Gjest 1111 Skrevet 17. januar 2006 #1 Skrevet 17. januar 2006 Har fordypning i engelsk og dette siste semesteret skal vi ha et prosjekt vi skal jobbe med og levere skriftelig (20-25 sider). Sist semester hadde jeg om dødsstraff i USA og det var utrolig interessant og ikke minst noe jeg kunne skrive mye om. Nå skal jeg velge tema igjen og er helt blank. Noen kloke hoder som har lyst til å hjelpe meg litt på vei? Emnet må ha noe med et engelskspråkelig land å gjøre, helst ha hatt en innvirkning på samfunnet i det landet og være mulig å finne mye stoff om.
Champagnepiken Skrevet 18. januar 2006 #2 Skrevet 18. januar 2006 Sør-Afrika er riktignok tospråklig, så vidt jeg vet - men hva med apartheid i Sør-Afrika? Andre forslag: * Abortpolitikk i USA - og abortlovgivningen under press under Bush-administrasjonen * Innvandring til Australia * Dyreproblematikk i Australia etter dyreimport (kameler, kaniner osv.) * Alkoholproblemer blant indianere på reservater i USA, barn født med alkoholskader * Interneringen av japanere i USA under 2. verdenskrig * Irland - fra fattig jordbrukssamfunn til ledende innen IT og forskning Det var bare noen jeg kom på i farten!
Nemmera Skrevet 19. januar 2006 #3 Skrevet 19. januar 2006 Eller helsesystemet i USA, med forsikring og HMO osv. Husker jeg skrev om det i engelsk en gang som særemne
Latee Skrevet 19. januar 2006 #4 Skrevet 19. januar 2006 HIV eller kvinnesyn i Sør-Afrika. Hadde jeg om ifjor, veldig interessant!
Snuppelure Skrevet 19. januar 2006 #5 Skrevet 19. januar 2006 Kolonisering av afrika eller asia. Der har i allefall det engelske språket gjort mye med samfunnet ide enkelt land.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå