AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #1 Skrevet 11. august 2023 Hei. Jeg er mor til to små gutter på 1 og 4 år. 4 åringen var ikke planlagt, og det var ett helvettes liv mtp abort. Far ønsket abort men ikke jeg. Denne dagen ble jeg lagt for hat av min svigerfamilie. Jeg valgte å beholde og både jeg og far er sjeleglad for det. Vi planla deretter å få en til sammen. Jeg som mor sliter voldsomt med at disse barna ikke får være en del av hans familie. De har familiemiddager, slektstreff og fine sammenkomster hvor "utskuddene" ikke er velkommen. På innbydelser er kun far og ett tidligere barn han har invitert. Jeg aksepterer at jeg ikke blir invitert, men blir fryktelig såret over at barna skal bli ekskludert. Jeg har ved tunge dager spurt min mann om hvorfor han drar, kan ikke han som far si at barna må få bli med? Før jeg ble gravid var jeg godtatt. Jeg hjalp til med alt denne familien måtte be om. Anonymkode: 9f138...c63 4 12
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #2 Skrevet 11. august 2023 S j u k t.. 😳 Det her er jo ikke normale friske mennekser. Dette må jo være psykisk sykdom?? eller? Kansje det er bra at barna ikke må vokse opp med å bli mislikt for ingen grunn. Lover deg at det ikke er hyggelig å vokse opp med at bestemor hater deg for ingen grunn, da er det bedre å ikke kjenne henne. Anonymkode: d2c8e...524 17 3
Topsi Skrevet 11. august 2023 #3 Skrevet 11. august 2023 For en ufyselig svigerfamilie, og en tøffel-idiot av en far! Het må du sette foten ned for ham. Dette er totalt uakseptabelt 18 2 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #4 Skrevet 11. august 2023 Du mp jo ikke finne på å sende ungene til disse menneskene TS. Fokuser heller på familiære forhold der de er ønsket. Og så fatter jeg ikke at far selv ønsker å ha noe forhold til dem. Anonymkode: d2c8e...524 10 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #5 Skrevet 11. august 2023 Men hva er galt med mannen din? Han må jo snakke med familien! Anonymkode: c6fca...c2e 22 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #6 Skrevet 11. august 2023 Sitat Før jeg ble gravid var jeg godtatt. Jeg hjalp til med alt denne familien måtte be om. Er vel dette som er problemets kjerne. Du ble godtatt nettopp fordi du gjorde alt de ba om, men da du tok en beslutning de ikke likte, endret alt deg. Gud forby at du har en egen vilje og agerer deretter, er vel holdningen. Hva svarer far da, om du spør? Sier meg enig i at fars oppførsel ikke er grei her. Anonymkode: 0e3bc...a10 11 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #7 Skrevet 11. august 2023 Det er helt hårreisende! Hvorfor aksepterer du dette? Er det religion eller kultur? Anonymkode: 06fd1...677 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #8 Skrevet 11. august 2023 Far kan ta ansvar og si at han kommer med alle tre barna. Så får dere håpe at det hår greit. Han har også ansvar for at det eldste barnet opprettholder kontakten med familien. Ellers kan du bygge opp relasjonene med familiemedlemmer du liker. Anonymkode: 5030f...d56
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #9 Skrevet 11. august 2023 Altså, dette høres ikke engang ut som noen "ordinært smålig" familiekonflikt. Det at en gruppe voksne mennesker faktisk får seg til å konsekvent ikke invitere en ettåring og en fireåring i familiesammenkomster, men samtidig invitere deres eldre halvsøsken, er helt sykt. Det er lett for oss som fremmede på nett å si "ikke bry deg om sånne folk", selvfølgelig, det er sårt og leit og det er tross alt dine barns familie uansett hvordan man vrir og vender på det. Men dette er helt fullstendig sinnsyk atferd, ikke "bare" sånt sprø og kjipe folk gjør. Dette er på et helt eget nivå av ugreit og ekskluderende, et nivå jeg knapt har hørt om før, og det bør mannen din også forstå. Det er helt vanvittig at det i hele familien ikke finnes et eneste menneske med innflytelse som skjærer gjennom og sier at dette faen ikke går an. Og det er far som må ta affære her. Det er naturlig å vise en viss forståelse for at han er i en ubehagelig skvis her han også, for eksempel kan det hende han føler et selvstendig ansvar for sin eldste og at dette er avledet av et eller annet resonnement om ham eller henne. Det bør han selvfølgelig ikke slå seg til ro med, men jeg tror ikke steil front dere imellom er veien å gå. Men at han er nødt til å manne seg opp og ta affære her er det ingen tvil om. For min del fremstår dette som en så ufattelig lite veltilpasset familie, med så både infantile og grunnleggende lite snille folk, at jeg ærlig talt tenker at dere alle (du, mannen, deres barn og hans særkullsbarn) egentlig burde skygge unna. Men det er nå en annen diskusjon, og igjen er det lett for meg å si. Dette er uansett ikke bare ugreit, ufint, kjipt, litt voldsomt e.l. Dette er helt fullstendig vanvittig. Anonymkode: cf079...604 4 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #10 Skrevet 11. august 2023 Forstår veldig godt at dette er sårende. For en kjip svigerfamilie. Det er mulig at dine barn vil lure på hvorfor de ikke kjenner farmor og farfar. Jeg ville derfor ha spart på innbydelser etc som jeg kunne vist barna når de blir store, slik at de kan få se at det ikke var du som var vanskelig, men at svigerfamilien ikke inviterte… Anonymkode: 17ca4...afa 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #11 Skrevet 11. august 2023 Det er veken religion eller kultur, rett og slett hatet mot meg dom desverre går utover våre barn. Jeg har selv en stor og fin familie heldigvis, som inkluderer både min mann og hans fantastiske sønn fra tidligere. Barnas oldemor kom på døren i fjor jul med julegave til mannen og hans sønn fra tidligere. Høflig som jeg er takket jeg for at hun kom med gaver. Minstemann var da ca ett halvt år, jeg spurte om hun ville komme inn å hilse på han, da svarte hun med " nei ellers takk, dere kunne jo valgt ett finere navn til han. Jeg sa jeg skulle ønske jeg kunne valgt en annen familie rundt mine barn og lukket døren. Det gikk ett par dager så fikk jeg melding på Facebook av min manns søster, som er i 40 årene. Hun skrev noe om at slik prater man ikke til en dame på 82 som kommer med gaver. Hadde jeg gjort rett hadde jeg ikke tatt imot gavene, men bedt henne ta dem med seg å forsvinne. Men det er så lett å være etterpåklok. Anonymkode: 9f138...c63 1 6 1
Topsi Skrevet 11. august 2023 #12 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er veken religion eller kultur, rett og slett hatet mot meg dom desverre går utover våre barn. Jeg har selv en stor og fin familie heldigvis, som inkluderer både min mann og hans fantastiske sønn fra tidligere. Barnas oldemor kom på døren i fjor jul med julegave til mannen og hans sønn fra tidligere. Høflig som jeg er takket jeg for at hun kom med gaver. Minstemann var da ca ett halvt år, jeg spurte om hun ville komme inn å hilse på han, da svarte hun med " nei ellers takk, dere kunne jo valgt ett finere navn til han. Jeg sa jeg skulle ønske jeg kunne valgt en annen familie rundt mine barn og lukket døren. Det gikk ett par dager så fikk jeg melding på Facebook av min manns søster, som er i 40 årene. Hun skrev noe om at slik prater man ikke til en dame på 82 som kommer med gaver. Hadde jeg gjort rett hadde jeg ikke tatt imot gavene, men bedt henne ta dem med seg å forsvinne. Men det er så lett å være etterpåklok. Anonymkode: 9f138...c63 Så hun kom også kun med gave til det ene barnet? Synes du svarte helt riktig. Du får abortere den drittsvigerfamilien utav barnas liv, fy søren de fortjener bedre 10
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #13 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er veken religion eller kultur, rett og slett hatet mot meg dom desverre går utover våre barn. Jeg har selv en stor og fin familie heldigvis, som inkluderer både min mann og hans fantastiske sønn fra tidligere. Barnas oldemor kom på døren i fjor jul med julegave til mannen og hans sønn fra tidligere. Høflig som jeg er takket jeg for at hun kom med gaver. Minstemann var da ca ett halvt år, jeg spurte om hun ville komme inn å hilse på han, da svarte hun med " nei ellers takk, dere kunne jo valgt ett finere navn til han. Jeg sa jeg skulle ønske jeg kunne valgt en annen familie rundt mine barn og lukket døren. Det gikk ett par dager så fikk jeg melding på Facebook av min manns søster, som er i 40 årene. Hun skrev noe om at slik prater man ikke til en dame på 82 som kommer med gaver. Hadde jeg gjort rett hadde jeg ikke tatt imot gavene, men bedt henne ta dem med seg å forsvinne. Men det er så lett å være etterpåklok. Anonymkode: 9f138...c63 Uff. Det er skikkelig, skikkelig drøyt å konsekvent utelate deg og dine barn fra invitasjoner, og det er selvfølgelig ment som ren eksklusjon, men denslags kommentarer helt umotivert gir det en enda verre smak. For meg viser det tydelig at det for disse menneskene er et mål i seg selv å være kjip med deg og å få deg til å føle deg dårligere. Det gjør det enda verre at mannen din ikke tar affære, når han ser at hans egen familie lar det gå sport i å tråkke på deg og helst på måter som gjør spesielt vondt. Det var jeg som over her understreket at det ikke skader å vise en viss respekt for at han er i en vanskelig skvis her, og det mener jeg fortsatt. Men når de ikke "bare" ekskluderer på en måte som går utenpå det selv de minst konsekvenstenkningskapable barn kan få seg til, men bedriver oppsøkende virksomhet i en felles søken etter å gjøre livet ditt og psyken din verre, må da for svingende mannen din klare å riste litt hardt på hodet og klare å se hvor ufattelig dårlig de behandler både deg og hans egne barn. Anonymkode: cf079...604 6
Gjest Sprite Skrevet 11. august 2023 #14 Skrevet 11. august 2023 Tror du skal være SJELEGLAD for at barna dine ikke er en del av disse sjuke folka sine liv
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #15 Skrevet 11. august 2023 Jeg håper ikke mannen din drar dit med det ene barnet som er invitert? Eller drar dit overhode. Om han gjør det viser han at han aksepterer at dem holder på sånt, og for dem får det ingen konsekvenser og holde på sånn. Barna dine og du har det veldig godt uten sånne type mennesker i livet deres. Det er ikke deg det er synd på, fordi du fortjener familie som aksepterer deg for den du er, og ikke det mennesker dem mener du bør være for og være bra nok for dem. Det er dem som burde vært lei seg og skamfull. Så kan mannen din si om dere ikke aksepterer hele min familie, så ønsker jeg heller ikke dem usle invitasjonen deres, dem gjør meg bare kvalm og bare viser hvor patetisk familie jeg har Anonymkode: 1a289...377 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #16 Skrevet 11. august 2023 Hadde vært interessant å høre svigerfamilien versjon av saken. Anonymkode: 9b182...8a0 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #17 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er veken religion eller kultur, rett og slett hatet mot meg dom desverre går utover våre barn. Jeg har selv en stor og fin familie heldigvis, som inkluderer både min mann og hans fantastiske sønn fra tidligere. Barnas oldemor kom på døren i fjor jul med julegave til mannen og hans sønn fra tidligere. Høflig som jeg er takket jeg for at hun kom med gaver. Minstemann var da ca ett halvt år, jeg spurte om hun ville komme inn å hilse på han, da svarte hun med " nei ellers takk, dere kunne jo valgt ett finere navn til han. Jeg sa jeg skulle ønske jeg kunne valgt en annen familie rundt mine barn og lukket døren. Det gikk ett par dager så fikk jeg melding på Facebook av min manns søster, som er i 40 årene. Hun skrev noe om at slik prater man ikke til en dame på 82 som kommer med gaver. Hadde jeg gjort rett hadde jeg ikke tatt imot gavene, men bedt henne ta dem med seg å forsvinne. Men det er så lett å være etterpåklok. Anonymkode: 9f138...c63 Hjelper ikke om du er 82 år, og være ufin som det der er ingen unnskyldning for og være 82. Anonymkode: 1a289...377 6
Topsi Skrevet 11. august 2023 #18 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde vært interessant å høre svigerfamilien versjon av saken. Anonymkode: 9b182...8a0 Hvilken versjon kan i det hele tatt forsvare å ikke inkludere en 4 åring og en 1 åring, og kun gi gave til ett av barna? 6 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #19 Skrevet 11. august 2023 Har hatt en slik svigerfamilie. Før vi fikk barn så var jeg godtatt, så fort barnet var på vei var jeg hatet. Broren til eksen - de hatet dama hans og behandlet henne dårlig i 6 år. Etter brudd så kommer svigermor godt overens med henne utenom. Tror det er noe med at mor til barna skal være god nok for sønnen. Enkelte ser ikke noen som gode nok. Anonymkode: 21792...20a 1
Trolltunge Skrevet 11. august 2023 #20 Skrevet 11. august 2023 (endret) Tror jeg hadde skrevet et brev til dem, som hadde sett omtrent slik ut; Dette er deres barnebarn. Xxxx: 4 år gammel. Bilde En personlig, kjærlig og nær beskrivelse Xxxx: 1 år Bilde En personlig, kjærlig og nær beskrivelse. Så hadde jeg skrevet at det var veldig synd at de måtte lese dette, istedenfor å oppleve det selv, at dette er noe de selv har valgt å gå glipp av, og gjort dem oppmerksom på at det ikke er angrefrist når barna er store. De må ta et valg for resten av livet nå, eller stå for konsekvensene av det valget selv. At du aldri vil gi dem en ny sjanse. Det er her og nå, eller for alltid. Velger de for alltid å velge dem bort vil de også selv bli valgt bort, og være ikke- eksisterende i deres liv. Endret 11. august 2023 av Trolltunge 6 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå