AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #1 Skrevet 11. august 2023 Ja så går det mot slutten for de og jeg sitter hjemme i Norge og er både skuffet og sint på vegne av både barnet mitt, men også resten av de 43 000 som dro. De ansvarlige var jo aldri ute etter å arrangere et bra jamboree. De var kun ute etter å finansiere utbygging av området og få egne opplevelse. Bestilte reise etter reise til steder som ikke hadde erfaring med Jamboree, men også til land som ikke engang har speiderforening. Og så kalte de de research....Skikkelig svindel. Lovet gull og grønne skoger, nektet å høre på de som kjenner området sine advarsler om at stedet var uegnet for camping. Venta med alt lengst mulig og kjørte bare inne under et minimum av nødvendig utstyr. Ha det blir gransking i ettertid, plassering av skyld er allerede igang, men det hjelper ikke de som fikk turen sabotert. De som har brukt år og tusenvis av kroner på forbredelser. Mitt barn har hatt en fin tur tross alt, men det har også vært mye uro rundt mat og helse. Men størst er nok frustrasjonen over at ingen av aktivitetene som var lovet kunne gjennomføres. Det som var gøy var det de fant på seg imellom. At staten korea prøvde å fikse litt ved å gi gratis rundtur med koreansk kultur da de kom til Incheon hjelper lite. Det ble kun gitt for å få noen positive artikler i avisa. For idet sightseeing startet ble de rent ned av presse. Morsomt i seg selv kanskje, men med en bismak. Akkurat nå sitter jeg faktisk å gleder meg til klesvasken som kommer når de igjen er på norsk jord på mandag 🤣 Anonymkode: c0004...580 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #2 Skrevet 11. august 2023 Jeg har ikke barn der selv men har sittet de siste dagene (etter at de ble «flyttet») og lurt på hva som egentlig skjedde. Så utrolig trist for dem. Har du noen link til mer info.? Anonymkode: 8b3e3...4a4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #3 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke barn der selv men har sittet de siste dagene (etter at de ble «flyttet») og lurt på hva som egentlig skjedde. Så utrolig trist for dem. Har du noen link til mer info.? Anonymkode: 8b3e3...4a4 Norge og den norske ledelsen pynter dessverre mye på historien, men britiske og koreanske medier pynter ingenting. Hvis du googler "newspaper korea" får du opp flere engelskspråklige aviser fra Korea. På Youtube under søkerordet Jamboree er det masse reportasjer. Hele arrangementet ses på som en nasjonal katastrofre for omdømmet dems. Anonymkode: c0004...580
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #4 Skrevet 11. august 2023 Jeg er tidligere speider, og har selv vært på verdensleir før, og kjenner en speidergruppe godt som har reist. Har derfor fulgt litt med, og det har blitt veldig annerledes. Spent på hva de sier selv når de kommer til Norge neste uke og jeg treffer dem. Er overraskende «dødt» på Facebook nå kontra starten på turen, så noe stemmer jo ikke helt. Anonymkode: ceac3...ea3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #5 Skrevet 11. august 2023 Uff, fikk vondt av ungdommen. Først var det vel hetebølge og siden tyfon (eller var det "bare tyfon-varsel?). Anonymkode: 6df9a...4a8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #6 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Uff, fikk vondt av ungdommen. Først var det vel hetebølge og siden tyfon (eller var det "bare tyfon-varsel?). Anonymkode: 6df9a...4a8 Det startet som en kategori 4 tyfon da den kom innover, så det ble full evakueringen. Heldigvis roet den seg da den nådde land og vekslet mellom kategori 1 og kraftig tropisk storm. Men dette endte med å være hell i uhell da de kom seg inn til avkjøling og fikk noen greie dager i Incheon utenfor Seoul. Det ble som turist og ikke Jamboree, men fikk noen gode minner iallfall. Anonymkode: c0004...580
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #7 Skrevet 13. august 2023 Jeg har en sønn der og han har hatt en fantastisk tur. Tror ikke han helt visste hva han kunne forvente seg og de norske lederne har vært strålende. Anonymkode: 4a33e...58c 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #8 Skrevet 14. august 2023 Jeg har en speider i passende aldersgruppe som valgte å ikke reise på Jamboree. Det er jeg ganske glad for nå, virker ikke som de som reiste har fått den speideropplevelsen de drømte om når de planla turen. Anonymkode: 36d1b...2a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå