Gå til innhold

Til dere som har vært i langvarige forhold, og så fått ny partner. Har sexlivet blitt mye bedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når noen her inne klager over dårlig sexliv, er nesten alltid rådene å dumpe partneren. Men er dette alltid oppskriften på suksess.? Erfaring? 

Anonymkode: 3243b...683

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt tilfelle, ja. Sexlivet med eksen ble fullstendig ødelagt av et konstant mas fra hans side, jeg mistet helt lysten. Vi jobbet med det hos sexolog, og det tok seg litt opp, men forble litt "betent" og kjipt. 

Nå har jeg vært med ny partner i fire år, og det er svært sjeldent at vi må avvise hverandre. Vi har stort sett lyst samtidig, det er aldri mas eller dårlig stemning om det går litt tid i mellom hver gang, og til tross for graviditet, fødsel og småbarnstid har vi jevnt over hatt sex minst en gang i uka. Og det er mye diggere enn det noengang var med eksen. 😄

Anonymkode: 9b3ad...c9f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ekstremt mye bedre, selv nå etter å ha vært i det nye forholdet i over 11 år.

Anonymkode: d0923...08e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Egentlig ikke, men nå ble det ikke slutt fordi hun var dårlig i senga.

Anonymkode: 30c16...6c7

• Nyttig 1
Skrevet

Foreløpig ja. Jeg var i et langvarig forhold, der sexlivet døde ut. Vi hadde ganske mye og bra sex de første årene, men hun var aldri en nysgjerrig og lekende person, og kommuniserte dårlig rundt sex. Nå har jeg en kjæreste, som har en lignende forhistorie, og vi fant hverandre så til de grader. Selvsagt er det nytt og spennende, men vi har et helt annet utgangspunkt, enn sammen med våre ekser. 

Anonymkode: 208d4...62f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Både livet og sexen er mye bedre. 

Anonymkode: 8cdf3...615

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Både livet og sexen er mye bedre. 

Anonymkode: 8cdf3...615

Det henger sammen.

Anonymkode: 3517c...f51

• Nyttig 1
Skrevet

Ja. Jeg gikk fra partner jeg i to år forsøkte å ha dialog med angående at han var blitt lat, egoistisk og rett ut ufin seksuelt, og at det ødela min tenning på ham og vårt sexliv. Han lovet stadig bedring, og påsto at han forsto, men ingenting skjedde. Så jeg gikk lei. Lei av dialog som ikke førte frem. Lei av sex jeg ikke fikk noe positivt ut av, men stadig større frustrasjon. Lei av å bli behandlet så respektløst. Lei av hele fyren. Jeg gikk. Da fortvilte han veldig, for han "skulle jo ta tak i det". Altså når? Han hadde hatt to år. Neitakk! Jeg trodde ikke lenger på ham. Tiden var løpt ut. 

Da jeg søkte ny partner var jeg veldig bevisst på hvilke seksuelle holdninger mannen hadde. Orket ikke en ny egoist. At mannen jeg falt for er en som selv tenner på å gi nytelse var ikke tilfeldig. Jeg falt for det i ham. Fikk et fantastisk sexliv da, og har fremdeles et fantastisk sexliv med denne mannen, 20 år etter at vi møttes. Et sexliv der vi begge gir og får, og virkelig nyter sex begge to. 

Så ja, gresset var ikke bare grønnere, istedenfor et sexliv som for min del etterhvert kunne beskrives som en ørken med piggete og ubehagelige kaktuser i forrige forhold (elendig sexliv for meg, kun egoisme og tilfredsstillelse for ham alene), så har jeg en frodig blomsterhage med mannen jeg byttet egoisten ut med. 🥰

Anonymkode: 93bfa...538

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jepp, ble ekstremt mye bedre. Ikke derfor jeg dumpet, men det var en fin bonus for å si det sånn.

Anonymkode: fab7a...195

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja. Jeg gikk fra partner jeg i to år forsøkte å ha dialog med angående at han var blitt lat, egoistisk og rett ut ufin seksuelt, og at det ødela min tenning på ham og vårt sexliv. Han lovet stadig bedring, og påsto at han forsto, men ingenting skjedde. Så jeg gikk lei. Lei av dialog som ikke førte frem. Lei av sex jeg ikke fikk noe positivt ut av, men stadig større frustrasjon. Lei av å bli behandlet så respektløst. Lei av hele fyren. Jeg gikk. Da fortvilte han veldig, for han "skulle jo ta tak i det". Altså når? Han hadde hatt to år. Neitakk! Jeg trodde ikke lenger på ham. Tiden var løpt ut. 

Da jeg søkte ny partner var jeg veldig bevisst på hvilke seksuelle holdninger mannen hadde. Orket ikke en ny egoist. At mannen jeg falt for er en som selv tenner på å gi nytelse var ikke tilfeldig. Jeg falt for det i ham. Fikk et fantastisk sexliv da, og har fremdeles et fantastisk sexliv med denne mannen, 20 år etter at vi møttes. Et sexliv der vi begge gir og får, og virkelig nyter sex begge to. 

Så ja, gresset var ikke bare grønnere, istedenfor et sexliv som for min del etterhvert kunne beskrives som en ørken med piggete og ubehagelige kaktuser i forrige forhold (elendig sexliv for meg, kun egoisme og tilfredsstillelse for ham alene), så har jeg en frodig blomsterhage med mannen jeg byttet egoisten ut med. 🥰

20 år gjør jo at du kvalifiserer for å ha levd i et langt forhold (selv om du har byttet en gang) Hvis du tenker deg å finne ny partner igjen, kanskje en yngre og sprekere, ville du få et boost igjen, og få et til og med enda bedre sexliv?

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

20 år gjør jo at du kvalifiserer for å ha levd i et langt forhold (selv om du har byttet en gang) Hvis du tenker deg å finne ny partner igjen, kanskje en yngre og sprekere, ville du få et boost igjen, og få et til og med enda bedre sexliv?

Hvorfor i alle dager skulle ...538 gjøre det?

Anonymkode: d0923...08e

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Sikkert en boost i starten, men jeg tror ikke jeg kan drømme om en bedre sexpartner enn jeg har i lengden, så er ikke fristet til å søke etter det. Selv om jeg nå har vært i et 20 år langt forhold var forholdet jeg forlot på grunn av egoisme og dårlig sex 5 år langt, og jeg har også hatt kortere forhold tidligere. Håper den nye generasjonen menn er noe mer bevisst på at begge skal nyte sex enn min generasjon menn var (uten at jeg dessverre har så godt inntrykk av det, gjennom samtaler med yngre kvinner), for min erfaring med menn er at man skyter gullfuglen om man finner en mann med god seksuell forståelse, angående at begge parter har behov og skal få nyte sex, ikke bare ham, og at hun "veldig gjerne bør nyte det, bare hun nyter det slik HAN vil ha det. 

Min erfaring er dessverre at de fleste menn er seksuelt sett egoistiske, uten å forstå det engang, for det en mann nyter er fasit for ham, og menn blir fort krenket om man forsøker å endre/utvikle noe. Så nei, frister ikke meg å bytte elsker og ektemann når jeg er så heldig å ha en sjelden gullfugl, med god seksuell forståelse, og en selvfølgelig innstilling til at begge selvfølgelig trenger god og tilfredsstillende sex for at sexlivet skal bevares som aktivt og godt. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg trodde sexen var bra med kona. Etter skilsmissen, så fant jeg ut at det var utrolig kjedelig og dårlig. Funnet ei som passer bedere både med tanke på sex og ellers i livet. 

• Nyttig 1
Skrevet

Skal man dømme etter svarene hittil, så stemmer det at i denne sammenheng så er gresset grønnere på andre siden.. Alle som har svart, i hvertfall kvinner, får det bedre med å bytte partner. Da lurer jeg på, ofte treffer de da noen som selv er dumpet av andre, kanskje av samme grunn. Og likevel blir det suksess 🤔 

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Skal man dømme etter svarene hittil, så stemmer det at i denne sammenheng så er gresset grønnere på andre siden.. Alle som har svart, i hvertfall kvinner, får det bedre med å bytte partner. Da lurer jeg på, ofte treffer de da noen som selv er dumpet av andre, kanskje av samme grunn. Og likevel blir det suksess 🤔 

Folk lærer forhåpentligvis, samt modnes ofte til større forståelse for ting. Også menn. Kanskje spesielt når de har blitt dumpet på grunn av seksuell egoisme tidligere. Det bør jo innebære en læringsprosess iallefall. 

Min gode partner hadde også opplevd et vanskelig sexliv tidligere, men det var fordi kvinnen var hemmet av mye skam og restriksjoner mentalt. Det hadde likevel gitt ham en læring angående hvor viktig det er at et forhold fungerer seksuelt, og istedenfor å avvise dialog rundt sex var han veldig glad for at dialog rundt sex var mulig. For det hadde vært svært vanskelig å snakke om med hans eks. Umulig sier han. 

Så det er mye man kan ta med seg som erfaringer og læring i nytt forhold, og dessuten vil jo dynamikk mellom deg og et annet menneske være ulik tidligere forhold, rett og slett fordi det er en annen partner. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det er vel ikke helt utenkelig at noen som går fra partneren blant annet på grunn av labert sexliv, er flinkere til å kommunisere rundt dette med en ny partner. Og godt sexliv handler selvfølgelig om kjemi, men også i stor grad om kommunikasjon. Når begge er innstilt på at det skal bli bedre, tror jeg det fort kan bli suksess.

Anonymkode: 88741...0ec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror det kan handle mye om kompatibilitet. Jeg var i et langt forhold med ok sex. Hadde lik lyst og han ga meg gode orgasmer. Etter det ble slutt hadde jeg to ulike forhold med dårlig sex. Han ene var egoistisk og han andre var gørr kjedelig. Begge forholdene var ok bortsett fra sexen. Nå har jeg hatt samme partner i 15 år og sexen er himmelsk. Den blir i tillegg bare bedre og bedre da vi begge har blitt åpnere med årene og vi lærer stadig noe nytt om hverandre. Han kan gi meg de sterkeste orgasmene og vet akkurat hvordan han kan holde dem gående. Han er også den første som har gitt meg vaginale orgasmer. Vi tester og eksperimenterer. I bunn ligger det tillit, kjærlighet og begjær. Tror nok ikke jeg ville ha fått et bedre sexliv av å bryte ut av dette forholdet. 

Anonymkode: 7bdaf...e09

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når noen her inne klager over dårlig sexliv, er nesten alltid rådene å dumpe partneren. Men er dette alltid oppskriften på suksess.? Erfaring? 

Jeg kan kun svare for meg selv og det var som å komme til himmelen. alt fungerte med hun nye.

• Nyttig 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det henger sammen.

Anonymkode: 3517c...f51

Nei, ikke nødvendigvis.

Skrevet

Ja , har faktisk blitt tent for første gang på mange år . 

Anonymkode: d9b1f...23f

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...