AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #1 Skrevet 11. august 2023 Jeg og kjæresten hadde vært sammen i to år. Godt voksne begge to, voksne barn på hver vår kant. Vi skulle flytte sammen etter sommeren. Vi var på en ukes kjempefin ferie, jeg følte vi var nærmere hverandre enn noen gang. I det jeg følte var et romantisknog fortrolig øyeblikk, fortalte jeg ham hvor fin jeg syns han var, beskrev ting jeg elsket ved ham, at han var så lun og morsom, de fine hendene hans, stemmen, måten har går på, at han var klok og fin å snakke med osv. Da jeg var ferdig var han plutselig veldig kald og "forretningsmessig" i stemmen og svarte. Ehhh...okei?....Så nå vil du at jeg skal fortelle deg hva det er jeg liker ved deg? Jeg syns stemningen ble totalt ødelagt. Jeg svarte at jeg ikke vlle det nå, for da ble det jo som om jeg hadde kommandert ham til å finne på komplimenter, og det var overhodet ikk det som var meningen med ordene mine, det var en måte å komme nærmere hverandre på. Overreagerte jeg? Anonymkode: 963db...86c
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #2 Skrevet 11. august 2023 Du overreagerer ikke. Dette høres veldig rart ut. Er han lite romantisk av natur? Føler du han elsker deg betingelsesløst i hverdagen? Hva slags kjærlighetsspråk har han? Anonymkode: c55da...41b 5
M.H85 Skrevet 11. august 2023 #3 Skrevet 11. august 2023 Hadde reagert kraftig. Sliter han med ting generelt? Høres ikke ut som kjærlighet,mer som en autist som ikke forstår det du sier😂Beklager,men hvor er empatien... 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #4 Skrevet 11. august 2023 Tipper han syntes det ble veldig kleint og ikke helt visste hva han skulle si Anonymkode: fc0c8...f8e 11
Ardenus Skrevet 11. august 2023 #5 Skrevet 11. august 2023 Hørtes ut som du fiska etter komplimenter. Du lista opp masse fint å flott, da må jo han liste opp masse greier tilbake eller så blir du jo sur (som du er nå). 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #6 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tipper han syntes det ble veldig kleint og ikke helt visste hva han skulle si Anonymkode: fc0c8...f8e Det tror jeg også. Hadde nok fått samme svar av min mann, eller noe lignende. Og hadde jeg, mot formodning, hatt en kjæreste som babla i vei på en klissete og romantisk måte som TS, hadde jeg faktisk bare ledd. Jeg er såååå langt unna en sånn person selv. Anonymkode: a9459...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #7 Skrevet 11. august 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Og hadde jeg, mot formodning, hatt en kjæreste som babla i vei på en klissete og romantisk måte som TS, hadde jeg faktisk bare ledd. Jeg er såååå langt unna en sånn person selv. Anonymkode: a9459...b4a Samme. Jeg er omtrent helt allergisk overfor sånt. Anonymkode: 4d517...07e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #8 Skrevet 11. august 2023 Det er ikke alle som syns det er behagelig å få en slik oppramsing av gode ting, og stemningen kan bli klein om ene parten ikke syns dette var naturlig. Er du sikker på at du leste rommet riktig når du sa alle disse tingene? Jeg personlig hadde synes dette var ufattelig kleint. Jeg er ikke en sånn type som verken ønsker å få eller gi sånne tilbakemeldinger ut av det blå. Kan det være han også er sånn? Anonymkode: 44947...a8f 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #9 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke alle som syns det er behagelig å få en slik oppramsing av gode ting, og stemningen kan bli klein om ene parten ikke syns dette var naturlig. Er du sikker på at du leste rommet riktig når du sa alle disse tingene? Jeg personlig hadde synes dette var ufattelig kleint. Jeg er ikke en sånn type som verken ønsker å få eller gi sånne tilbakemeldinger ut av det blå. Kan det være han også er sånn? Anonymkode: 44947...a8f Samme her, og jeg er kvinne. Anonymkode: 9daf9...22a
Bovina sancta Skrevet 11. august 2023 #10 Skrevet 11. august 2023 Så trist å få en sånn reaksjon som dette. Jeg er ikke enig med dem som mener at hvis han ikke er "skrudd sånn sammen", så har du lest rommet feil. Han må lære seg å gi rom for deg. Mange sliter med å ta imot komplimenter, men det kan faktisk læres. Og det er ikke din skyld at han ikke kan det. Du er jo også sårbar når du viser han at han betyr så mye for deg, og da trenger du også at han møter deg der du er og trygger deg. Jeg syns ikke at du overreagerer. Også håper jeg at du aldri slutter å gi folk komplimenter. Du høres ut som en herlig kjæreste 😊 1
Miss91 Skrevet 11. august 2023 #11 Skrevet 11. august 2023 Jeg sliter med å gi komplimenter «på kommando» og jeg syns det kan være vanskelig å få også. Ikke at jeg ikke liker det, eller ikke har noe bra å si, det er bare vanskelig. Grunn; i 10 år har jeg aldri fått oppriktige komplimenter fra eksen, de få gangene det kom noe positivt var det er baktanke med det. Noe slo negativt ut for min del. Jeg jobber med saken, har vært ærlig på det. Spør om han syns det er vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå