg på 200 000 i uke 7 og dødt foster. De trodde jeg hadde mila. Men viste seg at det var det ikke

Anonymkode: 6e8ab...932

• Hjerte 1
Skrevet

Flere som har erfaringer å dele?

Anonymkode: 34623...9dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...